Viime vuoden poikkeusolot vaikuttivat kotimaan matkailun räjähdysmäiseen lisääntymiseen ja moni aiemmin innokas ulkomaan matkailija löysi Suomen kauneuden tavalla, joka heijastuu myös tämän kesän matkustamisessa. Nettimatkatoimisto Ebookersin teettämän selvityksen mukaan jopa 74 prosenttia suomalaisista aikoo suunnata myös tänä kesänä matkalle kotimaahan.
Selvityksen mukaan yli puolet, eli 61 prosenttia suomalaisista hakee kotimaasta kohteita, joissa eivät ole aiemmin vierailleet. Etenkin kaunis luonto ja luontoaktiviteetit kiinnostavat. Matkakohteiden vuoksi ollaan valmiita matkustamaan Suomessa pitkiäkin matkoja.
HSL-bussien diginäytöillä tavoitat myös pääkaupungin kesäturistit – hyödynnä älymainonta
– HSL-runkobussien matkustajamäärät ovat nousussa ja kesä näyttää valoisammalta. Matkustajamäärien kasvu on noussut viime keväästä jopa 66 prosenttia, jolloin poikkeusolot vaikuttivat määriin, toteaa HSL:n matkustajainformaatiotiimin vetäjä Joona Packalén.
Markkinat avautuvat ja matkustaminen lisääntyy, ole mainostajana mukana kuluttajien arjessa ja hyödynnä älymainontamme vaikkapa lokaatio-, vuorokausi- tai kellonaikakohdennuksin. HSL-bussien diginäytöillä tavoitat erityisen hyvin pääkaupunkiseudun nuoret, ostovoimaiset aikuiset ja myös lukuisat kesäturistit. HSL tavoittaa 18-34-vuotiaista 38 prosenttia. OTC (opportunity to contact) on korkea, kun matkustajien keskimääräinen matka-aika on 15 minuuttia ja mainos esitetään vähintään kolmen minuutin välein.
Muistathan myös suosittujen HSL:n lauttojen diginäytöt; Suomenlinnan ja Kauppatorin kolmella lautalla on 2,2 miljoonaa matkustajaa vuodessa.
Ohittamatonta näkyvyyttä valtakunnallisesti ja paikallisesti
Koronatilanteen helpottaminen, kesälomat ja lämmin sää indikoivat aktiivista ja liikkuvaista kesää, joka tulee näkymään ulkomainonnan mediaympäristön tavoittavuuslukujen nousemisessa entisestään keskikesää kohti. Kesän voidaankin sanoa olevan todellista digitaalisen ulkomainonnan kulta-aikaa!
Tavoitat autoilevat lomalaiset aidosti valtakunnallisella liikenneasemamedialla läpi Suomen – alueellisesti ja valtakunnallisesti – sekä näyttävillä Big One -medioilla vilkkaasti liikennöityjen teiden varsilla sekä kauppapaikkojen läheisyydessä. Näillä ohittamattomilla mainosnäytöillä viestit erinomaisesti myös juhannuksen meno-paluuliikenteessä matkustaville. Ajallisesti tai alueellisesti kohdennettu mainonta liikenneasemamedioissa maksimoi kohderyhmän tavoittamisen ja poikkeuksellisen pitkä huomioaika toimii – tutkitusti.
Hyödynnä ostamisen helppous ja Suomen tavoittavin digitaalinen ulkomainosverkosto. Saat asiantuntevan kampanjasuunnittelun ja kaikki digitaalisen ulkomainonnan palvelut aina tuotannosta ja tutkimuksesta yhdellä kontaktilla olipa tarpeesi paikallinen tai valtakunnallinen.
Kysy tarjous heti!
Mediamarkkinoinnin asiantuntijamme palveluksessasi