Alkuvuoden tahmeus väistyy ja ihmiset aktivoituvat, kun valon määrä lisääntyy ja saamme nauttia keväisen auringon jälleennäkemisestä. Monenlaiset muutokset ovat koetelleet ja tehneet aiemmasta tekemisestä haastavampaa ja moniulotteisempaa. Pitkään on jo puhuttu median pirstaloitumisesta, joka aiheuttaa monelle yrittäjälle ja markkinoijalle päänvaivaa. On entistä vaikeampaa hahmottaa, miten kuluttajat käyttäytyvät eivätkä aiemmin toimineet konstit välttämättä enää riitä.
Listasin viisi vinkkiä, joilla otat tavoittavuuden haltuun. Annas, kun kerron!
1. On löydettävä uusia tapoja toimia, uudenlaisia keinoja selviytyä ja kehitettävä uutta vanhan rinnalle.
Välillä voi tuntua, että kaiken sen oman arjen ja tekemisen keskellä ei enää aika eikä paukut riitä keksiä päteviä markkinointiratkaisuja. Miten tavoittaa asiakkaat parhaiten?
Yhtä lailla me täällä mietimme, miten voisimme parhaiten auttaa asiakkaitamme haasteissaan ja tarjota yhteistyötä liiketoiminnan keskeisten asioiden ratkaisemiseksi. Mediatalo Keskisuomalainen on monipuolinen ja vastuullinen kumppani, joka pitää sisällään lupauksen paikallisuudesta valtakunnallisesti. Meks Etelä on merkittävä osa konsernia.
Meillä on talo täynnä paikallisia markkinoinnin asiantuntijoita, valmiina auttamaan.
2. Laadukkaassa ja turvallisessa uutisympäristössä mainostajan arvokas viesti pääsee ansaitusti esille.
Meks Etelän valikoimassa on tehokkaasti toimiva ja laaja printtilehtien tarjonta. Jokaisella lehdellä on luotettavaa journalismia sisältävä laatuympäristö mainostajalle. Sama toistuu verkon puolella. Digitaalisuus on tuonut lisää mahdollisuuksia ja tarjoaa niitä kattavasti.
Oletko jo kokeillut avaussivunhallintaa? Uniikki mainostajan paikka, joka myydään yksinoikeudella per päivä. Taatusti tehokas.
3. Monikanavaisuus tuo selkeästi enemmän tavoittavuutta, siten myös vaikutusta ja tehoa.
Kokonaistavoittavuus otetaan parhaiten haltuun perinteisen lehden ja digitaalisen ratkaisun yhdistelmällä. Sitä on monikanavaisuus, ollaan läsnä kuluttajan ostopolussa ja kohdataan useammassa pisteessä. Ostopolku rakentuu kohtaamisista eri vuorokauden aikoina ja eri alustoja käyttäen, ja jokainen kuluttaja muodostaa oman polkunsa omien mielenkiintojensa kautta.
Paras tapa on varmistaa riittävä määrä kohtaamisia eri kanavissa mainonnan avulla. Toistot tehostavat mainonnan vaikutuksia.
4. Digitaalinen ulkomainonta tuo lisää vaihtoehtoja perinteisempien keinojen rinnalle.
Ulkomainosnäytöt, Neste-asemien tankkausnäytöt ja kattava bussimedia vahvistavat viestin perillemenoa. Kohderyhmien tavoittaminen useamman kanavan kautta varmistaa onnistumisen mainonnassa. Meillä tehdään myös kattavasti erilaisia teemoja, joilla kohderyhmiä voi erityisesti puhutella.
Kerro oma kohderyhmäsi, me kerromme millä se tavoitetaan monikanavaisesti parhaiten!
5. Viimeisenä vinkkinä erityisesti kiekkokansaa ja sen huumassa myötäeläviä tavoitteleville. Se tulee taas. Meinaan MM-lätkä.
Kevään myötä se erityisesti nostaa päätään Tampereella. Viime vuodesta jo tuttuun tyyliin Tampere ottaa haltuun kiekkokansaa ja lätkäfaneja. MM-kisat tarjoavat tunnelmaa ja mahdollisuuksia.
Tamperelainen julkaisee keskiviikkona 3.5. kisojen alla ilmestyvässä lehdessä MM23-liitteen, joka on lukupaketti kisoja kotisohvalta seuraavalle penkkiurheilijalle ja selviytymisopas Tampereelle tulevalle kisaturistille.
Luvassa on viime vuoden liitteen tapaan ihmisiä, ilmiöitä, analyysiä ja puheenaiheita MM-kisoista ja Leijonista. Lisäksi MM23-liite löytyy luettavaksi noin 1,2 miljoonalle verkkokävijälle konsernin eri medioidemme kautta. Tässä on tavoittavuus kohdillaan. Kannattaa tarttua ja saa soittaa.
Aurinkoisin kevättalven terveisin,
Marika Teerimäki
Tamperelainen, yksikön johtaja
puh. 0400 333 123
marika.teerimaki@media.fi
www.tamperelainen.fi