Terveys ja talous –lehti kasvoi yhdistyslehdestä ammattilehdeksi

Terveys ja talous -lehti on Suomen sairaanhoitolaitosten ja terveyskeskusten hallinnollinen aikakauslehti. Lehti sisältää sairaanhoitolaitosten ja terveyskeskusten hallintoa, toimintaa, taloutta, tekniikkaa ja ravintohuoltoa käsitteleviä artikkeleita sekä alan uutisia. Terveys ja talous -lehti tavoittaa huomattavan joukon maamme terveydenhuollon päättäjistä ja kunnallisista luottamushenkilöistä.

Lehden julkaisijana toimii Terveys ja talous ry. Yhdistys toimii sairaaloiden, terveyskeskusten ja muun terveydenhuollon hallinnon ja talouden sekä siihen liittyvän terveyskasvatuksen alalla työskentelevien ja näistä asioista kiinnostuneiden henkilöiden yhteistyöelimenä.

Haaste

Terveys ja talous –lehden ulkoasu ja sisältöuudistus tehtiin vuoden 2015 ja 2016 vaihteessa. Lehden yleisilmeen uudistus oli tehty vuosia sitten. Terveys ja talous ry -yhdistyksen viestintäneuvosto halusi kehittää lehteä tuoreemmaksi, aikakauslehtimäisemmäksi ja vakuuttavammaksi.
–Toivomme, että kiinnostus paperista lehteä kohtaan säilyy vielä pitkään ja haluamme lehtiuudistuksella tuoda käytäntöön jäsentemme esittämiä toiveita, sanoo Terveys ja talous ry:n puheenjohtaja ja lehden päätoimittaja Jaakko Herrala.
Kevään 2015 jäsenistökyselyssä 95 prosenttia vastanneista piti lehteä tärkeänä jäsenetuna.

Ratkaisu

Uuden ulkoasun lähtökohtana oli mielikuva ”terveydenhuollon alan Optiosta”. Kiinnostavat ja modernit kannet, tyylikkäästi pakattu sisältö ja erityisesti parempi lukukokemus olivat uudistuksen kulmakiviä. Sisältöuudistuksessa lähdettiin hakemaan modernimpaa otetta juttuihin ja painottamaan myös terveydenhuollon talousasioita. Samalla juttujen luettavuutta ja otsikointia uudistettiin.

Tulos

Lehtiuudistus on saanut lukijoiltaan mukavaa palautetta. Lehden juttuaiheita pidetään ajankohtaisena ja lehti on visuaalisesti kiinnostava. Uusi ilme sopii myös paremmin yhdistyksen omaan brändiin.
Lehti on myös luettavana sähköisenä selailuversiona kaikille terveydenhuollosta ja taloudesta kiinnostuneille.

Tutustu lehteen

Lue lisää referenssejä

Katso kaikki >
9.10.24

Vehkapuu todisti radioaaltojen tehokkuuden ja laajan paikallisen tavoittavuuden

LUe lisää
5.08.24

Tampereen Kendo-seura löytää harrastajat bussimedialla

LUe lisää
7.05.24

Bussimainonnalla hoituu niin taktinen kuin brändimarkkinointikin

LUe lisää
29.04.24

Uudenlainen digitaalinen toteutus houkutteli – aktivoitumisprosentti oli vaikuttavat 81 %!

LUe lisää