Flow Cosmetics löysi asiakkaat liikkeeseensä paikallisen median kanavilla

Mainostamme Aamupostin kanavissa – printissä ja displayssä – ajankohtaisia tarjouksiamme säännöllisesti ja se toimii tosi hyvin. Myymälään tullut paljon asiakkaita ja myynti kasvanut.

–Riitta Jänkälä, toimitusjohtaja, Flow Cosmetics

Vuodesta 2004 toiminut Flow Cosmetics on yksi kotimaisten luonnonkosmetiikkasarjojen pioneereista. Riihimäellä käsityönä valmistettavat tuotteet ovat vakiinnuttaneet paikkansa laatutietoisten kuluttajien parissa, sillä niiden takana on vankka kosmetiikkaosaaminen sekä puhtaat ja laadukkaat suurimmaksi osaksi luomulaatuiset raaka-aineet. Tänä päivänä Flow Cosmetics valikoimassa on jo yli 100 Riihimäen tehtaalla käsin valmistuvaa ihon- ja hiustenhoito sekä meikkituotetta, joita myydään Suomen lisäksi useassa eri maassa.

 

Tarve

Flow Cosmeticsin tuotteet ovat myynnissä yrityksen omassa verkkokaupassa sekä jälleenmyyjien kautta. Tuotteet loihditaan Riihimäellä Mattilan teollisuusalueella, jossa sijaitsee myös Flow Cosmeticsin tehtaanmyymälä. Tehtaanmyymälä kaipasi kipeästi tunnettuutta ja asiakasvirtaa.

 

Oli selvää, että käytössä olleet markkinointikanavat – somemainonta, vaikuttajamarkkinointi ja aikakauslehdet – eivät tavoittaneet riihimäkeläistä ja lähiseutujen asiakaskuntaa.

 

Ratkaisu

Yrittäjäduo – äiti ja tytär, Riitta Jänkälä ja Suvi Kunnari – päättivät kokeilla paikallisen media voimaa:

 

–Laitoimme ilmoituksen Aamupostiin. Ilmoitukseen sisällytettiin alennuskuponki. Päätimme, että keräämme kupongit talteen ja siitä näemme, miten ilmoitus on toiminut. Yllättäen tällainen painetun lehden kuponkitarjous on yhä vaan suosittu: liikkeeseen tullaan usein koko lehden kanssa ja sitten käydään läpi muitakin ilmoituksessa olleita tuotteita, kertoo Flow Cosmeticsin toimitusjohtaja Riitta Jänkälä.

 

Aamuposti on Riihimäen ja Hyvinkään seudun paikallinen päämedia. Jänkälän ja Kunnarin kuponki-idea veti Aamupostissa hyvin: kiinnostuneita asiakkaita alkoi virrata Flow Cosmeticsin tehtaanmyymälään ja myynti alkoi kasvaa.

 

Hyvien tulosten kannustamana Flow Cosmetics on tehnyt ilmoittelustaan Aamupostissa säännöllistä. Lisäksi printin oheen on otettu myös Aamupostin digimainonnan kanavia.

 

Tulos

”Vielä puoli vuotta sitten ei monikaan riksulainen tiennyt tästä meidän tehtaanmyymälästämme Mattilan alueella. Sitten me aloitettiin ilmoittelu Aamupostissa keväällä ja se on lisännyt tunnettuutta tosi hyvin ja asiakasmäärät ovat kasvaneet”,
iloitsi Flow Cosmeticsin operatiivinen johtaja Suvi Kunnari 6.9.2023 yrityksen Facebook-sivuilla.

 

Paikalliset asiakkaat ovat todellakin löytäneet Flow Cosmeticsin tehtaanmyymälän.

 

–Mainostamme Aamupostin kanavissa – printissä ja displayssä – ajankohtaisia tarjouksiamme säännöllisesti ja se toimii tosi hyvin. Myymälään tullut paljon asiakkaita ja myynti kasvanut, kehuu Flow Cosmeticsin toimitusjohtaja Riitta Jänkälä.

 

–On ollut ilo seurata, miten Flow Cosmeticsin ilmoittelu Aamupostissa on toiminut ja asiakkaani on saanut juuri sitä, mitä on tavoitellut: tehtaanmyymälä on löydetty ja se on saanut uusia asiakkaita, brändin tunnettuus on lisääntynyt ja verkkokauppa tullut tutuksi, iloitsee Meks Etelän asiakkuuspäällikkö Tuula Eronen.

Lue lisää referenssejä

Katso kaikki >
29.04.24

Uudenlainen digitaalinen toteutus houkutteli – aktivoitumisprosentti oli vaikuttavat 81%!

LUe lisää
10.04.24

Paikallisliikenteen bussimainonta tavoitti opiskelijat ja kasvatti asiakaskuntaa

LUe lisää
21.03.24

Kohdennettu bussimainonta täytti Yeppo & Soonsoon tavoitteet

LUe lisää
20.03.24

O.K. Auto Kouvola vahvistaa
Toyotan vetovoimaa välisivumainoksilla

LUe lisää