Kymmenen syytä ottaa ulkomainonta osaksi markkinointia

Big One -mainonta huomataan myös bussista.

 

Liikkuvan ihmisen digitaalinen media. Sitä digitaalinen ulkomainonta on. Sen pariin ei tarvitse erikseen hakeutua ja sille altistuu kaikkina vuorokauden aikoina aina, kun kodin ovi sulkeutuu. Ulkomainonta tulee vastaan yllättävissäkin paikoissa, se on julkista ja luo vaikuttavuutta sekä muistijälkiä. Diginäytöt tavoittavat liikkuvat ihmiset liikenneasemilla, bussissa matkustettaessa, teiden varsilla tai esimerkiksi keskustojen suurilla näyttöpinnoilla.

Ulkomainonta on kohdennettava massamedia, joka sopii kaiken kokoisille yrityksille, kaikkialla Suomessa. Ulkomainosverkostomme kattaa Suomen etelästä pohjoiseen ja tavoittaa viikossa jopa 2,5 miljoonaa eri katsojaa.

Kuluttajan kohtaaminen oikeassa paikassa, oikeaan aikaan, tilanteeseen sopivalla viestillä kerää varmasti katseet. Siinä on ulkomainonnan vahvuus.

Näin ulkomainonta palvelee tavoitteitasi:

1. Herätät kysyntää jo matkan varrella ja aktivoit ostopäätökseen

Digitaalinen ulkomainonta tapahtuu siellä, missä ihminen liikkuu: oli se sitten matkalla työpaikalle, harrastuksiin tai kauppaan. Mainoksen voi nähdä niin digitaalisilla suurtauluilla vilkkaasti liikennöityjen teiden varsilla, bussinäytöillä kuin liikenneasemilla tankatessakin.

Matkan aikana näkemäänsä voi pohtia rauhassa ja ostopäätös ehtii kypsyä. Ulkomainonnalla varmistat viestin läpimenon ja luot kysyntää jo matkan varrella, jolloin ostopäätökseen aktivoiva ajoitus on optimaalinen.

2. Kohdennat mainontaa tutkituille kohderyhmille

Me tunnemme kohderyhmät ja tiedämme esimerkiksi ketkä kulkevat bussilla klo 14 ja mitä silloin kannattaa mainostaa. Tiedämme, ketkä tankkaavat eniten liikenneasemilla ja millainen mainonta tähän kohderyhmään parhaiten uppoaa.

Ulkomainonnalla kohdennat viestisi helposti kuluttajille, joita tavoittelet esimerkiksi kiinnostuskohteiden, iän tai aseman mukaan. Kohdennat mutta tavoitat massoja!

3. Hyödyt pitkästä altistumisajasta ja toistojen määrästä

Matka paikallisbussissa kestää keskimäärin 15 minuuttia, pitkän matkan busseissa jopa useita tunteja ja liikenneasemallakin näytön edessä vietetään noin 2,5 minuuttia. Tässä ajassa mainoksesi nähdään parhaillaan useita kertoja. Toistoilla viestisi jää paremmin mieleen ja aktivoi kuluttajaa tehokkaasti.

Paikallisbusseissa mainos havaitaan vähintään neljä kertaa matkan aikana. Mitä useammin mainoksellesi altistutaan, sitä varmemmin se tavoittaa.

4. Teet älykästä mainontaa ajankohta, sää ja sijainti huomioiden

Me emme mainosta jäätelöä räntäsateella tai toisella puolella Suomea sijaitsevaa kahvilaa. Digitaalinen ulkomainonta on älykästä ja mainontaa pyöritetään ajan, paikan ja sään mukaan. Hyvä viesti huomataan varmasti! Esimerkkinä tulee mieleen aurinkolomamainos talvipakkasilla liikenneasemilla, bussimediassa matkustajia paikalliseen kampaamoon ohjaava taktinen mainos tai sääkohdennettu jäätelökampanja, jossa mainos toistetaan aina, kun lämpötila on +20 astetta tai enemmän.

Mitä laajemmin mainostat, sitä enemmän tavoitat ja älyratkaisuilla terävöität viestisi huomioarvoa. Esimerkiksi bussin lähestyessä automarkettia, voidaan näytöille pyöräyttää kyseisen marketin mainos. Sijainnin eli lokaation mukaisella kohdennuksella tavoitetaan tehokkaasti asiakaskunta, joka rakentuu yrityksesi läheisyydessä asuvista ja alueella asioivista kuluttajista. Kohdentaminen tehostaa mainonnan tavoittavuutta, ja tarjoaa myös pienemmille ja paikallisille toimijoille erinomaisen ratkaisun bussimainonnan hyödyntämiseen markkina-alueellaan.

5. Tavoitat paikallisesti ja valtakunnallisesti

Mainontaa voi ostaa paikallisesti tai valtakunnallisesti, juuri kuten sinun bisneksellesi parhaiten sopii. Palvelemme kaikenkokoisia yrityksiä. Kauttamme saa paikallisbussimainontaan 38 kaupunkia ja taajama-aluetta sekä liikenneasemien ja pikavuoroliikenteen avulla tavoitat koko Suomen. Ulkomainonnan tavoittavuus on vahva alueellisesti kuin valtakunnallisesti.

6. Laadukas mediaympäristö nostaa viestisi huomioarvoa

Ymmärrämme toki, että kukaan ei jaksa tunti toisensa perään katsoa samaa mainosta, oli se miten hyvä tahansa. Digitaalisissa näytöissä etuna on se, että niissä voidaan pyörittää sisältö laidasta laitaan. Bussimediassa esimerkiksi uutinostoja, sääennusteita ja kaupungin tiedotteita – näin ylläpidetään katsojan kiinnostus ja väliin tarjoillaan älykkäästi kohdennettuja mainoksia. Luotettava ja luettu paikallisuutisointi lisää mainosten huomioarvoa ja luo niille laadukkaan mediaympäristön.

7. Jopa tuplaat tavoittavuuden

Ulkomainonta on kelpo kumppani monikanavaiseen mainontaan. Monikanavaisuus tuo mainontaan tehoja! Valitsemalla paikallisen uutismedian kumppaniksi ulkomainonnan, tavoitat laajemmin eri kohderyhmiä ja kasvat viestisi huomioarvoa jopa sadalla prosentilla.

Parhaimmillaan bussimatkustaja näkee yhden matkan aikana mainoksesi bussin mainosnäytöltä, tienvarrella olevasta Big One -mediasta ja kännykästä paikallisen sanomalehden verkkosivuilta. Ulkomainonta on massamedia ja se tarkoittaa mainoksellesi valtavaa peittoa ja lukuisia silmäpareja. Toistolla kasvatat viestiesi tehokkuutta 43 prosenttia.

8. Tavoitat nuoret aikuiset

Ulkomainonnan kanavillamme tavoitat Suomen 986 000 millenniaalista jopa 68 prosenttia! Ulkomainosmediamme ovat toimiva kanava, kun tavoittelet näitä 25–39-vuotiaita.

9. Kohdennat kiinnostuneille

Kiinnostuksen mukaan kohdennetulla mainonnalla herätät katsojan mielenkiinnon ja aktivoit kuluttajaa mediassa, joka parhaiten tavoittaa kohderyhmäsi. Esimerkiksi Big One -medialla tavoitat viikossa 780 000 yksittäistä hyvinvoinnista ja terveydestä kiinnostunutta ja 782 000 koti- ja ulkomaanmatkailusta kiinnostunutta ja niillä tavoitetaan 40 prosenttia kaikista taloudesta kiinnostuneista suomalaisista.

10. Kaupunkipaketeilla tavoitat ostovoimaisen väestön helposti

Bussimedian kaupunkipaketeilla saat helposti laajan tavoittavuuden Suomen suurimmissa kaupungeissa ja paikallisbussi kuljettaessa asiakkaat toimipisteesi välittömään läheisyyteen! Ostovoimainen väestö tavoitetaan kaikkiaan 38 kaupungissa, paikallisesti kohdennettuina, jopa kaupunginosan tarkkuudella.

Reitti-informaatio ja mainonta paikallisliikenteen bussinäytöillä toimii tutkitusti: Yli 92 % piti reittitietoa selkeänä ja 82 % piti mainonnasta. (Tietoykkönen, 2019, paikallisen bussimedian tutkimus kaupunkialueilla)

 

Tarvitsetko apua ulkomainonnan suunnitteluun?

Me autamme sinua onnistumaan! Kampanjasuunnittelussa käytössäsi ovat digitaalisen ulkomainonnan asiantuntijamme ja tuoreimmat tutkimustuloksemme.

Tutustu digitaalisen ulkomainonnan ostajan oppaaseen ja poimi vinkit tavoittavaan ulkomainontaan.

Kerro meille kohderyhmäsi sekä tavoitteesi ja anna kampanjasi mediamarkkinoinnin asiantuntijoidemme räätälöitäväksi. Saat tarjouksen ja kampanjasuunnittelun nopeasti!

Markkinoinnin asiantuntijat palveluksessasi

Kysy tarjous heti!