Vehkapuu todisti radioaaltojen tehokkuuden ja laajan paikallisen tavoittavuuden

 

Kodin kiintokalusteita valmistava yritys sai paljon uusia asiakkaita sekä mieleen jäävää huomiota radiomainonnalla. Savon Aaltojen kuuluvuusalue on Vehkapuun toimitusjohtaja Heini Laitisen mukaan juuri sopiva koko yrityksen jälleenmyyntialueen huomioimiseen.

 

Syyskuun alussa Vehkapuu Oy:n toimitusjohtaja Heini Laitinen iloitsi yhtäkkiä kasvanutta asiakasvirtaa liikkeessä. Kun samaan aikaan sähköisten kanavien kautta alkoi tulla tavallista enemmän yhteydenottopyyntöjä, Laitinen alkoi miettiä, ettei kyse voinut enää olla satunnaisesta kävijäpiikistä.

 

Lopulta hän muisti, että Vehkapuun radiokampanja Savon Aalloilla oli käynnistynyt vain muutama päivä sitten.

 

Vaikutus oli selkeä ja nopea. Meillä ei ollut tuolloin menossa muuta mainontaa, joten tämä oli puhtaasti radion ansiota.

Vain kahden kuukauden kampanjalla oli selkeä vaikutus

Juankoskelainen Vehkapuu valmistaa kaikki kodin kiintokalusteet mittatilaustyönä. Sen palvelut kattavat kaiken suunnittelusta paikallisesti valmistettuihin tuotteisiin sekä asennukseen. Yritys vietti juuri 50-vuotisjuhliaan, ja Laitinen ensimmäistä vuottaan yrityksen toimitusjohtajana.

 

Vehkapuulla on aiempaakin kokemusta radiomainonnasta. Edellisen kerran spotti pyöri Savon Aalloilla viime keväänä. Syyskuussa alkaneessa, kahden kuukauden pituisessa kampanjassa 30 sekunnin spotille varattiin 8 toistoa päivässä.

 

– Meille on tärkeää saada kerrottua viestiä, että täällä on paikallista tuotantoa, joka työllistää paikallisia ihmisiä. Mielestäni radion ihana vahvuus on äänen avulla luotava mielikuva, joka jää ajatuksiin. Lisäksi radiokampanja ei ole niin kallis kuin voisi luulla, minkä vuoksi pystymme panostamaan mainontaan samalla myös muissa kanavissa, Laitinen kertoo.

 

Juankosken tehtaanmyymälän lisäksi Vehkapuulla on 10 jälleenmyyntipistettä, joista valtaosa Pohjois-Savossa. Laitisen mukaan paikallinen radio on ollut tehokas keino paitsi tuoda yritystä tunnetuksi, myös tavoittaa uusia asiakkaita laajasti eri jälleenmyyjien alueilla.

 

– Kuuluvuusalue on lähes yksi yhteen oman markkina-alueemme kanssa. Radion avulla olemme saaneet tunnettuutta kuluttajien keskuudessa sekä paljon uusia asiakkaita, Laitinen kiteyttää.

 

Meks Savon avainasiakaspäällikkö Heli Kukkonen toteaa, että kampanja osoittaa, kuinka juuri paikalliset toimijat herättävät radiokuulijoiden mielenkiinnon.

 

– Savon Aalloilla Vehkapuun kaltaiset pk-yritykset tavoittavat loistavasti pohjoissavolaisia, jotka ovat kiinnostuneita kuulemaan paikallisista tuotteista ja palveluista sekä myös käyttämään niitä.

Uudenlaisia tapoja erottua radiossa

 

Uusi askel Vehkapuulle radiomainonnassa on pääyhteistyökumppanuus Savon Aaltojen KalPa-otteluselostuksissa kaudella 2024–2025. Paikallinen liigakiekko kiinnostaa laajasti, ja tuo erilaisia radiokuuntelijoita otteluiden ääreen.

 

– Uskon, että näin tavoitamme esimerkiksi perheitä, jotka suunnittelevat vaikkapa uutta keittiötä, ja samalla olemme tukemassa paikallista urheilua, Laitinen kertoo.

 

– Olen vitsaillut, että seuraavaksi täytyy jo varmaan laittaa radioon rekryilmoitus!

 

 

Tutustu radiomainontaan tästä

Lue lisää referenssejä

Katso kaikki >
9.10.24

Vehkapuu todisti radioaaltojen tehokkuuden ja laajan paikallisen tavoittavuuden

LUe lisää
5.08.24

Tampereen Kendo-seura löytää harrastajat bussimedialla

LUe lisää
7.05.24

Bussimainonnalla hoituu niin taktinen kuin brändimarkkinointikin

LUe lisää
29.04.24

Uudenlainen digitaalinen toteutus houkutteli – aktivoitumisprosentti oli vaikuttavat 81 %!

LUe lisää