Go On Yhtiön suurin brändikampanja toteutettiin Mediatalo Keskisuomalaisen digimedioissa 5.5.2022 Go On Yhtiöt on suomalainen henkilöstöpalveluyritys, jolla on 24 toimipistettä Helsingistä Lappiin asti. Vuonna 2005 perustetun yrityksen palvelutarjontaan kuuluu henkilöstövuokraus, rekrytointi, suorahaku, soveltuvuusarvioinnit ja koulutus. Brändikuvansa terävöittämisessä sekä tunnettuuden lisäämisessä Go On luotti Mediatalo Keskisuomalaisen digimedioihin ja toteutti keväällä 2022 paikallisten toimipisteidensä alueilla suurimman valtakunnallisen kampanjansa. Tarve – Ylsimme viime vuonna Go On -ketjun historian suurimpaan liikevaihtoon. Haluamme jatkaa samalla kasvunpolulla ja vahvistaa tunnettuutta vahvana valtakunnallisena mutta aidosti paikallisena henkilöstöpalvelualan toimijana. Meillä oli selkeä tarve massoja tavoittavalle näkyvyydelle kuluttajaa lähellä olevissa medioissa – logomme on tuttu lukuisista yhteyksistä mutta halusimme tuoda esiin toimintasektoriamme ja viestiä tavastamme toimia henkilöstöpalvelussa ja rekrytoinnissa, kertoo Go On Yhtiöiden markkinointipäällikkö Karoliina Virtanen. Ratkaisu Yritykselle toteutettiin valtakunnallinen brändikampanja Mediatalo Keskisuomalaisen kolmessa eri digitaalisen ulkomainonnan mediassa – liikenneasemamedia, paikallinen bussimedia sekä Big One -media – sekä display-mainontaa kaikissa konsernin digiuutismedioissa ja kolmen kumppanilehden digiverkossa Pohjois-Suomessa, Pohjois-Karjalassa ja Satakunnassa. Lähtökohta brändikampanjan mediavalinnoille oli laaja valtakunnallinen tavoittavuus ja näkyvyyden vahva paikallinen kohdentaminen kaikkien Go On Yhtiön toimipisteiden alueille. Monikanavaisella mainonnalla maksimoitiin niin yritysasiakkaiden kuin työnhakijoiden tavoittaminen sekä viestin ja potentiaalisen kohderyhmän kohtaamisen mahdollistaminen arjen siirtymätaipaleilla eri vuorokauden aikoina. Bussimediassa toteutettiin kymmenen päivän mittainen kampanja, jolla tavoiteltiin ihmisiä arkiliikkumisen äärellä. Mainonta kohdennettiin arkipäivisin kahdeksan tunnin ajan prime-time -ajoille, klo 7-11 ja klo 15-19. Lukijoille tutut, tutkitusti vahvat paikalliset digiuutismediat valittiin vahvistamaan alueellista sidosta. – Ajatus brändikampanjasta ja sen suunnittelusta lähti käyntiin jo viime syksynä, kun markkinointiviestintäyhtiömme Kamua teki Go Onille brändivideon. Ehdotin Karoliinalle Mediatalo Keskisuomalaisen digitaalisten kanavien hyödyntämistä monikanavaisesti tulevassa brändikampanjassa, kertoo Mediatalo Keskisuomalaisen Meksin asiakaspäällikkö Hanna Reinikainen. – Halusimme brändikampanjassamme tuoda kärkipalveluamme, rekrytointia, näyttävästi esiin ja kampanja oli suurin näin laajassa mittakaavassa toteuttamamme. Kampanjan slogan ’Rekrytointia suurella sydämellä’ avaa heti toimialamme, kertoo työskentelytavastamme ja yrityksestämme helposti lähestyttävänä toimijana, jossa merkittävässä roolissa ovat asiakaspinnassa työskentelevät paikalliset henkilöt eri toimipisteissämme. Rekrytoinnin alle istuvat kaikki henkilöstöpalvelumme sektorit ja kampanjan slogan on sittemmin noussut yrityksemme käyttöön yleisemminkin, kuvaa Virtanen kampanjan luovaa toteutusta. Tulos – Kampanja todella huomattiin ja saimme yhteydenottoja näkyvyydestämme. Eräässä toimipisteessämme oli kampanjan aikaan rekrytointi meneillään ja heille oli tullut huomattavasti enemmän ja laadullisesti parempia työhakemuksia kuin aiemmin. Brändikampanjan tulokset näkyvät pitkällä aikavälillä mutta jo nyt voimme todeta, että mediavalinnoilla ja mieleenpainuvalla sloganilla saavutettiin onnistunut lopputulos. Mediatalo Keskisuomalaisen digitaaliset ulkomainosmediat osoittautuvat erittäin tehokkaiksi ratkaisuiksi. Sekä liikenneasema- että bussimediassa päästään todella lähelle kohderyhmää ja jättimäisiä Big One -medioita ei voi huomaamatta sivuuttaa. Jo aiemmissa kampanjoissa olemme huomanneet, että paikalliset digiuutismediat todella tavoittavat lukijat, iloitsee markkinointipäällikkö Virtanen. ”On todella helppoa, että saa saman katon alta kaikki markkinoinnin palvelut. Meksin medioiden peitto on lähes yksi yhteen toimiyksikköjemme kanssa – vahva paikallisuus mutta aidosti valtakunnallinen toimija. Oma yhteyshenkilö, jonka kautta hoituvat asiat mediasparrauksesta aineistoihin, helpottaa työskentelyä todella paljon. Meksin Hannalta saamme helposti tiedot eri medioiden vahvuuksista ja kohderyhmiemme parhaasta mahdollisesta tavoittamisesta niin alueellisesti kuin valtakunnallisesti. Tämä vaikutti paljon onnistuneen brändikampanjan toteutukseen.” Karoliina Virtanen, Markkinointipäällikkö, Go On Yhtiöt Näin toteutettiin Go On Yhtiön suurin brändikampanja Kampanjan tavoite: Vahvistaa tunnettuutta vahvana valtakunnallisena mutta aidosti paikallisena henkilöstöpalvelualan toimijana. Kampanjan toteutus: Toteutettiin monikanavainen kampanja neljällä sukunäköisellä aineistolla Mediatalo Keskisuomalaisen digitaalisessa ulkomainos- ja uutismediaverkostossa sekä kolmen kumppanilehden verkossa. Kampanja-aika: 16.-29.3.2022 Mediat: Big One -media 19 näyttöä Go On toimipisteiden alueella Bruttokontaktit kampanja-aikana 2 764 662 Bussimedia, paikallinen Kampanja-aika 14.-18.3. ja 21.-25.3., ma-pe 10 päivää, 8tuntia/päivä. Kohdennus klo 7-11 ja klo 15-19 Näyttöruutujen määrä: 1316 kpl. HSL-runkolinjabusseissa Uudellamaalla ja valtakunnallisessa paikallisliikenteessä 16 kaupungissa / paikkakunnalla Bruttokontaktit kampanja-aikana 3 121 714 kpl Liikenneasemamedia 1142 digitaalista näyttöä, 258 liikenneasemalla, 24/7 näkyvyydellä koko liikenneasemaverkostossa Bruttokontaktit kampanja-aikana 2 836 020 Mediatalo Keskisuomalaisen digiverkosto sekä kolmen kumppanilehden digiverkko (kotikulmilta.fi, satakunnanviikko.fi, heili.fi) Jättiboksipaketti Kampanja-aika 14.-27.3., RON-digikampanja Näyttöjen määrä Mediatalo Keskisuomalaisen digiverkostossa 540 000 Tässä muutamia kampanja-aineistoja. Tutustu! Digitaalinen ulkomainonta Digitaalinen ulkomainonta Digitaalinen ulkomainonta Suunnittele oma digitaalinen ulkomainoskampanja karttasovelluksella. Kokeile heti! Kiinnostuitko kampanjasta? Mediatalo Keskisuomalaisen mediamarkkinoinnin asiantuntijat palveluksessasi! Kun haluat tavoittaa valtakunnallisesti Kun haluat tavoittaa paikallisesti, valitse alue tästä Digimarkkinointi, Digitaalinen ulkomainonta, Monikanavainen markkinointi Edellinen Erikoistuote tutuksi digimarkkinoinnilla Seuraava Mikkelin Värin liikevaihto kasvuun brändi- ja verkkosivu-uudistusten sekä monimediallisten markkinointiratkaisujen avulla