Etelä-Suomen Median laatukaupunkilehtien kokonaisvaltainen brändiuudistus 5.5.2021 Mediatalo Keskisuomalaisen tytäryhtiö Etelä-Suomen Media uudistaa kuuden kaupunkilehden brändiä laatukaupunkilehti-konseptilla. Konseptin slogan Paikallista painoarvoa kertoo, kuinka suuri paikallinen painoarvo laatukaupunkilehdillä on alueidensa lukijoille moniäänisessä ja monipuolisessa tiedonvälityksessä. Kyseessä ei ole yksittäinen kampanja, vaan laatuun panostetaan läpi linjan aina uutisoinnista ja asiakasviestinnästä visuaaliseen ilmeeseen. Etelä-Suomen Median laatukaupunkilehti-konsepti sisältää kuusi kaupunkilehteä: Helsingin Uutiset, Länsiväylä, Vantaan Sanomat, Tamperelainen, Nurmijärven Uutiset ja Mäntsälän Uutiset. Nämä lehdet ovat tutkitusti alueidensa luetuimpia paikallismedioita, ja niillä on muihin kaupunkilehtiin verrattuna syvempi ja merkittävämpi rooli alueidensa uutisten ja tapahtumien välittämisessä lukijoille. Laatukaupunkilehti tarjoaa aitoa ja ainutlaatuista lähiuutisjournalismia. Laatukaupunkilehti kaivaa perusteellisesti, uutisoi ripeästi, seuraa pitkäjänteisesti, analysoi kattavasti – ja vaikuttaa paikallisesti. Siksi paikallinen painoarvo on suuri, Etelä-Suomen Median paikallisjohtaja ja Helsingin Uutisten päätoimittaja Karri Kannala avaa. Kertomatta jääneet uutiset Laatukaupunkilehtien brändikampanja Kertomatta jääneet uutiset herättää lukijan kuvittelemaan maailman ilman paikallisuutisia. Toteutuksessa on hyödynnetty printin vahvaa voimaa ilman uutisartikkeleita. Laatukaupunkilehdissä julkaistiin myös päätoimittajien manifesti, jossa kiteytyi median lupaus laatukaupunkilehden sisällöstä ja laadusta. Tutustu Helsingin Uutisten manifestiin ja 5.5. ilmestyneisiin kampanjalehtiin alla olevista linkistä. Laatukaupunkilehdet ovat alueidensa luetuimpia kaupunkilehtiä ja ilmestyvät kahdesti viikossa: keskiviikkoisin ja lauantaisin. Kaupunkilehti Kokonaistavoittavuus, KMT 2020 Tiesitkö tämän? Helsingin Uutiset 485 000 Digiprofiilissa korostuu voimakkaasti nuorten, 25-45-vuotiaiden, tavoitettavuus. Länsiväylä 127 000 Espoon luetuin printtimedia. Vantaan Sanomat 123 000 Vantaan luetuin media. Nurmijärven Uutiset 29 000 Nurmijärven luetuin media. Mäntsälän Uutiset 18 000 Mäntsälän luetuin media. Tamperelainen 195 000 Suomen luetuin printtikaupunkilehti, tavoittaa 67% kaupungin väestöstä. Mediatalo Keskisuomalainen on Suomen suurin kaupunkilehtikustantaja 56,8% markkinaosuudella. Lue Helsingin Uutisten manifesti tästä Tutustu laatukaupunkilehtiin Tältä laatukaupunkilehtien brändikampanja näyttää 5.5.2021 julkaistussa lehdissä: Helsingin Uutisissa Länsiväylässä Vantaan Sanomissa Nurmijärven Uutisissa Mäntsälän Uutisissa Tamperelaisessa Edellinen Lukijat arvostavat kaupunkilehtien brändin korkealle Seuraava Keskisuomalainen Oyj nousi Ilkka-Yhtymän suurimmaksi osakkeenomistajaksi