Kasvanut näköislehtien määrä lisää aktiivisten paikallisten kuluttajien tavoittavuutta   

 

Mediatalo Keskisuomalaisen näköislehtiä on nyt kaikkiaan 35, aiemman 30 sijaan ja ne tavoittavat viikossa keskimäärin 171 000 paikallista lukijaa. Uudet näköislehdet ovat Kaakossa Kaakonkulma ja Keskilaakso, Savossa Pieksämäen Lehti ja Viikkosavo. Hämeessä näköislehtien määrä kasvoi kahdella, kun Hämeen Sanomat ja Forssan Lehti liittyivät näköislehtiperheeseemme.  

 

Mainosten tehoa näköislehdissä kasvattaa mainostajien rajallinen määrä, joten huomioarvot mainoksille ovat korkeat. Tämän vahvistaa mainoksen näkymistä kuluttajan näytöllä mittaava viewabilty-arvo, joka kertoo mainoksen tavoittavuudesta, näköislehdissämme arvo on 100 prosenttia.  


Paikallinen digiuutismedia on ylivoimainen mainospaikka paikallisille yrityksille 

 

Paikallisen lehden verkkopalvelu on tutkimuksen (Tietoykkönen 04/2022)  mukaan kuluttajalle tärkeää ja mainossisältö paikallisessa digiuutismediassa on huomatumpaa, kiinnostavampaa ja aktivoivampaa, kuin mainokset valtakunnallisissa verkkopalveluissa tai somessa. Suurasiakkaille lokalisoiminen on helppo keino lukijoidemme puhuttelemiseen paikallisesti. Näköislehden monipuolisissa mainosratkaisuissa toimii sekä taktinen että brändimainonta.  

 

  1. Paikallisen uutismedian verkkopalveluun tullaan paikallisen sisällön takia. Paikallisia uutisia ja tapahtumia pitää tärkeänä sisältönä 91 %.  
  2. Paikallista digiuutismediaa pitää sopivana kanavana paikallisten uutisten mainoksille 86 %, kun valtakunnallista digiuutismediaa pitää sopivana 35 % ja somea 31 %.  
  3. Itselleen hyödyllistä mainontaa kokee saavansa paikallisesta digiuutismediasta 60 %, valtakunnallisesta digiuutismediasta 33 % ja somesta 24 %. 

 

Loistava uutinen kampanjan toteuttamiseen vahvoissa paikallismedioissamme on, että Kansallisen Mediatutkimuksen 2022 mukaan kauppa on paikallista ja 85 % lukijoista suosii paikallisia liikkeitä ja palveluita. Kun haluat tavoittaa läheltä, suosi paikallisia uutismedioita!   


Digitaalisten medioiden käyttö on kasvanut vauhdilla 

 

Verkkosivujemme liikenteestä 70 prosenttia tulee mobiilista ja digilukijoiden määrä on vahvassa kasvussa. Mediatalo Keskisuomalaisen kaupunkilehdistä esimerkiksi Länsiväylä lähes tuplasi digilukijamääränsä 66 000 digilukijasta 105 000 digilukijaan. Helsingin Uutiset kasvatti painetun lehden ja digilehden lukijamäärää. Lehden kokonaistavoittavuus on nyt 406 000 ja digilukijoita Helsingin Uutisilla on 332 000. (KMT 2022) 

Näköislehdissämme mainoksesi näkyvät ja kulkevat ympäri Suomen läpi vuorokauden. Ja mikä parasta: mainoksesi luetaan laiteriippumattomasti ja laadukkaasti niin tietokoneen, tabletin kuin puhelimenkin näytöltä. Mobiilissa kulkee kätevästi mukana myös näköislehti mainoksineen! 

 

Tavoitat helposti eri-ikäisiä

 

Vahvojen alueellisten lehtimedioidemme painetut- ja digilehdet täydentävät hyvin toisiaan ja tavoitat niillä helposti eri-ikäisiä lukijoita. Konsernimme digiverkoston profiilissa korostuu mukavasti väestön profiiliin nähden 25–45-vuotiaat kuluttajat, kun taas printtilehtien profiili painottuu yli 50-vuotiaisiin.  


Tutustu näköislehden monipuolisiin mainosratkaisuihin ja kysy mediamyynnin asiantuntijoiltamme vinkit näköislehtimainonnan sisällön rakentamiseen!  

Linkistä pääset tutustumaan kaikkiin näköislehtiimme, kampanjahintoihin, aineisto-ohjeisiin ja monipuolisiin mainosratkaisuihin 

 

Näköislehden monipuoliset mainosratkaisut 


Asiakkaamme ovat onnistuneet! Lue ja poimi vinkit omaan mainontaasi:

LähiTapiola onnistui digissä – huomioarvotutkimus auttoi peilaamaan mainoskampanjan onnistumista
 Go On Yhtiön suurin brändikampanja toteutettiin Mediatalo Keskisuomalaisen digimedioissa


Kysy tarjous heti! Saat sen ripeästi ja helposti yhdellä kontaktilla, olipa tarpeesi alueellinen tai valtakunnallinen.

 

Laajempaan kampanjointiin yli aluerajojen:

 Meks – suurasiakkaille ja mediatoimistoille

 

Kun tarvitse paikallista näkyvyyttä:

Markkina-alueesi asiantuntijat palveluksessasi