Natiiviartikkeli herätti mielenkiinnon ja toi uusia asiakkaita juuri avattuun ravintolaan

Aitoleipä on perinteitä ja suomalaista ruokaa arvostava kahvilaketju Tampereella. Ensimmäinen kahvila aloitti toimintansa vuonna 2006 Ideaparkissa ja nyt Pirkanmaalla on kuusi kahvilaa ja ravintolaa. Aitoleipä on tunnettu kotiruoasta, brunssista ja kahviloista Tampereen ja Pirkanmaan alueella.

 

Uuden ravintolan avaamisen yhteydessä Aitoleipä haki uudenlaista tapaa näkyä, herättää mielenkiintoa ja löytää asiakkaita. Aitoleipä valitsi mainosmuodoksi natiivin laatukaupunkilehti Tamperelaisen verkkopalvelussa.

”Saimme mainoksestamme hyvää palautetta. Artikkeli huomattiin ja sitä oli luettu. Tavoitteeseenkin päästiin, sillä mainoksen kautta saimme uusia asiakkaita.”

Aki Koivuniemi, toimitusjohtaja, Aitoleipä

Tavoite

 

Uuden ravintolan avaamisen yhteydessä natiiviartikkelilla halutiin esitellä uutta ravintolaa, sen tarjontaa, tunnelmaa ja sijaintia. Natiivin valintaan vaikutti se, että natiiviartikkelit tyypillisesti herättävät mielenkiintoa ja niitä luetaan tarkemmin kuin tavallisempia mainosmuotoja.

 

Uuden ravintolan lanseeraukseen natiivi toimii hyvin myös siksi, että artikkelissa on mahdollista avata aihetta laajemmin, kertoa tuotteesta tai palvelusta sekä käyttää vaikkapa useampia kuvia.

 

 

Toteutus

 

Aitoleipä tilasi natiivin niin sanotusti avaimet käteen -periaatteella. Tamperelaisen toimittaja ja kuvaaja saapuivat sovitusti paikalle ja juttu tehtiin yhteistyössä.

 

Aitoleivässä jutun sisältöön oltiin hyvin tyytyväisiä.

Tulos

 

Natiiviartikkelin onnistumista on helppo seurata datan avulla. Kuten muissakin digimainonnan muodoissa natiiviartikkelin raportista näkee, miten pitkään lukijat ovat mainoksen äärellä viihtyneet, mitä linkkejä siitä napsauttaneet sekä sen, onko mainokseen mahdollisesti myös palattu sen lukemisen jälkeen.

 

Lue lisää referenssejä

Katso kaikki >
9.10.24

Vehkapuu todisti radioaaltojen tehokkuuden ja laajan paikallisen tavoittavuuden

LUe lisää
5.08.24

Tampereen Kendo-seura löytää harrastajat bussimedialla

LUe lisää
7.05.24

Bussimainonnalla hoituu niin taktinen kuin brändimarkkinointikin

LUe lisää
29.04.24

Uudenlainen digitaalinen toteutus houkutteli – aktivoitumisprosentti oli vaikuttavat 81 %!

LUe lisää

Haluatko sinä aktivoida asiakkaasi?

ALOITETAAN.
Ota rohkeasti
yhteyttä!

Monikanavaisuus kasvattaa tunnettuuttasi lähes 60 % ja yli kolminkertaistaa kuluttajan aktivoitumista. Mediakonserni Keskisuomalaisen medioilla tavoitat ja aktivoit asiakkaasi – paikallisesti ja valtakunnallisesti.