Tarve:
Tommolan Toripaikalla oli tarve saada neljän myyntipisteen sijainti asiakkaiden tietoisuuteen. Lähdettiin liikkeelle miltei nollatilanteesta, sillä markkinointia ei oltu juurikaan tehty.
Ratkaisu:
Toteutettiin taktinen radiokampanja, jolla haettiin mahdollisimman laajaa kuuntelijapeittoa Lahden seudulta. Tommolan Toripaikan kampanja soi heinäkuussa Radio Voiman taajuuksilla sekä Iskelmä Lahden ja Radio Cityn alueellisilla mainoskatkoilla.
Samaan aikaan Radio Voima ja Tommolan Toripaikka järjestivät kuuntelijoille mansikkakisan. Kuuntelijakisassa oli päivittäin palkintoina viiden kilon laatikoita Polka-mansikkaa. Kuuntelijat innostuivat mansikkakisasta ja jokaiseen kilpailuun osallistui kymmeniä innokkaita kuuntelijoita.
Tulos:
Onnistuneella kampanjoinnilla Tommolan Toripaikka kasvatti heinäkuun myyntiään peräti 28% edellisvuoden heinäkuuhun verrattuna. Tommolan Toripaikan johtaja Tanja Räihä oli yllättynyt radiomainonnan tehosta ja erityisen iloinen siitä, että radiokampanja toi uusia asiakkaita Lahden, Heinolan, Hollolan ja Nastolan myyntipisteille.
Kuuntele kuuntelijakilpailun kisapuffi sekä Tommolan Toripaikan taktinen mainos:
”Yllätyin radiomainonnan tehosta. Onnistuneella kampanjoinnilla Tommolan Toripaikka kasvatti Radio Voimassa toteutetulla mainoskampanjalla heinäkuun myyntiään peräti 28% edellisvuoden heinäkuuhun verrattuna.”
Tanja Räihä
johtaja
Tommolan Toripaikka