Meks tuottaa tulosta

Sydänmerkin brändimainonta tavoitti bussimediassa

Sydänmerkin brändimainonta tavoitti bussimediassa

 

”Bussi mediana on oiva paikka brändimainonnalle. Matkan aikana varmasti hyvin moni miettii jo kauppareissua sekä muitakin omia arjen tekoja ja hankintoja.

Meksin kautta saimme helposti valtakunnallisen näkyvyyden 35 kaupunkiin. Tulemme käyttämään bussimediaa myös tulevissa kampanjoissamme.”

 

Heljä Hyytiä, Tuottaja, Sydänliitto

 

Tarve

 

Kasvattaa Sydänmerkin tunnettuutta ja merkitystä osana terveellistä ruokavaliota.

 

– Perinteisen printti- tai verkkomediassa tapahtuvan brändimainonnan sijaan halusimme vaihteeksi lähestyä kuluttajia heitä konkreettisesti lähellä olevassa kanavassa ja tarjota ruokaideoita terveellisempään arkeen, kertoo Sydänliiton tuottaja Heljä Hyytiä.

 

Ratkaisu

 

Mediaksi valittiin digitaalinen ulkomainonta, kuluttajan arjessa tavoittavassa valtakunnallisessa bussimediassa. Kampanja toteutettiin kaupunkiverkostossa, paikallisbusseissa 35 kaupungissa. Pääkaupunkiseudulla ja Uudellamaalla myös HSL:n busseissa. Kampanja kohdennettiin suurimpien ruokahankintojen painottumisen mukaisesti loppuviikkoon  ja jokaiselle viikonpäivälle oli oma aineistonsa.

 

– Media oli meille uusi ja lähdimme innolla toteuttamaan kampanjaa mediakumppanimme kertoessa sen tavoittavuuksista ja mahdollisuuksista. Saimme laajan valtakunnallisen näkyvyyden ja kanavan tuoda esille kivoja ruokaideoita viikonloppuun videovinkkien muodossa. Massojen tavoittavuuden lisäksi meitä viehätti erityisesti kampanjanäkyvyys ja muistijäljen jättäminen otollisella hetkellä elintarvikekauppojen läheisyydessä, Hyytiä puntaroi.

 

Tulos

 

Kampanja sai paljon positiivista huomiota ja esimerkiksi orgaaninen liikenne verkkosivuilla kasvoi kampanjan aikana merkittävästi. Samanaikaisesti toteutettu bussien lokaatioiden mukaan kohdennettu somekampanja vahvisti näkyvyyttä entisestään.

 

Suunnittele oma digitaalinen ulkomainoskampanja karttasovelluksella.

 

Kokeile heti!

 

Tarvitsetko vinkkejä ulkomainontaan? Me autamme!  

 

Mediatoimistot ja suurasiakkaat

Kun haluat tavoittaa paikallisesti, valitse alueesi tästä

Sydänmerkin kampanja 35 kaupungissa

Sydänmerkki on elintarvikepakkauksista ja ravintoloista löytyvä merkki, joka osoittaa, että kyseinen tuote tai ruoka-annos on terveyden kannalta parempi vaihtoehto ja terveellisempi valinta omassa tuoteryhmässään.

Sydänmerkki on kehitetty helpottamaan ja nopeuttamaan arkea ja ainoa symboli Suomessa, joka kertoo tuotteen ravitsemuksellisesta laadusta.

Asiakas Sydänliitto / Sydänmerkki.
Kampanjakärki Brändimainonta, kasvattaa elintarvikepakkauksissa olevan Sydänmerkin tunnettuutta ja merkitystä osana terveellistä ruokavaliota kuluttajan arjessa.
Media Bussimedia, kaupunkiverkostossa 35 kaupungin paikallisbussissa, pääkaupunkiseudulla HSL. Tukena bussien lokaatioiden mukaan kohdennettu some.
Kampanja-aika ke 27.10. – la 20.11.2021
Kohdennus Viikonpäivät ke–la, jokaiselle viikonpäivälle oli oma aineistonsa.
Huomioitavaa Asiatietoa sisältävät ja arjen hankintoihin ohjaavat videot toimivat erinomaisesti bussimediassa.

Tutustu aineistoihin!

Purgeri-perjantai

Lasagene-lauantai

Meks tuottaa tulosta

Katso kaikki REFERENSSIT >

Bussimedia tavoittaa laajasti – voidaan puhua massamediasta. Lisäksi näyttömedia mahdollistaa hyvin monenlaiset sisällöt. Valitsemalla sisältö oikein, matkustajien huomion voi todella ottaa, kuten Fudo Kamaen esimerkki osoittaa.

Tampereen Jumppatiimi TAJU ry tuottaa harrasteliikuntaa kaikille rennon hyvällä fiiliksellä. TAJU on Tampereen suurin harrasteliikuntaseura yli 2000 jäsenellään.   TAJU markkinoi tarjoamiaan liikuntapalveluja monikanavaisesti,…

”Mainoksessa ollutta QR-koodia ladattiin satoja kertoja”

Juha Päivinen, The Bank

”Olemme käyttäneet bussimediassa olevissa mainoksissa alekoodeja lisähoukuttimina, mikä on toiminut tosi hyvin. Jopa niinkin hyvin, että alekoodia on yritetty lunastaa myös muissa kuin pääkaupunkiseudun liikkeissämme! Liikkeissämme ja verkkokaupassa on myös käynyt paljon uusia asiakkaita ostoksilla kampanjoiden aikana.”

Oona Hykkönen, markkinointipäällikkö, Yeppo & Soonsoo

”Kävijäryntäys kyllä yllätti! Olemme järjestäneet tapahtumia 10 vuotta ja tämä oli ensimmäinen kerta, että saatiin näin paljon kävijöitä liikkeelle. Ennen ei ole tarvinnut keskeyttää lipunmyyntiä!”

Timo Ranto, tapahtumapäällikkö, Pii Poo Oy 

HUS Diagnostiikkakeskuksella on toimintaa Uudellamaalla, Kymenlaaksossa ja Etelä-Karjalassa, ja tarvitsimme kesätyöntekijöitä kaikkiin kolmeen maakuntaan. Meks Etelän kautta saimme kampanjamme näkymään kaikilla näillä alueilla vaivattomasti joukkoliikenteessä. Kampanja oli meille vaivaton ja kustannustehokas toteuttaa.

Lauri Partanen, rekrytointisuunnittelija, HUS Diagnostiikkakeskus

Kesä on meille vuoden tärkeimpiä sesonkeja. Oikein ajoitetulla ja toteutetulla monikanavaisella kampanjalla varmistamme, että saamme sesongin myynneistä kaiken mahdollisen irti.

Aino Pärnänen, liiketoimintajohtaja, Yöpuu Yhtiöt
Kiinteistönomistaja huomio!

Onko sinulla kiinteistö tai maa-alue, joka voisi palvella mainospinnan sijaintina?

Haluaisitko laittaa seinäpintasi tai maa-alueesi hyötykäyttöön vuokraamalla tilaa digisuurtauluillemme, vai etsitkö jo olemassa olevalle digitaaliselle mainosnäytöllesi myyntikumppania?

Haluatko sinä aktivoida asiakkaasi?

ALOITETAAN.
Ota rohkeasti yhteyttä!

Monikanavaisuus kasvattaa tunnettuuttasi lähes 60 % ja yli kolminkertaistaa kuluttajan aktivoitumista. Mediatalo Keskisuomalaisen medioilla tavoitat ja aktivoit asiakkaasi – paikallisesti ja valtakunnallisesti.