Meks tuottaa tulosta

Varta Consumer Finland Oy:n brändikampanja valtakunnallisessa bussimediassa – tavoite kohtasi tuloksen

Varta Consumer Finland Oy:n brändikampanja valtakunnallisessa bussimediassa – tavoite kohtasi tuloksen

”Kampanjan toteuttaminen meille täysin uudessa mediassa oli lähtökohdiltaan mielenkiintoinen. Valtakunnallisen näkyvyyden saamisen helppous yllätti positiivisesti. Haimme visuaalista massamediaa ja laajaa kontaktimäärää – ja nämä myös saimme. Yhteistyö ja asioiminen Mediakonserni Keskisuomalaisen digitaalisen ulkomainonnan asiantuntijan kanssa oli todella mutkatonta.”

Sanna Tapio, Trade Marketing Manager, Varta Consumer Finland Oy

VARTA AG valmistaa ja markkinoi yli 130 vuoden kokemuksella laadukkaan ja kattavan valikoiman mikroparistoista, kotitalouksien perusparistoista ja -taskulampuista, energian varastointijärjestelmistä aina räätälöityihin, asiakaskohtaisiin ja eri käyttökohteisiin tarkoitettuihin, paristo- ja akkuratkaisuihin asettaen teknologiajohtajana mittapuut toimialalleen.

Suomessa VARTA AG:n paikallinen tytäryhtiö on VARTA Consumer Finland Oy. Korkeasta laadustaan tunnettu VARTA on myös Suomessa paristoalan markkinajohtaja.

 

Tarve

 

Varta Consumer Finland Oy:llä oli merkittävän brändiuudistuksensa vuoksi tarve visuaaliselle, valtakunnallisesti massoja tavoittavalle medialle. Brändiuudistuksen kuluttajakampanjan tavoitteena oli tuoda esiin brändiä mainosvideoin ja –kuvin sekä viestiä uudistuksen myötä entistäkin tehokkaammista Longlife-sarjan paristoista.

 

– Brändin tuominen esiin visuaalisesti vahvassa mediassa oli suunnittelun lähtökohta. Samaan aikaan kaikissa Euroopan maissa toteutetussa Imagine more –viestintäkampanjassa tavoitteena oli tuoda visuaalisesti esiin tuttujen VARTA-paristojen uudistunutta tehoa ja ulkonäköä, sekä muistuttaa kuluttajia paristojen relevanttiudesta yhtä lailla sujuvan arjen kuin unelmienkin toteuttamisen mahdollistajina, kertoo Varta Consumer Finland Oy:n Trade Marketing Manager Sanna Tapio.

 

Toteutus

 

Mediavalinnassa päädyttiin valtakunnalliseen, tutkitusti massoja tavoittavaan ja kuluttajan arjessa kohtaavaan bussimediaan. Kampanja toteutettiin 18 paikkakunnan paikallisbusseissa ja kolmen eri bussiyhtiön pikavuoroliikenteessä viidellä erilaisella videolla ja still-kuvilla. Kampanjan materiaalit pyörivät näytöillä vuorotellen ja tavoittivat matkustajat ympäri vuorokauden.

 

– Kävimme Sanna Tapion kanssa uusien medioiden alueellisia ja valtakunnallisia vahvuuksia läpi. Valtakunnallisen näkyvyyden ja laajan tavoittavuuden vuoksi oli luontevaa tarjota bussimediaa brändikampanjaan, kertoo Mediakonserni Keskisuomalaisen etelän alueen myyntijohtaja Sami Vehviläinen.

 

– Meille tärkeää oli median visuaalisuus, jotta saatoimme tutustuttaa Imagine More -kampanjamme videoiden ja kuvien avulla uuden yleisilmeemme kuluttajille ja kasvattaa bränditunnettuuttamme entisestään. Bussimediassa tämä toteutui erinomaisesti, lisäksi saimme helposti laajan tavoittavuuden ja pääsimme lähelle kuluttajaa. Emme kokeneet tarvetta viestin kohdentamiseen ajallisesti. Ympäri vuorokauden pyörivillä mainoksilla laajensimme tavoittavuutta kaikkiin tuotteitamme kuluttaviin kohderyhmiin, toteaa Sanna Tapio.

 

Tulos

 

Kampanja kokonaisuudessaan tavoitti massoja ja tämä näkyi myös myymälöissä.

 

– Mainokset busseissa oli saamamme palautteen perusteella huomattu ja kuluttajat löysivät VARTA-paristot myymälöistä ostoskoreihinsa upealla tahdilla. Olemme todella tyytyväisiä bussikampanjan tavoittavuuteen, jatkaa Sanna Tapio.

 

Suunnittele oma digitaalinen ulkomainoskampanja karttasovelluksella.

 

Kokeile heti!

 

Kiinnostuitko kampanjasta?

 

Mediakonserni Keskisuomalaisen mediamarkkinoinnin asiantuntijat palveluksessasi!

 

Kun haluat tavoittaa valtakunnallisesti 
Kun haluat tavoittaa paikallisesti, valitse alueesi tästä

 

Näin toteutettiin VARTAn valtakunnallinen bussikampanja

 

Kampanjan tavoite VARTAn brändiuudistuksen kuluttajakampanjan tavoitteena oli kasvattaa bränditunnettuutta mainosvideoin ja –kuvin sekä viestiä uudistuksen myötä entistäkin tehokkaammista Longlife-sarjan paristoista.

 

Kampanja-aika 8.11.-5.12.2021
Valtakunnallisuus Kampanja toteutettiin 18 paikkakunnan paikallisbusseissa ja Onnibus.com, Korsisaari ja Pohjolan Liikenteen pikavuoroissa, kaikkiaan 810 bussissa.
Näyttöruutuja 1352 kpl.
Aineisto Viisi erilaista videota ja still-kuvia.
Kohdennus Ei kohdennusta. Kampanjan materiaalit pyörivät näytöillä vuorotellen ja tavoittivat matkustajat ympäri vuorokauden.
Näyttökerrat 4 515 847 kpl.
Näyttöaika suurimmat alueet HSL-pääkaupunkiseutu, Tampere ja Jyväskylä 6052 tuntia.
Matkustajamäärä Noin 9,2 miljoonaa.
OTC 41 miljoonaa.

Tutustu kampanjavideoihin:

Euroopan suorituskykyisimmät paristot

The power of wow

The power of independence

Meks tuottaa tulosta

Katso kaikki REFERENSSIT >

Bussimedia tavoittaa laajasti – voidaan puhua massamediasta. Lisäksi näyttömedia mahdollistaa hyvin monenlaiset sisällöt. Valitsemalla sisältö oikein, matkustajien huomion voi todella ottaa, kuten Fudo Kamaen esimerkki osoittaa.

Tampereen Jumppatiimi TAJU ry tuottaa harrasteliikuntaa kaikille rennon hyvällä fiiliksellä. TAJU on Tampereen suurin harrasteliikuntaseura yli 2000 jäsenellään.   TAJU markkinoi tarjoamiaan liikuntapalveluja monikanavaisesti,…

”Mainoksessa ollutta QR-koodia ladattiin satoja kertoja”

Juha Päivinen, The Bank

”Olemme käyttäneet bussimediassa olevissa mainoksissa alekoodeja lisähoukuttimina, mikä on toiminut tosi hyvin. Jopa niinkin hyvin, että alekoodia on yritetty lunastaa myös muissa kuin pääkaupunkiseudun liikkeissämme! Liikkeissämme ja verkkokaupassa on myös käynyt paljon uusia asiakkaita ostoksilla kampanjoiden aikana.”

Oona Hykkönen, markkinointipäällikkö, Yeppo & Soonsoo

”Kävijäryntäys kyllä yllätti! Olemme järjestäneet tapahtumia 10 vuotta ja tämä oli ensimmäinen kerta, että saatiin näin paljon kävijöitä liikkeelle. Ennen ei ole tarvinnut keskeyttää lipunmyyntiä!”

Timo Ranto, tapahtumapäällikkö, Pii Poo Oy 

HUS Diagnostiikkakeskuksella on toimintaa Uudellamaalla, Kymenlaaksossa ja Etelä-Karjalassa, ja tarvitsimme kesätyöntekijöitä kaikkiin kolmeen maakuntaan. Meks Etelän kautta saimme kampanjamme näkymään kaikilla näillä alueilla vaivattomasti joukkoliikenteessä. Kampanja oli meille vaivaton ja kustannustehokas toteuttaa.

Lauri Partanen, rekrytointisuunnittelija, HUS Diagnostiikkakeskus

Kesä on meille vuoden tärkeimpiä sesonkeja. Oikein ajoitetulla ja toteutetulla monikanavaisella kampanjalla varmistamme, että saamme sesongin myynneistä kaiken mahdollisen irti.

Aino Pärnänen, liiketoimintajohtaja, Yöpuu Yhtiöt
Kiinteistönomistaja huomio!

Onko sinulla kiinteistö tai maa-alue, joka voisi palvella mainospinnan sijaintina?

Haluaisitko laittaa seinäpintasi tai maa-alueesi hyötykäyttöön vuokraamalla tilaa digisuurtauluillemme, vai etsitkö jo olemassa olevalle digitaaliselle mainosnäytöllesi myyntikumppania?

Haluatko sinä aktivoida asiakkaasi?

ALOITETAAN.
Ota rohkeasti yhteyttä!

Monikanavaisuus kasvattaa tunnettuuttasi lähes 60 % ja yli kolminkertaistaa kuluttajan aktivoitumista. Mediatalo Keskisuomalaisen medioilla tavoitat ja aktivoit asiakkaasi – paikallisesti ja valtakunnallisesti.