Näin tavoitat asiakkaasi oikeaan aikaan oikeassa paikassa

Paikallisliikenteen busseissa mainontasi näkyy siellä, missä ihmiset liikkuvat.

Vuoden 2021 lopulla Savon Media teki huomionarvotutkimuksen Kuopion paikallisbusseissa ja lopputulos oli paras mahdollinen: 100 prosenttia haastatelluista oli nähnyt mainoksen ja mikä parasta, houkuttavan mainoksen perusteella voi tehdä ostoksen saman tien puhelimella. Savon Median digituote- ja myyntipäällikkö Juuso Ollikainen on varsin innoissaan paikallisliikenteestä mainoskanavana erityisesti nyt, kun asiakkaalla on käytettävissä kaikki Kuopion Liikenteen bussit.

– Tavoitamme bussimainonnalla 120.000 bruttokontaktia viikossa, mikä tekee siitä erinomaisen tehokkaan kanavan. Mainonta voidaan kohdentaa tarpeen mukaisesti eri kaupunginosiin tai ajankohtiin. Aamuliikenteessä matkustaa erilaiset ostajat kuin vaikkapa päivällä tai iltatunneilla. Kohdentamalla tavoitamme heidät juuri oikeaan aikaan ja oikealla sisällöllä.

 

Kun kampanja onnistui yli odotusten

Ollikainen muistuttaa, että digitaalinen ulkomainonta kaiken kaikkiaan on tehokas tapa tavoittaa ihmiset jo ennakoivasti. Siitä heillä on tuoretta näyttöä, kun Kuopion RTV-myymälällä oli tarve asiakaskunnan laajentamiseen. Tunnettuutta haluttiin kasvattaa erityisesti nuorten aikuisten keskuudessa. Keskeinen tavoite oli lisäksi myynnin kasvattaminen tarjoustuotteilla, johon kokeiltiin digitaalisen ulkomainonnan tehoa. RTV-Yhtymän aluejohtaja Jouko Tarvonen hyrisee tyytyväisyyttä kampanjan lopputuloksesta.

– Kampanja onnistui yli odotusten – tuoteryhmän myynti kasvoi 200 prosenttia. Huomioarvotutkimus osoitti, että digitaalinen ulkomainonta tavoitti selkeästi halutun kohderyhmän. Savon Median laaja osaaminen, toimialaymmärrys ja kyky ymmärtää asiakkaan näkökulmaa mahdollisti tämän lopputuloksen ja aiomme jatkaa yhteistyötä myös tulevaisuudessa.

 

Tutkittua tietoa siitä, mikä ostajia kiinnostaa

Savon Median tiimi onkin huolella paneutunut digitaalisten mainoskanavien tehokkuuteen ja mitattavuuteen. Olipa asiakkaan budjetti mikä tahansa, mainontaa voidaan räätälöidä kohderyhmän mieltymysten mukaan. Tästäkin löytyy tutkittua tietoa.

– Meiltä löytyy tarkkaa dataa matkustajamääristä ja matkustajien kiinnostuksen kohteista. Tutkimuksessa korostuu muun muuassa kauneudenhoidosta, pelaamisesta ja pukeutumisesta kiinnostuneet matkustajaprofiilit. Bussimediassa on parasta, että asiakas voi samalla sekä vahvistaa brändiä että tehdä myös taktista mainontaa eikä bussimainonta jää keneltäkään huomaamatta.

Paikallisliikenteen mainonta onkin noussut suosituksi mainosmediaksi ja siltä odotetaan kasvua tänä vuonna. Juuso Ollikainen suosittelee ottamaan yhteyttä paikallismyyntiin, jolloin voidaan yhdessä miettiä sopivat kanavat ja kampanjat asiakkaan tarpeisiin.

– Kun tulokset puhuvat puolestaan, se luo uusia mainonnan mahdollisuuksia mainostajalle. Meillä on raudanlujat markkinoinnin ammattilaiset, joilla on kokemusta onnistuneen kampanjan suunnittelusta. Kehotankin olemaan meihin rohkeasti yhteydessä, niin saadaan kassa laulamaan ja asiakkaat tyytyväisiksi.

 

Kauttamme saat näkyvyyttä myös muihin Pohjois-Savon digitaalisiin ulkomainospintoihin:

  • Tavaratalo Carlsonin BigOne-näyttötaulu
  • Kauppakeskus Minnan BigOne-näyttötaulu
  • Citymarket Kolmisopin ja Päivärannan pääsisäänkäyntien BigOne-näyttötaulu
  • Pieksämäen keskustan BigOne-näyttötaulu
  • Varkauden 5-tien BigOne-näyttötaulu
  • Kuopion Portin BigOne-näyttötaulu
  • Neste-liikenneasemien mittarinäytöt
  • Pikavuoroliikenteen mainosnäytöt
  • Tästä pääset tutustumaan  Mediatalo Keskisuomalaisen valtakunnalliseen ulkomainonnan verkostoon.

Saat kaikki nämä mainosratkaisut meiltä:

Printtimainonta

Digitaalinen mainonta

Digitaalinen ulkomainonta

Radiomainonta

 

Kiinnostuitko kampanjasta?

Ota yhteyttä paikalliseen asiantuntijaan, tehdään yhdessä toimiva kampanja:

Yhteystiedot