Heljä Hyytiä, Tuottaja, Sydänliitto
”Bussi mediana on oiva paikka brändimainonnalle. Matkan aikana varmasti hyvin moni miettii jo kauppareissua sekä muitakin omia arjen tekoja ja hankintoja.
Meksin kautta saimme helposti valtakunnallisen näkyvyyden 35 kaupunkiin. Tulemme käyttämään bussimediaa myös tulevissa kampanjoissamme.”
Tarve
Kasvattaa Sydänmerkin tunnettuutta ja merkitystä osana terveellistä ruokavaliota.
– Perinteisen printti- tai verkkomediassa tapahtuvan brändimainonnan sijaan halusimme vaihteeksi lähestyä kuluttajia heitä konkreettisesti lähellä olevassa kanavassa ja tarjota ruokaideoita terveellisempään arkeen, kertoo Sydänliiton tuottaja Heljä Hyytiä.
Ratkaisu
Mediaksi valittiin digitaalinen ulkomainonta, kuluttajan arjessa tavoittavassa valtakunnallisessa bussimediassa. Kampanja toteutettiin kaupunkiverkostossa, paikallisbusseissa 35 kaupungissa. Pääkaupunkiseudulla ja Uudellamaalla myös HSL:n busseissa. Kampanja kohdennettiin suurimpien ruokahankintojen painottumisen mukaisesti loppuviikkoon ja jokaiselle viikonpäivälle oli oma aineistonsa.
– Media oli meille uusi ja lähdimme innolla toteuttamaan kampanjaa mediakumppanimme kertoessa sen tavoittavuuksista ja mahdollisuuksista. Saimme laajan valtakunnallisen näkyvyyden ja kanavan tuoda esille kivoja ruokaideoita viikonloppuun videovinkkien muodossa. Massojen tavoittavuuden lisäksi meitä viehätti erityisesti kampanjanäkyvyys ja muistijäljen jättäminen otollisella hetkellä elintarvikekauppojen läheisyydessä, Hyytiä puntaroi.
Tulos
Kampanja sai paljon positiivista huomiota ja esimerkiksi orgaaninen liikenne verkkosivuilla kasvoi kampanjan aikana merkittävästi. Samanaikaisesti toteutettu bussien lokaatioiden mukaan kohdennettu somekampanja vahvisti näkyvyyttä entisestään.
Suunnittele oma digitaalinen ulkomainoskampanja karttasovelluksella.
Tarvitsetko vinkkejä ulkomainontaan? Me autamme!
Mediatoimistot ja suurasiakkaat
Kun haluat tavoittaa paikallisesti, valitse alueesi tästä
Sydänmerkin kampanja 35 kaupungissa
Sydänmerkki on elintarvikepakkauksista ja ravintoloista löytyvä merkki, joka osoittaa, että kyseinen tuote tai ruoka-annos on terveyden kannalta parempi vaihtoehto ja terveellisempi valinta omassa tuoteryhmässään.
Sydänmerkki on kehitetty helpottamaan ja nopeuttamaan arkea ja ainoa symboli Suomessa, joka kertoo tuotteen ravitsemuksellisesta laadusta.
Asiakas | Sydänliitto / Sydänmerkki. |
Kampanjakärki | Brändimainonta, kasvattaa elintarvikepakkauksissa olevan Sydänmerkin tunnettuutta ja merkitystä osana terveellistä ruokavaliota kuluttajan arjessa. |
Media | Bussimedia, kaupunkiverkostossa 35 kaupungin paikallisbussissa, pääkaupunkiseudulla HSL. Tukena bussien lokaatioiden mukaan kohdennettu some. |
Kampanja-aika | ke 27.10. – la 20.11.2021 |
Kohdennus | Viikonpäivät ke–la, jokaiselle viikonpäivälle oli oma aineistonsa. |
Huomioitavaa | Asiatietoa sisältävät ja arjen hankintoihin ohjaavat videot toimivat erinomaisesti bussimediassa. |
Tutustu aineistoihin!
Purgeri-perjantai