Meks tuottaa tulosta

Bussimedialla vahvistat tehokkaasti rekrykampanjoitasi

Bussimedialla vahvistat tehokkaasti rekrykampanjoitasi

HUS Diagnostiikkakeskuksella on toimintaa Uudellamaalla, Kymenlaaksossa ja Etelä-Karjalassa, ja tarvitsimme kesätyöntekijöitä kaikkiin kolmeen maakuntaan. Meks Etelän kautta saimme kampanjamme näkymään kaikilla näillä alueilla vaivattomasti joukkoliikenteessä. Kampanja oli meille vaivaton ja kustannustehokas toteuttaa.

Lauri Partanen, rekrytointisuunnittelija, HUS Diagnostiikkakeskus

HUS Diagnostiikkakeskus on Suomen johtava kliinisten laboratorio- ja lääketieteellisten kuvantamispalvelujen tuottaja. HUS Diagnostiikkakeskuksessa työskentelee noin 3500 alan huippuammattilaista yli 170 toimipisteessä. HUS Diagnostiikkakeskuksen tuottamat palvelut ovat tärkeä osa hoitoketjua: laboratorio- ja kuvantamistutkimukset ovat keskeisessä roolissa sairauksien varmistamisessa, poissulkemisessa, osana hoitoa sekä hoidon seurannassa ja seulonnassa. HUS Diagnostiikkakeskuksen toimipisteet sijaitsevat Uudellamaalla, Kymenlaaksossa ja Etelä-Karjalassa.

 

Tarve

HUS Diagnostiikkakeskus palkkasi vuonna 2023 lähes 300 kesätyöntekijää. Koska organisaation tehtävät vaativat spesifiä ammattiosaamista, rekrytointikampanjan oli tavoitettava juuri oikeanlaisia erityisosaajia sekä sellaisiksi opintojen myötä kehittymässä olevia. Kesätyö myös edistää alan opiskelijoiden käytännön oppimista.

 

Ratkaisu

– HUS Diagnostiikkakeskuksessa kesätyöntekijöillä on mahdollisuus kartuttaa oman alan osaamistaan monipuolisissa työtehtävissä, laajassa organisaatiossa. Samalla he luovat tukevaa osaamispohjaa uralle opintojen jälkeen sekä verkostoituvat työyhteisössä. Valitsimme bussien näytöt yhdeksi kesätyökampanjamme kanavaksi, koska niiden kautta pystyimme tuomaan nämä mahdollisuudet potentiaalisen hakijakuntamme tietoon, kiteyttää HUS Diagnostiikkakeskuksen rekrytointisuunnittelija Iina Tervo.

 

Mediakonserni Keskisuomalaisen myynnin ja markkinoinnin palvelukanava Meks tarjoaa valtakunnalliset digitaalisen ulkomainonnan ratkaisut. Paikallisbussimedia tavoittaa tehokkaasti erilaiset kohderyhmät, muun muassa valtakunnallisesti 57 % opiskelijoista, jotka asuvat omassa taloudessa.* Tämä kattava ja tavoittava verkosto vakuutti myös HUS Diagnostiikkakeskuksen:

 

– HUS Diagnostiikkakeskuksella on toimintaa Uudellamaalla, Kymenlaaksossa ja Etelä-Karjalassa, ja tarvitsimme kesätyöntekijöitä kaikkiin kolmeen maakuntaan. Meks Etelän kautta saimme kampanjamme näkymään kaikilla näillä alueilla vaivattomasti joukkoliikenteessä. Kampanja oli meille vaivaton ja kustannustehokas toteuttaa, kertoo HUS Diagnostiikkakeskuksen rekrytointisuunnittelija Lauri Partanen.

 

Tulos

HUS Diagnostiikkakeskuksen rekrytointikampanja pyöri Meks Etelän bussimediassa kesätyörekrytoinnin hakuajan puitteissa kolme viikkoa keväällä 2023. Kampanjamateriaaliin sisällytettiin QR-koodi, jonka skannaamalla hakemisesta kiinnostuneet pääsivät siirtymään suoraan HUSin rekrysivuille.

 

– QR-koodin pystyi lukemaan puhelimella bussissa hyvin ja bussikampanja tehosti osaltaan saamiemme hakemusten määrää. Haimme kesätöihin isoa määrää osaajia ja pystyimme bussimedialla kohdentamaan kampanjaamme onnistuneesti. Tavoitimme toivomaamme kohderyhmää, kuten esimerkiksi diagnostisten alojen opiskelijoita, kertoo Iina Tervo.

 

Hyvien tulosten lisäksi HUS Diagnostiikkakeskuksen rekrytointikampanja sai positiivista palautetta myös organisaation sisältä.

 

– Mainokset olivat herättäneet myös kollegoidemme huomion, kertoo Iina Tervo.

 

Uusi kanava käyttöön

HUS Diagnostiikkakeskuksen rekrytointisuunnittelijat Iina Tervo ja Lauri Partanen kertovat, että bussinäytöt olivat kiinnittäneet heidän huomionsa mainontakeinona jo aiemmin. Keskustelut Meks Etelän asiakkuuspäällikkö Merja Martinmäen kanssa vakuutti heidät kokeilemaan bussikanavaa osana omaa kampanjaansa. Tulokset ovat positiivisia ja bussien näytöt ovat jatkossakin yksi potentiaalinen kanava heidän tehdessään rekrymarkkinointia.

 

– Mediaratkaisujen suunnittelussa tavoite on kaiken keskiössä. HUS Diagnostiikkakeskukselle oli selvää, että he haluavat tuoda viestinsä sinne, missä ihmiset liikkuvat. Busseissa näkyminen tavoitti lisäksi juuri valitun kohderyhmän. Oli hienoa päästä kokeilemaan asiakkaalle uuden kanavan toimivuutta – ja erityisesti iloitsen siitä, että toteutus tuki onnistuneesti asiakkaan tavoitetta, kuvailee Merja Martinmäki Meks Etelästä.

 

Tehdään yhdessä sinun tavoitteisiisi sopiva kampanja!

Ota yhteyttä

 

*Paikallisbussimedia, 28 päivää (Kantar 2022).

Meks tuottaa tulosta

Katso kaikki REFERENSSIT >

Bussimedia tavoittaa laajasti – voidaan puhua massamediasta. Lisäksi näyttömedia mahdollistaa hyvin monenlaiset sisällöt. Valitsemalla sisältö oikein, matkustajien huomion voi todella ottaa, kuten Fudo Kamaen esimerkki osoittaa.

Tampereen Jumppatiimi TAJU ry tuottaa harrasteliikuntaa kaikille rennon hyvällä fiiliksellä. TAJU on Tampereen suurin harrasteliikuntaseura yli 2000 jäsenellään.   TAJU markkinoi tarjoamiaan liikuntapalveluja monikanavaisesti,…

”Mainoksessa ollutta QR-koodia ladattiin satoja kertoja”

Juha Päivinen, The Bank

”Olemme käyttäneet bussimediassa olevissa mainoksissa alekoodeja lisähoukuttimina, mikä on toiminut tosi hyvin. Jopa niinkin hyvin, että alekoodia on yritetty lunastaa myös muissa kuin pääkaupunkiseudun liikkeissämme! Liikkeissämme ja verkkokaupassa on myös käynyt paljon uusia asiakkaita ostoksilla kampanjoiden aikana.”

Oona Hykkönen, markkinointipäällikkö, Yeppo & Soonsoo

”Kävijäryntäys kyllä yllätti! Olemme järjestäneet tapahtumia 10 vuotta ja tämä oli ensimmäinen kerta, että saatiin näin paljon kävijöitä liikkeelle. Ennen ei ole tarvinnut keskeyttää lipunmyyntiä!”

Timo Ranto, tapahtumapäällikkö, Pii Poo Oy 

Kesä on meille vuoden tärkeimpiä sesonkeja. Oikein ajoitetulla ja toteutetulla monikanavaisella kampanjalla varmistamme, että saamme sesongin myynneistä kaiken mahdollisen irti.

Aino Pärnänen, liiketoimintajohtaja, Yöpuu Yhtiöt
Kiinteistönomistaja huomio!

Onko sinulla kiinteistö tai maa-alue, joka voisi palvella mainospinnan sijaintina?

Haluaisitko laittaa seinäpintasi tai maa-alueesi hyötykäyttöön vuokraamalla tilaa digisuurtauluillemme, vai etsitkö jo olemassa olevalle digitaaliselle mainosnäytöllesi myyntikumppania?

Haluatko sinä aktivoida asiakkaasi?

ALOITETAAN.
Ota rohkeasti yhteyttä!

Monikanavaisuus kasvattaa tunnettuuttasi lähes 60 % ja yli kolminkertaistaa kuluttajan aktivoitumista. Mediatalo Keskisuomalaisen medioilla tavoitat ja aktivoit asiakkaasi – paikallisesti ja valtakunnallisesti.