Business Vantaa luottaa laadukkaaseen sisältöön ja kumppanuuteen

Meille yleisömittaus osana kampanjan vaikuttavuuden selvittämistä oli erittäin tärkeää. Tarkempi tieto esimerkiksi brändimme tunnettuudesta auttaa meitä saavuttamaan tavoitteemme, eli yrityspalveluiden tutuksi tekemisen vantaalaisille yrityksille ja yrittäjille. Tulokset myös yllättivät positiivisesti.

Sirkku Alaluusua, viestintäpalvelujen suunnittelija, Business Vantaa, Vantaan kaupunki

 

Business Vantaa on monen eri toimijan verkosto, joka kokoaa vantaalaisille yrittäjille ja yrityksille tarjolla olevat palvelut saman brändin alle. Yrittäjille tarjotaan apua heitä askarruttaviin asioihin, kuten yrityksen perustamiseen, rekrytointiin, sijoittumiseen ja kehittämiseen liittyen.

 

Markkinoinnissa Business Vantaa luottaa Mediakonserni Keskisuomalaisen asiantuntijoihin ja monikanavaiseen markkinointiin. Pitkäjänteisellä yhteistyöllä yritykset ovat löytäneet Business Vantaan palvelut, ja tunnettuus on kasvanut myös alueen ulkopuolella. Laadukas sisällöntuotanto on noussut tärkeään rooliin tietoisuuden kasvattamisessa.

 

Tarve

Business Vantaan tarve kasvattaa brändin tunnettuutta ja lisätä yrittäjien tietoisuutta monipuolisista palveluistaan, aloitti jo liki kolme vuotta jatkuneen markkinointikumppanuuden Mediakonserni Keskisuomalaisen asiantuntijoiden kanssa.

 

– Kaipasimme ryhtiä ja asiantuntijuutta Business Vantaan viestintään. Meillä oli tarve tehdä brändiä tunnetuksi, saada yritysten tietoon Business Vantaan maksuttomat palvelut, lisätä yhteydenottoja ja ohjata yrittäjiä asioimaan oikeissa toimipisteissä. Haasteenamme oli, että Business Vantaa ei ollut kovin tunnettu brändi ja kaupungin tarjoamat palvelut eivät olleet yrityksille niin tuttuja, kertoo Business Vantaan viestintäpalvelujen suunnittelija Sirkku Alaluusua lähtötilanteesta.

 

– Haluamme myös aktivoida yrityksiä sijoittumaan Vantaalle, tuoda Vantaan vahvuuksia esiin ja aivan konkreettisesti saattaa tietoon, mitä kaupunki tekee tai voi tehdä yritysten hyväksi.

Ratkaisu

Business Vantaan tarpeisiin haettiin ratkaisua yhdessä Meks Etelän asiakkuusjohtaja Kim Qvickin kanssa.

 

– Kokonaisuus rakentui monikanavaisuuteen, kuten display- ja lehtimainontaan. Vahvaksi kanavaksi nousi natiivi ja mediaksi alueen suurin ja tavoittavin uutismedia, Vantaan Sanomat, jolla saavutetaan laaja tavoittavuus vantaalaisille suunnatuissa viesteissä, kertoo Qvick.

 

– Uskomme, että luotettava uutismedia vahvistaa brändiä ja myös laajemmin mielikuvaa kaupunkikehittämisestä. Vaikka kyse onkin yrityksille suunnatusta palvelusta, tarjoaa Vantaan Sanomat erinomaisen kanavan avoimuuden kasvattamiseen kaupungin suunnalta ja sen myötä positiivisen mielikuvan vahvistamiseen vantaalaisten keskuudessa, toteaa Alaluusua.

Yhdessä tätä tehdään

Tunne toimivasta kumppanuudesta oli alkumetreistä saakka molemmin puoleinen. Vuosien myötä tunne on osoittautunut todeksi ja kumppanuus on vahvistunut. Vuosisuunnitelman tekeminen helpottaa molempia osapuolia ja on huomattu, että yhdessä tekeminen todella sitouttaa.

 

– Meillä on vahva yhdessä tekemisen meininki Mediakonserni Keskisuomalaisen mediamyynnin ja sisällöntuotannon kanssa ja usein toteammekin; yhdessä tätä tehdään, sanoo Alaluusua hymyillen.

 

Suunnitelmallinen kokonaisuus tuo parhaan tuloksen

Natiivi tarjoaa Business Vantaalle kanavan toteuttaa laajaa kerrontaa monisyisitä asioista, joita on haasteellista sanoittaa perusmainoksissa. Business Vantaa on hyödyntänyt Mediakonserni Keskisuomalaisen tuottamia natiiveja monipuolisesti omilla verkkosivuillaan, yrittäjäjulkaisuissa ja niistä on ammennettu nostoja uutiskirjeisiin ja sosiaaliseen mediaan.

 

– Meillä on ollut natiiviartikkeleita laidasta laitaan. Laadukkailla sisällöillä voimme lisätä tietoisuutta kaupungin elinvoimaisuudesta ja yrittäjämyönteisyydestä. Testasimme alkuun muutamalla natiivilla, joiden jälkeen päädyimme säännöllisyyteen, koska suunnitelmallinen kokonaisuus tuo parhaan tuloksen.

 

Kaksi vuotta sitten natiivien sisällöntuotanto siirtyi Mediakonserni Keskisuomalaisen kaupallisen tuottajan Eira Isomäen vastuulle.

 

– Eira ymmärtää erinomaisesti tarpeemme ja hänellä on yrittäjätaustansa vuoksi vahva tahto edistää yrittäjien asemaa ja asioista. Tavoitteitamme on myös helpottanut se, että tuottaja pysyy samana laajoissa kokonaisuuksissamme, jatkaa Alaluusua.

 

– Yhteistyö on erityisen sujuvaa myös suunnitelmallisuuden ansiosta, joka mahdollistaa riittävästi aikaa tuotantoprosessillekin. Olen Sirkkuun hyvissä ajoin yhteydessä tulevan artikkelin osalta ja ideoimme yhdessä halutulle viestille parhaan mahdollisen lähestymiskulman. Toivon, että yritystarinat inspiroivat vantaalaisia yrittäjiä alasta riippumatta. Ainakin itse inspiroidun näitä kirjoittaessani, Eira hymyilee.

 

Tulos

– Saimme sitä, mitä halusimme eli asiantuntijuutta, säännöllisyyttä ja suunnitelmallisuutta markkinointiviestintään. Nämä helpottaneet omaa työtämme ja tuoneet tulosta, kuten lisänneet yhteydenottoja palvelupisteisiimme ja kasvattaneet liikennettä verkkosivuillamme. Yhteistyömme jatkuu vahvana edelleen, iloitsee suunnittelija Alaluusua Business Vantaan onnistumista.

 

Kampanjan onnistumista mitattiin datan ja analytiikan lisäksi myös yleisömittauksella. Näin saatiin yksityiskohtaisempaa tietoa ja palautetta kampanjan tehosta ja kohderyhmän reaktioista.

 

Kampanja koettiin informatiiviseksi ja se lisäsi kiinnostusta Business Vantaata kohtaan sekä halua tutustua lisää. Mainoksen huomanneiden ja kohderyhmään kuuluvien keskuudessa mainos herätti positiivisia mielikuvia Vantaan kaupungin innovatiivisuudesta, kertoo Meks Etelän tutkimuspäällikkö Jutta Utriainen yleisömittauksen tuloksista.

 

Kiinnostuitko kampanjasta tai tarvitsetko vinkkejä tavoittavaan markkinointiin? Me autamme!

Olemme tehneet yhteydenoton helpoksi, jätä vain yhteystietosi lomakkeelle ja mediamyynnin asiantuntijamme on yhteydessä sinuun. Palvelemme ripeästi, olipa tarpeesi alueellinen tai valtakunnallinen! 

Ota yhteyttä 

Monikanavaista markkinointia pitkäjänteisesti

Business Vantaan tunnettuutta on kasvatettu onnistuneesti pitkäjänteisellä markkinoinnilla, kuukausittain vaihtuvin aineiston,  display-, printti- ja natiivinäkyvyydellä  kaupunkilehti Vantaan Sanomissa. Alla esimerkkejä Business Vantaan aineistoista. Tutustu!

  Natiivi

Business Vantaa Hub  Kiertotalous  Gateway to USA  Solar Foods Vantaalle  Yhteisössä on voimaa – Big Flash -hanke  Osaamisen kehittäminen on yritysten voimavara  Vantaalla kaikki löytyy yhdestä osoitteesta

Display

Korkea osaaminen kick-off  Korkea osaaminen kick-off mobiili 

48palvelulupaus  48palvelulupaus mobiili

Lehtimainonta

HUB  Yrittäjäyhteisö

Lue lisää referenssejä

Katso kaikki >
29.04.24

Uudenlainen digitaalinen toteutus houkutteli – aktivoitumisprosentti oli vaikuttavat 81%!

LUe lisää
10.04.24

Paikallisliikenteen bussimainonta tavoitti opiskelijat ja kasvatti asiakaskuntaa

LUe lisää
21.03.24

Kohdennettu bussimainonta täytti Yeppo & Soonsoon tavoitteet

LUe lisää
20.03.24

O.K. Auto Kouvola vahvistaa
Toyotan vetovoimaa välisivumainoksilla

LUe lisää