Joko mainontasi näkyy siellä, missä ihmiset liikkuvat? Hyödynnä ulkomainonnan tarjoamat mahdollisuudet

Ulkomainonta on ollut vahvassa kasvussa jo useita vuosia peräkkäin, eikä se ole mikään ihme, sillä ulkomainonta tarjoaa tällä hetkellä ainoan välineen mainontaan, jota kohderyhmä ei voi ohittaa.

Ulkomainonta näkyy juuri siellä, missä ihmiset luonnollisesti liikkuvat: kaupunkien keskustoissa, paikallisliikenteen ja pikavuorojen busseissa ja liikenneasemilla. Tästä tuleekin ulkomainonnan englannin kielinen nimitys DOOH, eli digital-out-of-home advertising.

Ulkomainonta elää siellä missä ihmiset liikkuvat ja sen takia ulkomainosmedioidemme slogan onkin liikkuvan ihmisen digitaalinen media, kehitysjohtaja Tuomas Ylevä kertoo.

Sen lisäksi, että digitaalinen ulkomainonta on edullista ja ympäristöystävällistä, on DOOHilla monia muitakin etuja mainostajan kannalta.

Mainonnan sisältöä voi suunnitella tai muuttaa muun muassa vuorokaudenajan, kohderyhmän tai kampanja vaiheen mukaan nopeasti ja reaaliaikaisesti. Lisäksi hyvän tavoittavuuden lisäksi ulkomainontaan ei ole olemassa ad blockereita eli mainoksia ei voi ohittaa tai säätää volyyminappulaa alaspäin.

 

Tavoita tankkaajan huomio 

Mediatalo Keskisuomalaisen tarjoamien ulkomainosratkaisujen huomioarvomittauksissa liikenneasemamedia saa erittäin korkeita lukemia. Tätä selittää poikkeuksellisen pitkä kontaktiaika – tankkaustapahtuman kesto on keskimäärin 2,5 minuuttia.

Meistä jokainen, jolla on auto, käy tankkaamassa. Lisäksi autossa istuu usein myös esimerkiksi koko perhe, joten mainokset saavat asemilla parhaimmillaan koko autokunnan jakamattoman huomion, Ylevä kertoo.

Tuoreen Neste-huomioarvotutkimuksen mukaan mainokset liikenneasemilla muistetaan hyvin, kuluttajat aktivoituvat ja heidän mielestään mainos liikenneasemilla on oikeassa paikassa:

  • Tankkauspisteiden diginäyttöjen huomioarvo 55%, ison tien varressa sijaitsevilla Nesteillä 63%, päivittäin asioivien keskuudessa 69%
  • Näyttöjen vaikutus ostohalukkuuteen 20% (erittäin tai melko paljon) ja päivittäin asioivilla 31%
  • Aktivointiprosentit: lähes 50% on tehnyt jotain diginäytössä nähdyn mainoksen perusteella.

Myös liikenneasemamedialla mainos on kohdennettavissa paikallisesti tai valtakunnallisesti. Yli 700 000 ihmistä näkee mainonnan viikoittain asemaverkostossamme.

 

Big One -näyttöjä ei voi olla huomaamatta 

Myös Big one -ulkonäyttöjen valtakunnallinen verkostomme tarjoaa tehokasta tavoittavuutta suurilla pinnoilla keskeisillä kauppapaikoilla ja vilkkaasti liikennöityjen väylien varrella. 70 isoa ja upeaa vilkasliikenteisillä tieosuuksilla ja kaupungin keskustoissa sijaitsevaa ulkonäyttöämme eivät taatusti jää huomaamatta.

Big one -ulkonäytöt soveltuvat mainiosti sekä taktiseen mainontaan että myös brändimainontaan.

– Big one -näytöissä sisältö on tärkeässä osassa. Sanoisinpa, että mitä yksinkertaisempi mainos, sitä parempi, Tuomas Ylevä vinkkaa.

 

Asiantuntijamme palveluksessasi

Ota yhteyttä

Tutustu digitaalisen ulkomainonnan verkostoomme tarkemmin täältä ja suunnittele oma DOOH-kampanjasi helposti kampanjatyökalumme  avulla.