B2B Insights

Mainonta laadukkaassa uutismediassa on tutkitusti tehokasta ja vaikuttaa positiivisesti brändimielikuvaan

Brändit ovat saattaneet vältellä mainontaa uutismedioissa peläten kielteisiä mielleyhtymiä haastaviin aiheisiin, kuten politiikkaan, konflikteihin ja luonnonkatastrofeihin. Teadsin ja Lumen Researchin tutkimus kuitenkin paljastaa, että tämä varovaisuus on ollut turhaa. Mainonta uutismedioissa ei ainoastaan ole tehokasta, vaan se voi jopa parantaa brändimielikuvaa – jopa vaikeiden uutisaiheiden yhteydessä.

Tutkimuksen mukaan mainokset korkealaatuisessa journalistisessa ympäristössä saavat kuluttajat kiinnittämään enemmän huomiota ja suhtautumaan brändiin positiivisemmin.

Uutismediassa mainonta tutkitusti toimii:

Mainokset herättivät jopa 20 % enemmän huomiota, vahvistivat brändimielikuvaa 77 % ja lisäsivät sitoutumista 35 % verrattuna muihin kanaviin.

Uutismediaympäristö tarjoaa siis merkittäviä etuja brändeille — se ei ainoastaan houkuttele huomiota, vaan vahvistaa myös brändin positiivista asemaa ja sitoutumista. Kuluttajat erottavat selkeästi mainokset ja toimituksellisen sisällön, ja brändit voivat hyödyntää luotettavaa uutiskontekstia ilman pelkoa negatiivisista vaikutuksista. Uutismedioissa mainostaminen voi parantaa brändin näkyvyyttä ja mielikuvaa samalla, kun se tukee laadukasta journalismia ja luo brändille aitoja yhteyksiä sitoutuneeseen yleisöön.

Lähde: Tutkimuksen toteutti Lumen Research Teadsin toimeksiannosta. Siihen osallistui 900 yhdysvaltalaista kuluttajaa. Tutkimus hyödynsi Lumenin patentoitua silmänliikeseurantateknologiaa ja mittasi mainosten herättämää huomiota sekä keräsi kyselyvastauksia brändin muistettavuudesta ja mielikuvasta.

Lue lisää Insightejä

Katso Kaikki
17.12.24

Mainostajalle tehokas ja vastuullinen valinta – kotimainen uutismedia on suomalaisille merkityksellinen

LUe lisää
4.12.24

Digitaalinen ulkomainonta kasvaa

LUe lisää
31.10.24

Luotettava ja laadukas paikallinen uutismedia kiinnostaa lukijoita myös oman alueen ulkopuolelta

LUe lisää
29.10.24

Digilukijamäärien kasvu kertoo paikallismedioiden merkityksestä kuluttajan arjessa

LUe lisää
29.10.24

Digitaalinen uutismedia tavoittaa myös nuoret – tutkimuksen mukaan viiden suosituimman median listalla kaikissa ikäryhmissä

LUe lisää
25.09.24

Mediakonserni Keskisuomalaisen digitaaliset uutismediat tavoittavat yli 1,6 miljoonaa suomalaista

LUe lisää
18.09.24

Uutismedia tarjoaa uniikkia tietoa – luotettavasti ja asiantuntevasti

LUe lisää
17.09.24

Digitaalinen ulkomainonta suosituin media, printin yllätysnousu

LUe lisää
12.09.24

Paikallisesti ja laadukkaasti toimitettu sisältö vetoaa lukijoihimme

LUe lisää
13.08.24

Näin kuluttajat käyttäytyvät vuonna 2024 – mitä vähittäiskaupan toimijoiden on hyvä tietää

LUe lisää
13.06.24

Kotimaisuus on edelleen kovaa valuuttaa!

LUe lisää
13.06.24

Arvaatko, mitä jäätelöä kannattaisi mainostaa bussimediassa?

LUe lisää
13.06.24

Globaalit brändit pitävät ykköspaikkaa kuluttajien valinnoissa

LUe lisää
15.05.24

Luotettavat uutismediamme tarjoavat mainostajille tutkitusti laadukkaan ympäristön

LUe lisää
15.05.24

Uutismedia on EU-vaaleissa äänestäjien luettava tietolähde

LUe lisää