Keskisuomalainen Oyj:n liikevaihto kasvoi viime vuonna 2,3 prosenttia ja oli 211,6 miljoonaa euroa. Konsernin ydinliiketoiminta, kustantaminen, oli erittäin kannattavaa. Lehtien lukeminen ja tilaajatuotot olivat hyvällä tasolla. Erityisesti digitaalisten tuotteiden kysyntä oli vahvaa. Digitaaliset sisältötuotot kasvoivat noin 20 prosenttia ja digitaalisen mediamyynnin kasvu oli yli 40 prosenttia. Maaperää kasvulle on luvassa entisestään, kun kuluvan vuoden aikana digitaalisia sisältötuotteita uudistetaan laajalla rintamalla.
–Vahvuutenamme on kattava ja monipuolinen digimainonnan valikoima, joka vastaa hyvin nykyajan mainostajan tarpeita. Kevään aikana saamme ulkoasu-uudistuksen yhteydessä verkkopalveluihimme uusia mainospaikkoja, jotka avaavat monipuolisempia mahdollisuuksia ja pystymme palvelemaan asiakkaitamme entistä paremmin laadukkaissa mediaympäristöissämme. Natiivipuolella olemme laajentaneet sisällöntuotannon palveluvalikoimaamme ja meiltä löytyy nyt kolme eri kokoista tuotantopakettia eri kokoluokan tarpeisiin, kertoo Mediatalo Keskisuomalaisen digimainonnan kehityspäällikkö Emmi Tiilikainen.
Avaussivun hallinnalla lukija haltuun ensimmäisellä sivulatauksella
Yksi merkittävistä uusista mainospaikoista on avaussivun hallinta, jossa mainostaja saa lukijan jakamattoman huomion heti ensimmäisellä sivulatauksella mainoksen auetessa automaattisesti peittäen kaiken muun sisällön. Aineisto tavoittaa lukijan laiteriippumattomasti ja laadukkaasti niin tietokoneen, tabletin kuin puhelimenkin näytöltä. Mainospaikka myydään jokaiselle päivälle yksinoikeudella, joka lisää mainoksen tehoa entisestään.
–Avaussivun hallinta on todella vaikuttava mainosmuoto, joka antaa paljon mahdollisuuksia toteuttaa visuaalisesti hyvinkin näyttäviä sisältöjä. Siksi se soveltuu erityisen hyvin esimerkiksi brändimainontaan, toteaa Tiilikainen
Poimi vinkit ja vaikuta videomainonnan uusilla tuotteilla
Vuoden 2022 digiuudistuksen tehokkaita vaikuttamisen keinoja ovat videomainonnan uudet tuotteet. Hyvin toteutettu tarina jättää katsojaan vahvan muistijäljen. Liikkuva kuva on vahva brändimainonnan väline ja soveltuu samalla taktiseen kampanjointiin.
–Asiakkaillamme on käytössä neljä uutta tuotetta videomainontaan Mediatalo Keskisuomalaisen suurimpien lehtien verkkopalveluissa. Etelä-Suomen alueella videoilla voi viestiä jo kaikkien uutismedioiden verkkoympäristöissä, kertoo digimainonnan kehityspäällikkö Anne Selonen.
– Out-stream -videot näkyvät uutisartikkelin sisällä sekä vaaka- että pystykoossa, lisäksi on otettu käyttöön vertikaalivideo ja sivun yläosassa lukijan huomio on mahdollista ottaa haltuun vaakavideolla, avaa Selonen tuotevalikoimaa.
Video on jo itsessään tehokas muistijäljen jättäjä. Selonen antaa muutaman vinkin huomioarvon maksimoimiseksi.
–Parhaiten toimii lyhyt, 5 – 10 sekunnin mittainen video, jossa tärkein asia tulee esiin heti mainoksen alussa. Aineistoon kannattaa lisätä katseen kiinnittäviä elementtejä ja suunnitteluvaiheessa huomioida, että mainoksen viestin tulee välittyä katsojalle myös ilman ääntä.
Alueellistaminen vahvistaa sidosta paikalliseen kuluttajaan
Mediatalo Keskisuomalainen julkaisee lähes sataa lehti- ja verkkomediaa. Mainostajalle tämä tarkoittaa laajaa digitaalisen mainonnan pelikenttää ja tutkittua tavoittavuutta luotettavien paikallisten uutismedioiden verkossa, jossa valtteja ovat turvallinen mediaympäristö ja mainonnan hyvä huomioarvo. Laajassa digiverkossa mainonnan lokalisoiminen alueellisilla verkkosivuilla käy helposti vaihtamalla otsikkoa paikallisesti puhuttelevaksi. Alueellistamisella sidos kuluttajaan vahvistuu sekä luo mainostajasta vahvan paikallisuuden ja luotettavuuden tunteen.
Paikallisesti vahvojen uutismedioiden display-mainonnasta on saatu tutkitusti erinomaisia tuloksia. Liity onnistujien joukkoon!
Tutustu digimarkkinoinnin asiakastarinoihin
Kiinnostuitko kampanjasta? Mediatalo Keskisuomalaisen mediamarkkinoinnin asiantuntijat palveluksessasi!
Kun haluat tavoittaa valtakunnallisesti
Kun haluat tavoittaa paikallisesti, valitse alueesi tästä