Mainonta Mediatalo Keskisuomalaisen verkkopalveluissa on tutkitusti tehokasta, oli sitten tarpeesi lisätä kauppaa, saada kävijöitä omalle sivustollesi tai vaikuttaa brändisi mielikuvaan. Käytössäsi on 63 tunnettua ja arvostettua verkkopalvelua ympäri Suomen.
Verkkomainonta on tunnetusti tehokas keino saada nopeasti ja tehokkaasti haluttua näkyvyyttä. Mediatalo Keskisuomalaisen teettämässä tutkimuksessa* selvisi, että yksittäinen display-mainos voi parhaimmillaan aktivoida kymmeniä tuhansia kuluttajia tutustumaan mainostettaviin tuotteisiin, palveluihin tai brändiin.
Tutustu asiakaskampanjoiden tuloksiin
Vantaan Kaupunki
Yksi display-mainonnan tyytyväisistä asiakkaista on Vantaan kaupunki, joka halusi Vantaan Sanomissa toteutetun bannerikampanjan avulla toivottaa hyvää kesää pitkän ja vaiherikkaan koronakevään jälkeen.
– Useat kaupungin aiemmat kampanjat Vantaan Sanomien verkkosivulla olivat liittyneet koronaviestintään ja poikkeusoloihin. Kesä-bannerilla haluttiin siirtää siirtää katseet kesälomiin ja bannerin takaa löytyi vantaalaisille kivoja ideoita kesätekemisiin, Etelä-Suomen median avainasiakaspäällikkö Kim Qvick kertoo.
Tutkimustulosten perusteella Vantaan kaupungin 150 000 näyttöä kerännyt kesäbanneri lisäsi 67 000 henkilöllä kiinnostusta mainostettua palvelua kohtaan, 28 000 aktivoitui mainoksen perusteella ja lisäksi 33 000 mielestä brändimielikuva vahvistui.
- 46% muisti nähneensä mainoksen
- 22% mielestä brändimielikuva vahvistui
- 45% kiinnostus mainostettua tuotetta/palvelua kohtaan lisääntyi
- 19% aktivoitui mainoksen perusteella
Autotalo Laakkonen
Autotalo Laakkonen toteutti bannerikampanjan savonsanomat.fi ja ksml.fi -sivustoilla. Kampanjalla saatiin aktivoitua 33 000 henkilöä ja lisäksi 80 000 henkilön kiinnostus mainostettua tuotetta kohtaan lisääntyi. 49 000 mielestä brändimielikuva vahvistui.
- 71 % muisti nähneensä mainoksen
- 19 % mielestä brändimielikuva vahvistui
- 31 % kiinnostus mainostettua tuotetta/palvelua kohtaan lisääntyi
- 13 % aktivoitui mainoksen perusteella
Kotkan Energia
Kotkan Energian digikampanja Kymen Sanomissa oli nappisuoritus, varsinkin kun kokeilussa oli hieman erilaista display-mainontaa.
– Kotkan Energia oli lanseerannut uuden Toivo-tuotteen ja kampanjan tarkoituksena oli lisätä sen tunnettuutta. Bannerit eivät olleet kaikista perinteisimpiä, sillä niissä oli käytännössä vain teksti: Toivo on syntynyt. Auta Toivoa kasvamaan, asiakkuuspäällikkö Sari Kankala Kaakon Viestinnästä kertoo.
Kotkan Energian rohkea digimainonta kannatti, sillä tutkimuksen mukaan mainos erottui muusta verkkomainonnasta ja se herätti myös tunteita. Yhteensä mainoksen muisti nähneensä verkossa 26 000 henkilöä ja 6500 mielestä brändimielikuva vahvistui. Lisäksi 13 000 koki kiinnostuksensa kasvaneen mainostettua tuotetta kohtaan ja 2000 aktivoitui suoraan mainoksen perusteella.
- 52% muisti nähneensä mainoksen
- 13% mielestä brändimielikuva vahvistui
- 27%:lla :lla kiinnostus mainostettua tuotetta/palvelua kohtaan lisääntyi
- 4% aktivoitui mainoksen perusteella
Vennisport
Myös Vennisport testasi verkkomainontaa koulujen alkamisen yhteydessä syksyllä ja kampanja kannatti, sillä 50 000 näytöllä saatiin aktivoitua 7000 henkilöä ja lisäksi 16 000 henkilön kiinnostus mainostettua tuotetta kohtaan lisääntyi.
- 53% muisti nähneensä mainoksen
- 23% mielestä brändimielikuva vahvistui
- 33%:lla kiinnostus mainostettua tuotetta/palvelua kohtaan lisääntyi
- 14% aktivoitui mainoksen perusteella
Tutustu Mediatalo Keskisuomalaisen verkkomainonnan mahdollisuuksiin täältä ja pyydä tarjous. Display-mainonnan lisäksi osassa sivustoista on mahdollista toteuttaa myös natiivimainontaa.
*Digitalist, Verkkomainonnan vaikuttavuus -tutkimus
Tutkimustulokset ovat vahvistaneet sen, että display–mainokset todella huomataan, sillä niiden huomioarvot olivat korkeat ja niiden parissa vietetään aikaa, Mediatalo Keskisuomalaisen digimainonnan suunnittelupäällikkö Anne Selonen toteaa.
Anne Selonen
digimainonnan suunnittelupäällikkö
Mediatalo Keskisuomalainen