Tarve:
Luonnonkaunis Koli on ympärivuotinen matkailukohde. Aiemmin, oli haasteita tunnettavuuden kanssa, mutta nykyisin Koli tunnetaan hyvin. Tunnettavuuden ollessa paremmalla tasolla etsittiin keinoja imagomainontaan, jonka kannalta oleellisimpia asioita olivat mm. luonnonkaunis suomalainen kansallismaisema, aidosti ympärivuotinen kohde, monipuoliset harrastusmahdollisuudet, mukava vaihtoehto turistirysille. Tämän viestin kertomiseen tarvittiin tehokas keino.
Ratkaisu:
Kolin matkailijoista 75 prosenttia tulee Suomesta, joten heitä päätettiin houkutella mm. 100 000 kappaleen attraktiivisella lehdellä, jonka Suomen Suoramainonta jakoi kohdennetusti. Lehden avulla pystyttiin kertomaan monipuolisesti sen, mitä Koli on. SSM:n suorajakelu oli kustannustehokas ja hyvin kohdennettavissa, jolloin painosmäärä pysyi pienenä. Kolin tärkein kohderyhmä, keskituloiset lapsiperheet, pystyttiin melko hyvin löytämään SSM:n työkaluilla.
Tulos:
Suorajakelu toi Kolille ennätysmäärän matkailijoita – lehdellä markkinoitu etelän talvilomaviikon aika oli Kolille kaikkien aikojen paras sekä matkailijamäärät ovat kasvaneet jatkuvasti.
”Matkailijoita houkuteltiin mm. 100 000 kappaleen attraktiivisella lehdellä, jonka Suomen Suoramainonta jakoi. Tulos oli menestys – Suorajakelu toi Kolille ennätysmäärän matkailijoita”
Veli Lyytikäinen
toiminnanjohtaja
Kolin Matkailuyhdistys ry