Natiivimainonta ja monikanavainen some-markkinointi tavoittivat Esports-tapahtuman kohderyhmän!

Lähtökohdat:

Kauppakeskus Pasaati Kotkassa toteutti esports-tapahtuman tiloissaan 13.4.2019. Tapahtumassa pelattiin e-urheilun ammattilaisten kanssa ja puhuttiin tietokone- ja konsolipelaamisesta elämän mittaisena harrastuksena. Esports eli kilpapelaaminen on aiheena ajankohtainen ja mielenkiintoinen, joten tapahtumalle sekä Kauppakeskus Pasaatille haluttiin mahdollisimman paljon näkyvyyttä eri medioissa.

Ratkaisu:

Tapahtuman markkinoinnilla haluttiin herättää kiinnostus ydinkohderyhmän eli nuorten ja nuorten aikuisten lisäksi Kotkan talousalueen aikuisten ja ikääntyneiden keskuudessa. Tavoite oli houkutella kauppakeskus Pasaatiin mahdollisimman paljon väkeä tapahtumapäivänä. Yhteistyömme koostui natiivimainonnasta sekä monikanavaisesta markkinoinnista sosiaalisessa mediassa.

Natiivimainonta julkaistiin ennen tapahtumaa 10.4. Kymen Sanomat -lehdessä, jolla tavoitettiin aikuiset ja ikääntyneet 30-65-vuotiaat.

Sosiaalisen median monikanavainen kampanja toteutettiin 7.4.-13.4. Sosiaalisen median kanaviksi valikoituivat Facebook, Instagram ja Snapchat – kohderyhmien mukaan.

Tulos:

Markkinointi tavoitti toivotun kohderyhmän ja tapahtuma onnistui loistavasti. Tavoitimme kuuden päivän aikana yhteensä 185 092 yksittäistä henkilöä keskiarvoa alhaisemmilla näyttöhinnoilla (CPM).

Lue Natiivi

 

”Esports-tapahtuma oli meille uusi ja aihe iso, mutta niin ajankohtainen. Ilman kaikkien osallisien panosta tapahtuma ei olisi ollut näin huikea.

Teimme rohkeita valintoja jo itse esports-aiheen kanssa, kun toimme sen niin isolla tasolla kauppa-keskukseen. Tapahtuman markkinoinnissa käytettiin osaksi uusia kanavia ja keinoja, jotka toimivat hyvin, joten kiitos rohkaisusta uusien kanavien mukaan ottamiseen. Arvostamme suuresti ammattitaitoa kampanjassa ja sitoutumista tekemiseen sekä panosta onnistuneen tapahtuman luomiseen.”

Sari Puhilas
Kauppakeskuspäällikkö
Kauppakeskus Pasaati, Kotka

Lue lisää referenssejä

Katso kaikki >
5.08.24

Tampereen Kendo-seura löytää harrastajat bussimedialla

LUe lisää
7.05.24

Bussimainonnalla hoituu niin taktinen kuin brändimarkkinointikin

LUe lisää
29.04.24

Uudenlainen digitaalinen toteutus houkutteli – aktivoitumisprosentti oli vaikuttavat 81%!

LUe lisää
10.04.24

Paikallisliikenteen bussimainonta tavoitti opiskelijat ja kasvatti asiakaskuntaa

LUe lisää