Audion valtakaudella kannattaa miettiä miltä haluaa kuulostaa 20.12.2022 Miltä yrityksesi kuulostaa? Sitä kannattaa miettiä, sillä digitaalisuus on vahvistanut radion vankkaa asemaa entisestään. Sen vuoksi äänibrändäämisen ja -mainonnan mukaan ottaminen markkinointiin on suurta viisautta. Radiossa pääset kirjaimellisesti kuluttajan korvien väliin ja äänimainonnan mahdollisuudet tuloksineen ovat huikeat. Radion nykytilaa, vahvuuksia ja tulevaisuuttakin avaa Stefan Möller, todellinen kaupallisen radion pioneeri ja alan globaali asiantuntija. Lue lisää
Kuluttajatrendit seuraavat arvojen ja asenteiden muutoksia 23.11.2022 Viime vuodet ovat olleet yllätyksellisiä, aiheuttaen pohdintaa, millä arvoilla, missä ja miten brändien tulee kuluttajien tavoittamiseksi näkyä. Jotta asiakasymmärrys ei jäisi korulauseeksi yrityksen viestintään, on kuluttajan asenteisiin ja arvoihin vaikuttavien muuttuvien kuluttajatrendien tunteminen tärkeä työkalu onnistuneen markkinoinnin suunnittelussa. Kulutustutkija ja Jyväskylän yliopiston sosiologian professori Terhi-Anna Wilska on aiheen äärellä kirjoituksessaan ’Kuluttajatrendit seuraavat arvojen ja asenteiden muutoksia’. Lue lisää
Miltä näyttää mainonnan vuosi 2023? 31.10.2022 Mainonnan vuosi voi näyttää vuoden 2023 osalta vielä avoimelta, mutta se ainakin on varmaa, että itse mainontaa ei tutkitusti kannata karsia – ainakaan ilman, että sillä on vaikutusta myös myyntiin. Mainonnan aktiivinen huomaaminen ja sen vaikutus mainonnan muistamiseen ja kykyyn vaikuttaa ihmisen käytökseen on isosti tapetilla myös vuonna 2023. Tästä meille kertoo enemmän Business Strategist Päivi Arffman-Koskinen Omnicom Media Groupista. Lue lisää