Kuluttajilla vahva luottamus talouskasvuun
Tilastokeskuksen kuluttajabarometri helmikuulta 2018 valaa uskoa markkinoiden kokonaisvaltaiseen elpymiseen. Kuluttajien mielialat ovat valoisammat kuin koskaan ja niin oman kuin Suomen talouden kehitys nähdään positiivisena. Kuluttajien luottamusindikaattori oli 25,8, mikä on mittaushistorian korkein. Viime vuoden helmikuussa luottamusindikaattori oli 20,8.
Oman taloutensa kohentumiseen luotti helmikuussa 30% ja vastaavasti Suomen talouden paranemiseen uskoi 49% kuluttajista. Joka viidennes kotitalouksista suunnitteli käyttävänsä rajaa asuntonsa peruskorjaamiseen. Auton ostoa seuraavan vuoden sisällä suunnitteli hyvin tai melko varmasti 16% kotitalouksista. Asunnon ostoa harkitsi 8%. Lisäksi kuluttajien arvio omasta rahatilanteesta on kohentunut vuoden 2017 aikana ja arviot omista säästämismahdollisuuksista olivat hyvät.
Tilastokeskuksen kuluttajabarometrissä haastateltiin 1.-19.2.2018 yhteensä 1146 Suomessa asuvaa henkilöä.
Meksin kautta tavoitat valtakunnallisesti ja paikallisesti
Kuluttajabarometrin valoisat tulokset luovat kasvuennustetta kuluttajien ostokäyttäytymiseen aina kulutustavaroista kestohyödykkeisiin. Muistathan, että Meksin kautta saat mediasuunnittelun ja toteutuksen kokonaispalveluna kaikkiin kanaviimme valtakunnallisesti tai paikallisesti. Lisäksi saat meiltä myös keskittämisetua. Tunnemme kuluttajakäyttäytymisen ja mediat. Rakennamme luovat mediaratkaisusi yhdessä asiantuntijatiimimme ja sinun kanssasi. Olemme vahvasti läsnä ihmisten arjessa ja tavoitamme 3.3 miljoonaa suomalaista. Suurista media-alan toimijoista olemme ainoa, joka on kasvanut viime vuosina.