Haaste:
Savon Jakelu Oy hoitaa sanomalehtien varhaisjakelua Pohjois-Savon lisäksi Pieksämäellä, Heinävedellä ja Pyhäsalmella. Säännöllisessä jakelussa olevien sanomalehtinimikkeiden määrä on 22 ja lisäksi jaetaan erilaisia esitteitä ja liitteitä. Uusia jakajia tarvitaan jatkuvasti. Haasteena on ollut oikean kohderyhmän tavoittaminen ja työntekijöiden rekrytointi avoinna oleville työpaikoille varhaisjakeluun.
Ratkaisu:
Rakennettiin kahdesta mainosversiosta koostuva alueellisesti ja ajallisesti kohdennettu rekry-kampanja Facebookiin. Molemmat mainokset kohdennettiin potentiaalisesti kiinnostuneille sekä suoraan alueille, joissa työpaikkoja oli tarjolla. Toinen mainoksista kohdennettiin työnteon ajankohtaan eli kello 01.00-05.00. Kampanjan kesto oli 10 päivää. Facebookille menevän mediabudjetin suuruus oli yhteensä 200 euroa.
Tulos:
Alueellisesti ja ajallisesti kohdennetun Facebook-kampanjan kautta Savon Jakelun verkkosivuilla kävi yli 500 työpaikoista kiinnostunutta. Kampanja tavoitti oikean kohderyhmän, herätti mielenkiintoa ja lisäsi Savon Jakelu Oy:n tunnettavuutta työnantajana. Saapuneista hakemuksista palkattiin työntekijöitä avoinna oleviin varhaisjakelun tehtäviin.
”Alueellisesti ja ajallisesti kohdennetun Facebook-kampanjan kautta Savon Jakelun verkkosivuilla kävi yli 500 työpaikoista kiinnostunutta. Kampanja tavoitti oikean kohderyhmän, herätti mielenkiintoa ja lisäsi Savon Jakelu Oy:n tunnettavuutta työnantajana. Saapuneista hakemuksista palkattiin työntekijöitä avoinna oleviin varhaisjakelun tehtäviin.”
Hanne Kortelainen
Jakelupäällikkö
Savon Jakelu Oy