Kaupunkilehdet toimivat – linnunpöntöt ja kompostorit nousivat hittituotteiksi

Vuosia Lahden markkina-alueella toimineen Hankkijan myymälän valikoimiin kuuluu puutarha-, harraste- ja lemmikkieläintarvikkeita sekä pienkoneita ja nousevana trendinä metsästystarvikkeita

Tarve

Sesongin tarjouksista ja puutarhamyymälän avautumisesta viestiminen paikallisesti. Haasteena oli laajan ja keskenään erilaisen asiakaskunnan tavoittaminen

Ratkaisu

Mainoskanaviksi valittiin alueensa luetuimmat kaupunkilehdet, Uusi Lahti ja Seutuneloset, jotka tavoittavat 85 000 yksittäistä lukijaa Lahden markkina-alueella.

Yhdessä Mediatalo ESA:n yhteyshenkilön kanssa suunnittelemme viestin tukemaan kulloistakin sesonkia ja palvelemaan tavoiteltua asiakasryhmää. On helpottavaa, kun voin luottaa markkinointikumppanin ammattitaitoon iloitsee myymäläpäällikkö Nina Jokinen.

Tulos

Ilmoituksessa olleet akkusahat, kasvihuoneet, linnunpöntöt ja kompostorit myytiin kaikki.  Asiakasvirta myymälässä oli runsas heti ovien avauduttua.

Olemme tehneet pitkäjänteistä yhteistyötä Mediatalo ESA:n kanssa. Heillä on vahvat paikalliset kanavat ja tuntemus markkina-alueesta. Sen vuoksi tämä onnistuminen ei ollut yllätys, vaan tarkan suunnittelun erinomainen lopputulos.

 

”Luotan kaupunkilehtiin tehokkaina tiedonvälittäjinä. Paikallisen mainonnan vaikutus näkyy myymälässä välittömästi. Kyllä se vaikuttaa, kun tuntee, että markkinointikumppani välittää – meille molemmille tärkeintä on yhteinen onnistuminen.”

Nina Jokinen
myymäläpäällikkö
Hankkija Lahti

Lue lisää referenssejä

Katso kaikki >
9.10.24

Vehkapuu todisti radioaaltojen tehokkuuden ja laajan paikallisen tavoittavuuden

LUe lisää
5.08.24

Tampereen Kendo-seura löytää harrastajat bussimedialla

LUe lisää
7.05.24

Bussimainonnalla hoituu niin taktinen kuin brändimarkkinointikin

LUe lisää
29.04.24

Uudenlainen digitaalinen toteutus houkutteli – aktivoitumisprosentti oli vaikuttavat 81 %!

LUe lisää