Keskisuomalainen Oyj:n tytäryhtiö IROResearch Oy Tutkimustoimisto ostaa Makery Oy:n liiketoiminnan

Kauppakirja allekirjoitettiin 20.5.2021 ja liiketoiminta siirtyy uudelle omistajalle 31.5.2021.

Makery on erikoistunut elintarvikealan kuluttaja- ja markkinatutkimustoimintaan. Kauppaan kuuluu Makeryn harjoittama tutkimusliiketoimintakokonaisuus ja kaupan mukana siirtyy 6 työntekijää IROResearchiin. Kari Solala ja Kimmo Åström siirtyvät IROResearchin asiakkuusjohtajiksi ja lisäksi IROResearchin organisaatio vahvistuu Makeryn F2F-organisaatiolla.

IROResearch on täyden palvelun tutkimustoimisto, joka tarjoaa luotettavaa tutkimustietoa useiden eri toimialojen toimijoille. Mediatalo Keskisuomalaisen tutkimuspalveluliiketoimintasegmenttiin IROResearchin lisäksi kuuluu tutkimuspalveluita tarjoava Tietoykkönen. Mediatalo Keskisuomalainen julkaisee yli 90 mediaa sekä tarjoaa markkinointiviestintä-, tutkimus-, paino- ja jakelupalveluita.

”Mediatalo Keskisuomalaiseen kuuluva IROResearch on Suomen johtavia markkinatutkimustoimistoja. Hankittu Makeryn liiketoimintakokonaisuus vahvistaa entisestään IROResearchin laadukasta tutkimustoiminnan tarjoamaa toimialakohtaisesti elintarvikealalla. IROResearch pyrkii jatkossakin aktiivisesti kehittämään tutkimustoimintaansa.”, kommentoi Mediatalo Keskisuomalaisen konsernijohtaja Vesa-Pekka Kangaskorpi.

”IROResearchin osaava datankeruu- ja raportointiorganisaatio yhdistettynä Makeryn elintarvikealan tietämykseen tarjoavat elintarvikealan toimijoille erinomaisen mahdollisuuden teettää entistä laajempia ja monipuolisempia tutkimuskokonaisuuksia niin, että kaikki siihen tarvittava asiantuntijuus on saatavilla samasta paikasta.”, kommentoi IROResearch Oy Tutkimustoimiston toimitusjohtaja Vesa Väisänen.

Lisätietoja:
Vesa-Pekka Kangaskorpi, konsernijohtaja, Mediatalo Keskisuomalainen, p. 050 688 33
Vesa Väisänen, toimitusjohtaja, IROResearch Oy Tutkimustoimisto, p. 050 320 9142