Mediatalo Keskisuomalainen laajentaa radiotoimintaansa ensi vuoden aikana.

Mediatalo Keskisuomalainen laajentaa radiotoimintaansa Kuopioon ensi vuonna – aloittaa radioyhteistyön Sanoman kanssa

Tällä hetkellä Keskisuomalainen-konserniin kuuluu Lahdessa toimiva Radio Voima. Viime viikolla tiedotettiin uuden radion lanseeraamisesta Jyväskylään kevään 2020 aikana. Nyt suunnitelmat täydentyvät uuden radion perustamisella myös Kuopioon ensi vuonna. Kuopion aseman taajuuden Mediatalo Keskisuomalainen vuokraa Sanomalta.

– Radiotoiminnan laajentaminen ja siihen liittyvä kumppanuus Sanoman kanssa ovat luonteva jatko Mediatalo Keskisuomalaisen strategiaan pohjautuvalle kasvulle. Laajennamme ja parannamme järjestelmällisesti tuotetarjoomaamme niin kuluttaja- kuin media-asiakkaillemme, Keskisuomalainen Oyj:n konsernijohtaja Vesa-Pekka Kangaskorpi sanoo.

Sekä Jyväskylässä että Kuopiossa radioiden sisältöjen ydin on paikallisuudessa.

– Paikalliselle radiolle ja sisällöille on selvästi kysyntää ja tilaa markkinassa. Meillä on molempien kaupunkien alueilla kattavimmat paikalliset sisällöt ja laajennamme nyt tämän tarjonnan myös radioon, Mediatalo Keskisuomalaisen kuluttajamyynnistä ja -markkinoinnista sekä radioliiketoiminnasta vastaava johtaja Juhana Tikka sanoo.

Kangaskorven mukaan Keskisuomalainen haluaa rakentaa Keski-Suomeen, Savoon ja Päijät-Hämeeseen kattavimman mediatarjonnan.

– Tavoitamme näillä alueilla tuotteillamme lähes kaikki eri ikäryhmien kuluttaja-asiakkaat.

Keskisuomalaisella on jatkossa Jyväskylässä, Kuopiossa ja Lahdessa sanoma- ja kaupunkilehdet, paikallisradiot, Neste-asemien digitaalisia näyttöjä sekä muun muassa kauppakeskusten näyttötauluja. Jyväskylän ja Kuopion paikalisbusseissa sekä Onnibusseissa on mediatalo Keskisuomalaisen näyttötaulut.

Samassa yhteydessä on sovittu, että Sanoma tuottaa Keskisuomalaisen Helsingin ja Tampereen taajuuksille GrooveFM Business-kanavaa, joka kuuluu jatkossa myös Vaasassa. Keskisuomalainen vuokraa Helsingin ja Tampereen taajuudet Sanomalle.

Sanoman radiotekemisen keskiössä on jatkossakin valtakunnalliset brändit ja sisällöt.

– Tällaiset sopimukset vievät koko kaupallista radiotoimialaa eteenpäin ja vahvistavat alueradioita. Olemme jatkossa myynnin osalta joillain alueilla myös kilpailijoita, mutta sisällöllisesti molemmilla on omat vahvuutensa ja erottumiskeinot, kertoo Sanoman radioista vastaava johtaja Jussi Suvanto.

Sopimus käsittää myös myyntiyhteistyön Lahden alueella. Sopimuksen myötä Mediatalo Keskisuomalaisen vastaa Lahden alueella Sanoman Radio Aallon ja uuden Aito Iskelmän mainosmyynnistä.