Google-mainonnalla mittavaa kasvua

Piispala on Suomen suurin nuorisokeskus ja kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin keskus, joka tarjoaa monipuoliset liikunta-, harraste-  ja koulutustilat palveluineen, upean luonnon ja asiakasystävälliset hinnat. Piispalassa asiakkaita palvellaan suurella sydämellä. Keskus sijaitsee pohjoisessa Keski-Suomessa Kannonkoskella, Kivijärven rannalla.

 

Haaste

Asiakkaalla oli tarve tuoda Piispalaa ja sen tarjoamia palveluita kuluttajien tietoisuuteen. Tavoitteena oli lisätä verkkosivuston kävijämäärää ja sitä kautta saada uusia liidejä, kasvattaa myyntiä sekä tunnettuutta. Vanhat verkkosivut eivät vastanneet enää yrityksen tarpeisiin, joten myös niiden uudistaminen tuli ajan kohtaiseksi.

Ratkaisu

Google-mainonta vastasi asiakkaan tarpeeseen saada nopeasti konkreettisia ja mitattavia tuloksia. Hakusanamainonta on kustannustehokas tapa päästä tavoitteita kohti ja tuoda yritys näkyviin lähes välittömästi. Yrityksen päätoimialueena on lasten- ja nuortentoiminta, joten budjetti ohjattiin pääosin tämän sektorin hakuihin. Sovittiin säännölliset tuloksien seurannat yhdessä myynnin, Google-mainonnan asiantuntijan sekä verkkosivukehittäjän kanssa.

Kotisivujen uudistuksen toteutti Mediakonserni Keskisuomalaisen markkinointi- ja viestintäyhtiö Kamua Oy.

Tulos

Hakukonemainonnalla päästiin nopeasti konkreettisiin tuloksiin. Asiakas saavutti mittavaa kasvua – markkinoinnin suunnitelmallisuus ja johdonmukaisuus toivat yritykselle näkyvyyttä verkossa ja verkkosivuille ostoaikeissa olevia kävijöitä. Tuloksissa näkyy jatkuvaa kehittymistä. Ensimmäisen puolen vuoden aikana verkkosivujen kävijämäärä kasvoi tasaisesti ja Piispala sai hyvää palautetta asiakkailtaan.

Yhteistyö jatkuu edelleen, tuloksia seurataan ja kampanjoita optimoidaan kuukausittain läpikäytävän datan perusteella. Optimoinnin lähtökohtana on vastata kuluttajien tarpeisiin hakusanojen ja verkossa tapahtuvan asiakaspolun perusteella.

Uusien verkkosivujen myötä tiedottaminen on helpompaa ja uudistuminen on myös kasvattanut myytävien palveluiden lisäarvoa. Kuluttajat viihtyvät uusilla sivuilla ja käyttävät siellä aikaa. Google-mainonta, verkkosivut ja niiden optimointi ohjaavat kuluttajia lähettämään helpommin yhteydenotto- ja tarjouspyyntöjä.

 

Mediakonserni Keskisuomalaisen ammattitaitoinen tiimi löytää helposti ratkaisut mietityttäviin markkinoinnin haasteisiin. Olemme saaneet mediamyynnin asiantuntijalta paljon ideoita sekä konkreettisia toimintaehdotuksia, joihin aina silloin tällöin tartutaan. Palvelu on rentoa, nopeaa ja joustavaa. Tuntuu, että olemme aidosti kumppaneita!

Marja Vilander,
markkinointipäällikkö
Nuorisokeskus Piispala

Lue lisää referenssejä

Katso kaikki >
5.08.24

Tampereen Kendo-seura löytää harrastajat bussimedialla

LUe lisää
7.05.24

Bussimainonnalla hoituu niin taktinen kuin brändimarkkinointikin

LUe lisää
29.04.24

Uudenlainen digitaalinen toteutus houkutteli – aktivoitumisprosentti oli vaikuttavat 81%!

LUe lisää
10.04.24

Paikallisliikenteen bussimainonta tavoitti opiskelijat ja kasvatti asiakaskuntaa

LUe lisää