Vuosia Lahden markkina-alueella toimineen Hankkijan myymälän valikoimiin kuuluu puutarha-, harraste- ja lemmikkieläintarvikkeita sekä pienkoneita ja nousevana trendinä metsästystarvikkeita
Tarve
Sesongin tarjouksista ja puutarhamyymälän avautumisesta viestiminen paikallisesti. Haasteena oli laajan ja keskenään erilaisen asiakaskunnan tavoittaminen
Ratkaisu
Mainoskanaviksi valittiin alueensa luetuimmat kaupunkilehdet, Uusi Lahti ja Seutuneloset, jotka tavoittavat 85 000 yksittäistä lukijaa Lahden markkina-alueella.
– Yhdessä Mediatalo ESA:n yhteyshenkilön kanssa suunnittelemme viestin tukemaan kulloistakin sesonkia ja palvelemaan tavoiteltua asiakasryhmää. On helpottavaa, kun voin luottaa markkinointikumppanin ammattitaitoon iloitsee myymäläpäällikkö Nina Jokinen.
Tulos
Ilmoituksessa olleet akkusahat, kasvihuoneet, linnunpöntöt ja kompostorit myytiin kaikki. Asiakasvirta myymälässä oli runsas heti ovien avauduttua.
– Olemme tehneet pitkäjänteistä yhteistyötä Mediatalo ESA:n kanssa. Heillä on vahvat paikalliset kanavat ja tuntemus markkina-alueesta. Sen vuoksi tämä onnistuminen ei ollut yllätys, vaan tarkan suunnittelun erinomainen lopputulos.
”Luotan kaupunkilehtiin tehokkaina tiedonvälittäjinä. Paikallisen mainonnan vaikutus näkyy myymälässä välittömästi. Kyllä se vaikuttaa, kun tuntee, että markkinointikumppani välittää – meille molemmille tärkeintä on yhteinen onnistuminen.”
Nina Jokinen
myymäläpäällikkö
Hankkija Lahti