Verkkosivustoprojekti käynnistyi strategisella workshopilla, jossa päätimme yhdessä asiakkaan kanssa verkkosivustouudistuksen visuaalisen ulkoasun ja rakenteen isot linjat. Visuaalinen suunnittelija Roosa Arela sanoo, että workshopin eväillä Buildercomin verkkosivut uudistettiin olemassa olevaa graafista ohjeistoa kunnioittaen. Workshopissa pureuduttiin erityisesti asiakkaan kohderyhmiin ja kilpailuetuihin sekä pohdittiin yhdessä, miten yritys erottautuu omassa markkinassaan.
Buildercomin markkinointikoordinaattori Iina Puikkosen mielestä Mediatalo Keskisuomalaisen markkinointiviestinnän yritys Kamua toteutti Buildercomille komeat ja toimivat sivut.
– Workshopista asti tuntui, että meitä ja meidän toiveita kuunneltiin oikeasti ja ne pidettiin koko projektin ajan mielessä. Asiakkaana saimme olla koko ajan luottavaisin mielin. Projekti ei varmasti ollut helpoin mahdollinen, koska sisältö jouduttiin tekemään pitkälti kokonaan alusta. Kamualta sai tarvittaessa apua myös sisällön suunnittelun pieniin pulmakohtiin. Visuaalisessa suunnittelussa mentiin asiakkaan toiveet kirkkaasti mielessä, ja sopiva ilme sivuille syntyi nopeasti, sanoo Iina Puikkonen.
Workshop antoi suunnittelulle työkalut
Verkkosivuprojekteissa projekti aloitetaan yhteisellä briiffillä, jossa tiimi tutustuu asiakkaan liiketoimintaan. Workshopin jälkeen tehdään toimintasuunnitelma. Toimimme Lean-mallia mukaillen. Siinä asiakkaan kanssa edetään pienin askelein eteenpäin ja asiakas seuraa näitä askeleita ja pääsee kommentoimaan työtämme matkan varrella. Buildercomilaisten kanssa osa kommunikaatiosta käytiin Notable-sovelluksessa, josta asiakas näki verkkosivuvedokset vaiheittain, puhelinpalavereissa ja parissa tapaamisessa.
Asiantuntijat palveluiden kasvoina
Uusilla verkkosivuilla Buildercomin asiantuntijat ovat nyt näkyvästi esillä. Isot kuvat antavat palveluille kasvot. Verkkosivuston raikkailla valokuvilla haluttiin tuoda Buildercomin omia vahvuuksia esille: Mukavaa ja sujuvaa asiantuntijuutta sekä palvelukokemusta.
Räätälöityä alusta asti
Verkkosivut tehtiin alusta alkaen räätälöitynä asiakkaan tarpeisiin. Suurin haaste isoissa verkkosivuprojekteissa on saada sisältöjen, visuaalisen suunnittelun ja teknisen toteutuksen elementit toimimaan saumattomasti.
– Meillä on verkkosivutiimissämme mukana projektipäällikkö, visuaalinen ja viestinnän suunnittelija sekä digiasiantuntija. Liikkuvia osia on paljon, nämä on sovitettava yhteen ja pysyttävä aikataulussa, sanoo Kamuan asiakkuusjohtaja Jaakko Pernu.
Asiakastarina kerrottiin videolla
Toteutimme Buildercomille myös referenssivideon, jossa Keskisuomalainen-konsernin kiinteistöpäällikkö Jani Virtanen kertoo yhteistyöstään yrityksen kanssa.