Meks tuottaa tulosta

Kuopion RTV otti kohderyhmän haltuun digitaalisella ulkomainonnalla – kampanja onnistui yli odotusten

Kuopion RTV otti kohderyhmän haltuun digitaalisella ulkomainonnalla – kampanja onnistui yli odotusten

 

”Olemme äärimmäisen tyytyväisiä kampanjaan – tuoteryhmän myynti kasvoi 200 prosenttia! Huomioarvotutkimus osoitti, että digitaalinen ulkomainonta tavoitti selkeästi halutun kohderyhmän.

Mediakumppanimme laaja ajantasainen osaaminen, toimialaymmärrys, halu jakaa tietoa sekä kyky ymmärtää asiakkaan näkökulmaa ovat mahdollistaneet, että pystymme itse keskittymään perusliiketoimintaamme.

Olen erittäin tyytyväinen palveluun, tarjottuihin ratkaisuihin sekä tuloksiin.
Jatkamme yhteistyötä myös tulevaisuudessa.”

 

Jouko Tarvonen, aluejohtaja
RTV-yhtymä

RTV-Yhtymä on Suomen johtava yksityisessä omistuksessa oleva maali- ja pintamateriaalituotteiden erikoisliike. Savossa, Kuopion alueella jo 65 vuotta toimineella myymällä on sitoutunut asiakaskunta.


Tarve

 

Kuopion myymälällä oli tarve asiakaskunnan laajentamiseen ja tunnettuutta haluttiin kasvattaa erityisesti nuorten aikuisten keskuudessa. Keskeinen tavoite oli myynnin kasvattaminen tarjoustuotteilla.


Toteutus

 

Kampanjan mediavalinnassa yhdistyi massojen ja nuorten aikuisten tavoittaminen. Toteutettiin kuukauden mittainen kampanja loka-marraskuussa, kahdella eri tarjouspainotteisella aineistolla digitaalisissa ulkomainosmedioissa Kuopion paikallisbusseissa, Neste liikenneasemilla ja Big One -medioissa. Tarjoustuototteet valittiin vuodenaikaan sopivista tuoteryhmistä, sisärakentamisesta ja remontoinnista.

 

Olemme saaneet Mediatalo Keskisuomalaisen Savon alueen asiantuntijoista markkinoinnin luottokumppanit, joilla on aito palo auttaa meitä saavuttamaan liiketoimintatavoitteemme. Tässäkin löytyi heti asiantuntemus kohderyhmän tavoittamiseen, kiittelee Tarvonen Meks Savon asiakkuuspäällikkö Mervi Hakkaraista ja digituote- ja myyntipäällikkö Juuso Ollikaista.

 

 

Tutkimustulokset kampanjan onnistumisesta erinomaiset

Asiakkaan tarve tunnettuuden lisäämisestä kohderyhmässä nuoret aikuiset tutkitusti toteutui.
Tavoite myynnin kasvattamisesta onnistui, kampanjassa olleiden tuoteryhmien myynti kasvoi 200 prosentilla.

Kampanja-aika 25.10. – 21.11.2021
Aineistot Kaksi erilaista still-aineistoa
Huomioarvo 28 %
Huomioarvo alle 35-vuotiaissa 39 %
Myönteinen vaikutus mielikuvaan mainostajasta 52 %
Lisäsi kiinnostusta mainostajaa kohtaan 40 %

 

Suunnittele oma digitaalinen ulkomainoskampanja karttasovelluksella.

Kokeile heti!

Kiinnostuitko kampanjasta? Mediatalo Keskisuomalaisen mediamarkkinoinnin asiantuntijat palveluksessasi!

Kun haluat tavoittaa valtakunnallisesti 
Kun haluat tavoittaa paikallisesti, valitse alueesi tästä

Meks tuottaa tulosta

Katso kaikki REFERENSSIT >

Bussimedia tavoittaa laajasti – voidaan puhua massamediasta. Lisäksi näyttömedia mahdollistaa hyvin monenlaiset sisällöt. Valitsemalla sisältö oikein, matkustajien huomion voi todella ottaa, kuten Fudo Kamaen esimerkki osoittaa.

Tampereen Jumppatiimi TAJU ry tuottaa harrasteliikuntaa kaikille rennon hyvällä fiiliksellä. TAJU on Tampereen suurin harrasteliikuntaseura yli 2000 jäsenellään.   TAJU markkinoi tarjoamiaan liikuntapalveluja monikanavaisesti,…

”Mainoksessa ollutta QR-koodia ladattiin satoja kertoja”

Juha Päivinen, The Bank

”Olemme käyttäneet bussimediassa olevissa mainoksissa alekoodeja lisähoukuttimina, mikä on toiminut tosi hyvin. Jopa niinkin hyvin, että alekoodia on yritetty lunastaa myös muissa kuin pääkaupunkiseudun liikkeissämme! Liikkeissämme ja verkkokaupassa on myös käynyt paljon uusia asiakkaita ostoksilla kampanjoiden aikana.”

Oona Hykkönen, markkinointipäällikkö, Yeppo & Soonsoo

”Kävijäryntäys kyllä yllätti! Olemme järjestäneet tapahtumia 10 vuotta ja tämä oli ensimmäinen kerta, että saatiin näin paljon kävijöitä liikkeelle. Ennen ei ole tarvinnut keskeyttää lipunmyyntiä!”

Timo Ranto, tapahtumapäällikkö, Pii Poo Oy 

HUS Diagnostiikkakeskuksella on toimintaa Uudellamaalla, Kymenlaaksossa ja Etelä-Karjalassa, ja tarvitsimme kesätyöntekijöitä kaikkiin kolmeen maakuntaan. Meks Etelän kautta saimme kampanjamme näkymään kaikilla näillä alueilla vaivattomasti joukkoliikenteessä. Kampanja oli meille vaivaton ja kustannustehokas toteuttaa.

Lauri Partanen, rekrytointisuunnittelija, HUS Diagnostiikkakeskus

Kesä on meille vuoden tärkeimpiä sesonkeja. Oikein ajoitetulla ja toteutetulla monikanavaisella kampanjalla varmistamme, että saamme sesongin myynneistä kaiken mahdollisen irti.

Aino Pärnänen, liiketoimintajohtaja, Yöpuu Yhtiöt
Kiinteistönomistaja huomio!

Onko sinulla kiinteistö tai maa-alue, joka voisi palvella mainospinnan sijaintina?

Haluaisitko laittaa seinäpintasi tai maa-alueesi hyötykäyttöön vuokraamalla tilaa digisuurtauluillemme, vai etsitkö jo olemassa olevalle digitaaliselle mainosnäytöllesi myyntikumppania?

Haluatko sinä aktivoida asiakkaasi?

ALOITETAAN.
Ota rohkeasti yhteyttä!

Monikanavaisuus kasvattaa tunnettuuttasi lähes 60 % ja yli kolminkertaistaa kuluttajan aktivoitumista. Mediatalo Keskisuomalaisen medioilla tavoitat ja aktivoit asiakkaasi – paikallisesti ja valtakunnallisesti.