”Kampanjan toteuttaminen meille täysin uudessa mediassa oli lähtökohdiltaan mielenkiintoinen. Valtakunnallisen näkyvyyden saamisen helppous yllätti positiivisesti. Haimme visuaalista massamediaa ja laajaa kontaktimäärää – ja nämä myös saimme. Yhteistyö ja asioiminen Mediakonserni Keskisuomalaisen digitaalisen ulkomainonnan asiantuntijan kanssa oli todella mutkatonta.”
Sanna Tapio, Trade Marketing Manager, Varta Consumer Finland Oy
VARTA AG valmistaa ja markkinoi yli 130 vuoden kokemuksella laadukkaan ja kattavan valikoiman mikroparistoista, kotitalouksien perusparistoista ja -taskulampuista, energian varastointijärjestelmistä aina räätälöityihin, asiakaskohtaisiin ja eri käyttökohteisiin tarkoitettuihin, paristo- ja akkuratkaisuihin asettaen teknologiajohtajana mittapuut toimialalleen.
Suomessa VARTA AG:n paikallinen tytäryhtiö on VARTA Consumer Finland Oy. Korkeasta laadustaan tunnettu VARTA on myös Suomessa paristoalan markkinajohtaja.
Tarve
Varta Consumer Finland Oy:llä oli merkittävän brändiuudistuksensa vuoksi tarve visuaaliselle, valtakunnallisesti massoja tavoittavalle medialle. Brändiuudistuksen kuluttajakampanjan tavoitteena oli tuoda esiin brändiä mainosvideoin ja –kuvin sekä viestiä uudistuksen myötä entistäkin tehokkaammista Longlife-sarjan paristoista.
– Brändin tuominen esiin visuaalisesti vahvassa mediassa oli suunnittelun lähtökohta. Samaan aikaan kaikissa Euroopan maissa toteutetussa Imagine more –viestintäkampanjassa tavoitteena oli tuoda visuaalisesti esiin tuttujen VARTA-paristojen uudistunutta tehoa ja ulkonäköä, sekä muistuttaa kuluttajia paristojen relevanttiudesta yhtä lailla sujuvan arjen kuin unelmienkin toteuttamisen mahdollistajina, kertoo Varta Consumer Finland Oy:n Trade Marketing Manager Sanna Tapio.
Toteutus
Mediavalinnassa päädyttiin valtakunnalliseen, tutkitusti massoja tavoittavaan ja kuluttajan arjessa kohtaavaan bussimediaan. Kampanja toteutettiin 18 paikkakunnan paikallisbusseissa ja kolmen eri bussiyhtiön pikavuoroliikenteessä viidellä erilaisella videolla ja still-kuvilla. Kampanjan materiaalit pyörivät näytöillä vuorotellen ja tavoittivat matkustajat ympäri vuorokauden.
– Kävimme Sanna Tapion kanssa uusien medioiden alueellisia ja valtakunnallisia vahvuuksia läpi. Valtakunnallisen näkyvyyden ja laajan tavoittavuuden vuoksi oli luontevaa tarjota bussimediaa brändikampanjaan, kertoo Mediakonserni Keskisuomalaisen etelän alueen myyntijohtaja Sami Vehviläinen.
– Meille tärkeää oli median visuaalisuus, jotta saatoimme tutustuttaa Imagine More -kampanjamme videoiden ja kuvien avulla uuden yleisilmeemme kuluttajille ja kasvattaa bränditunnettuuttamme entisestään. Bussimediassa tämä toteutui erinomaisesti, lisäksi saimme helposti laajan tavoittavuuden ja pääsimme lähelle kuluttajaa. Emme kokeneet tarvetta viestin kohdentamiseen ajallisesti. Ympäri vuorokauden pyörivillä mainoksilla laajensimme tavoittavuutta kaikkiin tuotteitamme kuluttaviin kohderyhmiin, toteaa Sanna Tapio.
Tulos
Kampanja kokonaisuudessaan tavoitti massoja ja tämä näkyi myös myymälöissä.
– Mainokset busseissa oli saamamme palautteen perusteella huomattu ja kuluttajat löysivät VARTA-paristot myymälöistä ostoskoreihinsa upealla tahdilla. Olemme todella tyytyväisiä bussikampanjan tavoittavuuteen, jatkaa Sanna Tapio.
Suunnittele oma digitaalinen ulkomainoskampanja karttasovelluksella.
Kiinnostuitko kampanjasta?
Mediakonserni Keskisuomalaisen mediamarkkinoinnin asiantuntijat palveluksessasi!
Kun haluat tavoittaa valtakunnallisesti
Kun haluat tavoittaa paikallisesti, valitse alueesi tästä
Näin toteutettiin VARTAn valtakunnallinen bussikampanja
Kampanjan tavoite | VARTAn brändiuudistuksen kuluttajakampanjan tavoitteena oli kasvattaa bränditunnettuutta mainosvideoin ja –kuvin sekä viestiä uudistuksen myötä entistäkin tehokkaammista Longlife-sarjan paristoista.
|
Kampanja-aika | 8.11.-5.12.2021 |
Valtakunnallisuus | Kampanja toteutettiin 18 paikkakunnan paikallisbusseissa ja Onnibus.com, Korsisaari ja Pohjolan Liikenteen pikavuoroissa, kaikkiaan 810 bussissa. |
Näyttöruutuja | 1352 kpl. |
Aineisto | Viisi erilaista videota ja still-kuvia. |
Kohdennus | Ei kohdennusta. Kampanjan materiaalit pyörivät näytöillä vuorotellen ja tavoittivat matkustajat ympäri vuorokauden. |
Näyttökerrat | 4 515 847 kpl. |
Näyttöaika suurimmat alueet | HSL-pääkaupunkiseutu, Tampere ja Jyväskylä 6052 tuntia. |
Matkustajamäärä | Noin 9,2 miljoonaa. |
OTC | 41 miljoonaa. |
Tutustu kampanjavideoihin:
Euroopan suorituskykyisimmät paristot