B2B Insights

Globaalit brändit pitävät ykköspaikkaa kuluttajien valinnoissa

Kantar tutkii vuosittain globaalisti suosituimpia brändejä sekä kuluttajien ostokäyttäytymisen muutoksia nopeasti liikkuvien kulutustavaroiden (FastMovingConsumerGoods) markkinoilla. FMCG-tuotteisiin kuuluvat esimerkiksi elintarvikkeet, juomat, hygieniatuotteet, kodin puhdistustuotteet ja lemmikkieläinten ruoka.

Raportista on havaittavissa muutama kiinnostava maailmanlaajuinen trendi.

Virvoitusjuomat jatkavat suosiotaan

Coca-Cola on maailman ostetuin brändi jo 12. kerran. Yleensäkin kofeiinipitoiset juomat, kuten energia- ja urheilujuomat sekä hiilihapotetut virvoitusjuomat ovat tuotekategoriana kasvattaneet suosiotaan maailmanlaajuisesti.

Tarjoukset kiinnostavat kulutuksen kasvaessa

Ruokaostosten keskimääräinen kulutus on kymmenessä vuodessa kasvanut peräti 60 prosenttia. Kaupan omat tuotemerkit kiinnostavat: näiden merkkien osuus kuluttajan ostoskorissa on jo 22,7 prosenttia. Globaalit brändit kuitenkin haukkaavat edelleen 30 prosentin osuuden ostoskorista.

Tutkimuksesta ilmenee myös, että kasvaneet kulut ajavat kuluttajia yhä aktiivisemmin tarjousten perään myös ruokaostoksilla.

Suosituimmat päivittäistavarabrändit globaaleilla markkinoilla ovat uusimman tutkimuksen mukaan:

1. Coca-Cola
2. Colgate
3. Maggi
4. Omo
5. Knorr

Lähde: Kantar Brand Footprint Report, 2024

Lue lisää Insightejä

Katso Kaikki
31.10.24

Luotettava ja laadukas paikallinen uutismedia kiinnostaa lukijoita myös oman alueen ulkopuolelta

LUe lisää
29.10.24

Digilukijamäärien kasvu kertoo paikallismedioiden merkityksestä kuluttajan arjessa

LUe lisää
29.10.24

Digitaalinen uutismedia tavoittaa myös nuoret – tutkimuksen mukaan viiden suosituimman median listalla kaikissa ikäryhmissä

LUe lisää
25.09.24

Mediakonserni Keskisuomalaisen digitaaliset uutismediat tavoittavat yli 1,6 miljoonaa suomalaista

LUe lisää
18.09.24

Uutismedia tarjoaa uniikkia tietoa – luotettavasti ja asiantuntevasti

LUe lisää
17.09.24

Digitaalinen ulkomainonta suosituin media, printin yllätysnousu

LUe lisää
12.09.24

Paikallisesti ja laadukkaasti toimitettu sisältö vetoaa lukijoihimme

LUe lisää
13.08.24

Näin kuluttajat käyttäytyvät vuonna 2024 – mitä vähittäiskaupan toimijoiden on hyvä tietää

LUe lisää
13.06.24

Kotimaisuus on edelleen kovaa valuuttaa!

LUe lisää
13.06.24

Arvaatko, mitä jäätelöä kannattaisi mainostaa bussimediassa?

LUe lisää
15.05.24

Luotettavat uutismediamme tarjoavat mainostajille tutkitusti laadukkaan ympäristön

LUe lisää
15.05.24

Uutismedia on EU-vaaleissa äänestäjien luettava tietolähde

LUe lisää