Meks tuottaa tulosta

Digitaalinen ulkomainonta toi uusia asiakkaita myymälään

Digitaalinen ulkomainonta toi uusia asiakkaita myymälään

Haaste 

– Huonekaluliike Strömbergin juuret ulottuvat yli 90 vuoden taakse, kun vuonna 1929 Toivo Strömberg perusti Ruumisarkku ja huonekaluliikkeen T. Strömbergin. Liike sai arvokkaan alun, sillä tammikuun 24. päivänä sanomalehdessä oli ytimekäs ilmoitus: ”Olen avannut ruumisarkku ja huonekaluliikkeen ja sulkeudun asiakkaiden suosioon”. 
Nykyisin Stemma Strömberg on yksi Suomen suurimmista Stemma-ryhmän kalustetaloista.  

– Huonekaluliike on erittäin tunnettu Haminassa ja etelä-Kymenlaakson markkinointi on pitkälti tukeutunut aiemmin printtimediaan. Yrityksellä on tavoitteena löytää  uusia asiakkaita entistä laajemmalta alueelta, joita mahdollisesti ei printtimedialla tavoiteta.  

 

Ratkaisu

-Ratkaisuksi valittiin Kymenlaakson Big One -ulkonäytöt Haminassa ja Kotkassa. Kahden viikon näyttökampanjan aikana yrityksen mainonnassa hyödynnettiin printissä samaan aikaan toteutettua taktista mainontaa. Big One näytöillä tavoiteltiin erityisesti Kotkan alueella liikkuvia potentiaalisia uusia asiakkaita tulemaan Haminaan huonekaluostoksille. 

 

Tulos

Big Onet todettiin hyväksi tavaksi tavoittaa uusia asiakkaita. Kauppias kertoo tavoittaneensa runsaasti uusia asiakkaita mainonnan avulla ja kohdanneensa kalustetalossa asiakkaita, jotka eivät aiemmin ole Haminassa ostoksilla käyneet. 

 

”Olemme kokeilleet muutaman kerran Big One mainontaa. Kaikki markkinointihan tukee toisiaan ja niiden mittaaminen on haastavaa (toki kassakonehan totuuden kertoo). Paras tulos Big One:sta on saatu silloin kun käytössä olivat nuo kaikki neljä Etelä Kymenlaakson taulua yht`aikaa. Silloin havaitsimme selkeästi ”uusia asiakkaita” myymälässämme. Uskallan suositella tätä mediaa muillekin, joko taulu kerrallaan tai useamman taulun samanaikaisella panostuksella.” 

Stemma Strömberg, Hamina, Tuomas Strömberg, Kauppias

Meks tuottaa tulosta

Katso kaikki REFERENSSIT >

Bussimedia tavoittaa laajasti – voidaan puhua massamediasta. Lisäksi näyttömedia mahdollistaa hyvin monenlaiset sisällöt. Valitsemalla sisältö oikein, matkustajien huomion voi todella ottaa, kuten Fudo Kamaen esimerkki osoittaa.

Tampereen Jumppatiimi TAJU ry tuottaa harrasteliikuntaa kaikille rennon hyvällä fiiliksellä. TAJU on Tampereen suurin harrasteliikuntaseura yli 2000 jäsenellään.   TAJU markkinoi tarjoamiaan liikuntapalveluja monikanavaisesti,…

”Mainoksessa ollutta QR-koodia ladattiin satoja kertoja”

Juha Päivinen, The Bank

”Olemme käyttäneet bussimediassa olevissa mainoksissa alekoodeja lisähoukuttimina, mikä on toiminut tosi hyvin. Jopa niinkin hyvin, että alekoodia on yritetty lunastaa myös muissa kuin pääkaupunkiseudun liikkeissämme! Liikkeissämme ja verkkokaupassa on myös käynyt paljon uusia asiakkaita ostoksilla kampanjoiden aikana.”

Oona Hykkönen, markkinointipäällikkö, Yeppo & Soonsoo

”Kävijäryntäys kyllä yllätti! Olemme järjestäneet tapahtumia 10 vuotta ja tämä oli ensimmäinen kerta, että saatiin näin paljon kävijöitä liikkeelle. Ennen ei ole tarvinnut keskeyttää lipunmyyntiä!”

Timo Ranto, tapahtumapäällikkö, Pii Poo Oy 

HUS Diagnostiikkakeskuksella on toimintaa Uudellamaalla, Kymenlaaksossa ja Etelä-Karjalassa, ja tarvitsimme kesätyöntekijöitä kaikkiin kolmeen maakuntaan. Meks Etelän kautta saimme kampanjamme näkymään kaikilla näillä alueilla vaivattomasti joukkoliikenteessä. Kampanja oli meille vaivaton ja kustannustehokas toteuttaa.

Lauri Partanen, rekrytointisuunnittelija, HUS Diagnostiikkakeskus

Kesä on meille vuoden tärkeimpiä sesonkeja. Oikein ajoitetulla ja toteutetulla monikanavaisella kampanjalla varmistamme, että saamme sesongin myynneistä kaiken mahdollisen irti.

Aino Pärnänen, liiketoimintajohtaja, Yöpuu Yhtiöt
Kiinteistönomistaja huomio!

Onko sinulla kiinteistö tai maa-alue, joka voisi palvella mainospinnan sijaintina?

Haluaisitko laittaa seinäpintasi tai maa-alueesi hyötykäyttöön vuokraamalla tilaa digisuurtauluillemme, vai etsitkö jo olemassa olevalle digitaaliselle mainosnäytöllesi myyntikumppania?

Haluatko sinä aktivoida asiakkaasi?

ALOITETAAN.
Ota rohkeasti yhteyttä!

Monikanavaisuus kasvattaa tunnettuuttasi lähes 60 % ja yli kolminkertaistaa kuluttajan aktivoitumista. Mediatalo Keskisuomalaisen medioilla tavoitat ja aktivoit asiakkaasi – paikallisesti ja valtakunnallisesti.