Kuvassa Etelä-Savon, Etelä-Karjalan ja Kymenlaakson mediamyynnin tiimiläisiä.
Kaakon Viestintä pyrkii muuttamaan vanhaa ajatusmallia, jossa sitä pidetään ainoastaan sanomalehtiä julkaisevana lehtitalona. Kaakon Viestinnän tarjoomaan kuuluu monipuolinen kattaus tämän päivän medioita. Monimediallinen mainonta on yrityksille – jos ei jo lähes välttämätöntä – niin ainakin todella tärkeää kuluttajien mediavuorokauden pirstaloituessa eri medioihin, eri aikoihin vuorokaudesta.
Kaakon Viestintä on vakavasti otettava mediakumppani, mutta ei kuitenkaan vakava – Mediamyynnin asiantuntijat heittäytyivät innolla näyttelijöiksi
Näistä ajatuksista syntyi idea tehdä mainosvideot tukemaan Kaakon Viestinnän monimediallisten ratkaisujen myyntiä yrityksille Etelä-Savossa, Etelä-Karjalassa ja Kymenlaaksossa. Käsikirjoitus videoihin ideoitiin ja tehtiin Kaakon Viestinnän markkinointi- ja viestintätiimissä ja tuotanto kuvauksiin ostettiin lappeenrantalaiselta VMH Productions Oy:ltä.
Videot suunniteltiin näkymään jäähallien mediakuutioissa: Mikkelissä Jukureiden kotikentällä Ikioma Areenalla, Lappeenrannassa SaiPan kotikentällä Kisapuistossa ja Kouvolassa KooKoon kotikentällä Lumon Areenalla. Mikkelin jäähallissa yleisökapasiteetti on 3460, Lappeenrannassa 4830 ja Kouvolassa 5950. Mediakuutioissa pyörivällä mainonnalla tavoitetaan yleisö pelin aikana pelikatkoilla sekä erätauoilla.
Käsikirjoituksessa oli oleellista huomioida ympäristö ja teema, eli jäähalli ja jääkiekko, ja tehdä sisältö niihin sopivaksi. Videoita päädyttiin tekemään kaksi: lyhyempi 12 sekuntia kestävä video näkymään hallissa pelikatkoilla ja pidempi 30 sekuntia kestävä video näkymään ainoastaan erätauoilla.
Kaakon Viestinnän markkinointi- ja viestintätiimin esimies Kiia Koskinen kertoo, että hänen tiiminsä yhtenä merkittävänä tavoitteena on muun muassa tukea mediamyyntiä palvelemaan asiakkaita mahdollisimman monimediallisesti.
– Tavoitteenamme on myös vahvistaa Kaakon Viestinnän profiilia mediakentällä nimenomaan monimediallisena mediatoimijana, jollainen olemme. Jääkiekko on toimialueemme maakunnissa merkittävä laji, ja halleista tavoitamme paljon paikallisia mainostajia.
”Kaakon Viestintä on paikallinen, läheinen ja vakavasti otettava mediakumppani, mutta ei kuitenkaan vakava. Oli siis luontevaa lähteä suunnittelemaan käsikirjoitusta, jossa asiantuntijamme pääsevät ilakoimaan ja heittäytymään. Sellaisia he ovat myynnin kentälläkin ollessaan: laittavat itsensä likoon voidakseen palvella asiakkaita parhaalla mahdollisella tavalla.”
Ennen kaikkea käsikirjoituksesta oli oleellista luoda mieleenpainuva ja hyväntuulinen monimediallisuutta nostava kokonaisuus, joka istuu hyvin siihen ympäristöön, jossa videoita näytetään. Mielestäni siinä onnistuttiin erinomaisesti, ja videoilta välittyy hyvin Kaakon henki, hän kertoo.
Näyttelijöiksi videoihin heittäytyi kunkin alueen mediamyynnin asiantuntijoita. Yksi Etelä-Savon videolla esiintyvistä on asiakkuuspäällikkö Markku Olkkonen, joka toivoo tiimihengen välittyvän videosta.
”Me mediamyyjät olemme päivittäin yhteyksissä paikallisiin yrityksiin ja on tärkeää, että asiakkaiden on helppo pitää yhteyttä omaan myyjäänsä. Heittäytymällä innolla mukaan hyväntuuliseen videoon saamme toivottavasti vahvistettua positiivista mielikuvaa tiimistämme ja siitä, että meihin voi olla yhteydessä täysin ilman kynnystä.”
Pidemmässä videossa esitellään Kaakon Viestinnän mediatarjoomaa laukomalla medioita maaliin: digi- ja printtimainonta, natiivimainonta, ulkomainonta sekä some- ja Google-mainonta. Lisäksi molemmissa videoissa on edustettuna kunkin alueen lehtibrändien logot sekä Kaakon Viestinnän ja Meksin logo, minkä ansiosta videot toimivat samalla myös hyvänä brändimainontana.
Katso tästä Etelä-Savon mainosvideo
Katso tästä Etelä-Karjalan mainosvideo
Katso tästä Kymenlaakson mainosvideo
Kaikki nämä mainontaratkaisut saat meiltä:Printtimainonta Digitaalinen mainonta Digitaalinen ulkomainonta Mediamyynnin asiantuntijamme ovat palveluksessasi ja auttavat sinua oikeiden medioiden valinnassa. |
Lue juttuja asiakkaistamme, joiden kanssa olemme tehneet mainontaa hyödyntäen laajaa mediatarjoomaamme:
Monimediallinen Ekamille räätälöity kokonaisuus ja sujuva mediakumppanuus saivat jatkamaan yhteistyötä Kaakon Viestinnän kanssa
Lappeenrannan Lujatalo – Yhdessä kohti monikanavaisempaa markkinointia
Myynti kasvuun monikanavaisella mainonnalla