Kiinteistömaailma Kotka ylitti tavoitteensa display-kampanjalla – konseptia käytetään jatkossakin

Tarve

Kotkan Kiinteistömaailma ja ydinkeskustasta tontin ostanut rakennuttaja Helsingin Liikekiinteistöt Oy halusivat selvittää, löytyykö kotkalaisten keskuudesta kiinnostusta uudisrakentamiselle. Kysyntäkartoituksen lisäksi haluttiin tietää, millainen olisi kotkalaisten toiveet täyttävä kaupunkikoti.

Ratkaisu

-Halusimme saada viestin näkyviin mediassa, jota kotkalaiset todella lukevat ja saada käyttöön ison pinnan, toteaa toimitusjohtaja Merja Sundberg Kotkan Kiinteistömaailmasta.

Niinpä päädyimme toteuttamaan interaktiivisen ”Millainen olisi uusi kaupunkikotisi? -display-kampanjan paraatipakettina kotkalaisille tutun sanomalehden, Kymen Sanomien, verkkosivuilla ja mobiilissa.

Kampanjan kestoksi valittiin viikko, perjantaista perjantaihin ja se oli näkyvissä kaikkina vuorokauden aikoina. Kampanjaan liitettiin kyselylomake, jossa oli mahdollisuus vastata ja vaikuttaa joko anonyymisti tai jättää heti myyjälle yhteystiedot yhteydenottoa varten.

Tulos

Paraatipaketti yhdistettynä kyselylomakkeeseen toimi jopa tavoiteltua paremmin. Mainosnäyttöjä kertyi kaikkiaan 100 004 kappaletta. Kampanja täytti asiakkaan tavoitteet optimaalisen kaupunkikodin tarpeiden kartoituksen osalta ja syvensi ymmärrystä muun muassa tulevan kiinteistön kohderyhmistä. Kyselylomakkeeseen paneuduttiin ja vastattiin huolellisesti. Mainostajan verkkosivuille siirryttiin 500 kertaa.

Kerättyjä tietoja hyödynnetään nyt uudiskohteen suunnittelussa ja markkinoinnissa. Rakentamista ei ole vielä aloitettu, mutta jo tässä vaiheessa on kampanjasta kerättyjen tietojen avulla saatu kontaktoitua kaupunkikodeista todella kiinnostuneita ostajia.

 

” Tavoitimme kohderyhmän erinomaisesti paikallisella medialla! Kampanja onnistui niin loistavasti, että konseptia käytetään jatkossakin. Saimme kartoitettua kotkalaisten toiveita ja näkemyksiä asuntojensa aidoista tarpeista. Kysymyksiin vastattiin erittäin sitoutuneesti. Nyt pääsemme hyödyntämään tietoa rakennusprojektissamme ja todella vastaamaan asiakkaittemme tarpeeseen kaupunkiasuntomarkkinoilla.”

Merja Sundberg
Toimitusjohtaja
Kiinteistömaailma Kotka

Lue lisää referenssejä

Katso kaikki >
5.08.24

Tampereen Kendo-seura löytää harrastajat bussimedialla

LUe lisää
7.05.24

Bussimainonnalla hoituu niin taktinen kuin brändimarkkinointikin

LUe lisää
29.04.24

Uudenlainen digitaalinen toteutus houkutteli – aktivoitumisprosentti oli vaikuttavat 81%!

LUe lisää
10.04.24

Paikallisliikenteen bussimainonta tavoitti opiskelijat ja kasvatti asiakaskuntaa

LUe lisää