Tehoa rekrytointimainontaan – asiantuntijoidemme vinkit x 9

mainonnan asiantuntijat

Rekrytointi-ilmoitusten mediakortti

Miksi rekrytointimarkkinointiin kannattaa kiinnittää huomiota? Kilpailu osaajista on kovaa, eikä se ole hellittämässä. Yritysten täytyy erottautua ja panostaa viestintään myös rekrytoidessa. Nämä ovat vain muutamia perusteluita, eikä lista lopu siihen.

Duunitorin jakamasta analytiikasta selviää, että erityisesti syksy ja alkuvuosi ovat kiihtyvän rekrytoinnin aikaa. Kyseisinä aikoina työnhaku on erityisen aktiivista ja avoinna olevia paikkoja on paljon. Se lisää kilpailua entisestään ja haastaa yrityksiä myös mainonnan saralla. On aika miettiä osaajien tavoittamista laajemmasta näkökulmasta, jotta yritys voi turvata itselleen parhaat osaajat.

Nyt ei kuitenkaan haeta pelkästään töitä, vaan merkitystä. Miten kaikki tämä näkyy rekrytointimarkkinoinnissa ja -mainonnassa? Innostuimme haastattelemaan asiantuntijoitamme aiheen ympäriltä. Lue heidän vinkkinsä tehokkaampaan rekrytointimarkkinointiin alta!

Susanna Raute, asiakkuuspäällikkö, Kymenlaakson mediamyynti

susanna raute asiakkuuspäällikkö

  1. Mitä rekrytoivan yrityksen pitäisi ottaa huomioon rekrytointimarkkinointiin liittyen? –  Kannattaa panostaa mainonnan laajaan näkyvyyteen ja hakea potentiaalisia osaajia laajemmaltakin alueelta. Halutuimpien paikkojen perässä ollaan valmiita muuttamaan kauaskin. Haluan vielä lisätä, että hyvä työnantajamielikuva on tärkeä asia tämän hetken työnhakijoille ja vaikuttaa siten myös mainonnan onnistumiseen.
  2. Mitä tulee huomioida käytettäviin kanaviin liittyen? Ensinnäkin se, että tarjolla olevia kanavia on paljon. Mainonnan asiantuntija auttaa valitsemaan niistä sopivimmat esimerkiksi kohderyhmäajattelun kautta. Toiseksi, mikään tikkuaskin kokoinen mainos ei saa tarpeeksi huomiota nykypäivän mainontaekosysteemissä.
  3. Mitkä asiat helpottavat rekrytointia? Sanoisin yhdellä lauseella, että ”keep it simple”.  Avaimet käteen -ratkaisut ovat myös toimivia ja helpottavat rekrytoivaa yritystä onnistumaan rekrytointimainonnassa.

Mari Makkonen, asiakkuuspäällikkö, Etelä-Savon mediamyynti

mari makkonen asiakkuuspäällikkö

 

  1. Vinkkisi tehokkaan rekrytointimarkkinoinnin tekemiseen? – Sanoisin, että käytä rohkeasti erilaisia mainonnan muotoja, kuten videoita ja sisältömarkkinointia. Toisaalta budjetti ohjaa valintoja, joten hyödynnä asiantuntijoita saadaksesi budjettia vastaavan, mutta silti tehokkaan ratkaisun. Tietenkin erottautuminen on yrityksille äärimmäisen tärkeää.
  2. Minkälaista palautetta olet saanut rekrytoivilta asiakkailta? – Valmiit paketoinnit on koettu helppona ja vaivattomana ratkaisuna. Asiakkaat arvostavat luotettavia mediaympäristöjä.
  3. Mitä muuta pitäisit tärkeänä rekrytointimainontaan/-markkinointiin liittyen? – Työpaikkailmoitusten ja rekrytointimainosten tulee olla laadukkaita ja linjassa keskenään. Rekrytointimainonnan ei tarvitse olla tylsää, vaan siitä kannattaa tehdä mielenkiintoista, persoonallista ja yrityksen brändiä vahvistavaa. Niillä pääsee jo melko pitkälle.

Merja Lankinen, asiakkuuspäällikkö, Etelä-Karjalan mediamyynti

merja lankinen asiakkuuspäällikkö

 

  1. Mitä vinkkejä haluaisit antaa rekrytoivalle yritykselle? Panosta perusasioihin! Mieti tarkkaan, mihin tehtävään ollaan rekrytoimassa, mitä ydinosaamista siihen tarvitaan ja millaisilla ominaisuuksilla varustettu ihminen menestyisi siinä parhaiten. Tuo brändi ja arvot osaksi rekrytointikampanjaa!
  2. Miksi meidän rekrytointituotteemme ovat hyviä? – Valmiit paketoinnit ovat helppoja. Mediaportfoliomme on valtakunnallisestikin kattava ja mediabrändeillämme on luotettavat ja laadukkaat mediaympäristöt. Lisäksi rekrytointipaketit sisältävät näkyvyyden rekrytointi.com -verkkopalvelussa. Asiantuntijoiden osaaminen tulee aina mukaan, asiakas ei jää yksin!
  3. Millä keinoin rekrytoiva yritys voi erottautua? – Panostamalla laadukkaaseen viestintään ja työnantajamielikuvaan myös rekrytointien ulkopuolella. Rekrytointiviestinnässä kannattaa hyödyntää tarinoita. Ne vetoavat ihmisiin.

Kaipaatko apua rekrytointimainonnan kanssa? Katso alta lisätietoa ja ole yhteydessä!

Rekrytointi-ilmoitusten mediakortti