Haaste:
K-Citymarket Lappeenrannassa tehtiin tilojen uudistus, joka koski niin kaupan ulkoasua, palvelutiskiä, valikoimaa, ravintola- ja kahvilapalveluita kuin aukioloaikojakin. Tavoitteena oli avata kauppa, jossa käynti aidosti inspiroisi asiakkaita. Muutoksien edessä myös markkinointia haluttiin lähestyä uudella tapaa – Kaupalla oli käsissään täysin uudenlainen kauppakonsepti, jonka ainutlaatuisuuden haluttiin kertoa niin, että se todella herättäisi kiinnostusta, sitouttaisi jo olemassa olevia vakioasiakkaita ja toisi myös uusia asiakkaita.
Ratkaisu:
Uudistuksesta lähdettiin kertomaan sisältömarkkinoinnin keinoin, sillä markkinoinnin puhuttelevuus ja laadukkuus olivat unelmien kauppaa avatessa tärkeitä kriteerejä. Kampanja koostui kahdesta natiivimainoksesta, joista ensimmäisessä käsiteltiin uudistusta ja toisessa paneuduttiin uuteen lähiruokakonseptiin. Molempia natiivimainoksia markkinoitiin Etelä-Saimaassa ja esaimaa.fi:ssä sekä kohdennetusti Facebookissa. Kummankin natiivimainoksen yhteyteen tehtiin myös videomainos, jolla pyrittiin herättämään mielenkiinto uudistunutta K-Citymarkettia kohtaan. Myös videoita markkinointiin Facebookissa sekä esaimaa.fi:ssä display-mainontana.
Tulos:
Avajaiset olivat menestys. Kampanjalla saatiin ihmiset tutustumaan uudistettuun kauppaan sekä onnistuttiin lisäämään tietoisuutta ja kiinnostusta myös uusien asiakkaiden keskuudessa. Avajaisdiginatiivi nousi luetuimpien listalle esaimaa.fi -sivustolla ja sai 3730 sitoutunutta yksittäisiälukijaa. Some-kampanjoilla tavoitettiin 50 000 henkilöä.
”Kokonaisuus meni todella hyvin ja avaus onnistui erinomaisesti. Kampanjalla onnistuttiin lisäämään tietoisuutta ja kiinnostusta uusien asiakkaiden keskuudessa.”
Ari Piiroinen
Kauppias
K-Citymarket Lappeenranta