Kuopion RTV otti kohderyhmän haltuun digitaalisella ulkomainonnalla – kampanja onnistui yli odotusten

 

”Olemme äärimmäisen tyytyväisiä kampanjaan – tuoteryhmän myynti kasvoi 200 prosenttia! Huomioarvotutkimus osoitti, että digitaalinen ulkomainonta tavoitti selkeästi halutun kohderyhmän.

Mediakumppanimme laaja ajantasainen osaaminen, toimialaymmärrys, halu jakaa tietoa sekä kyky ymmärtää asiakkaan näkökulmaa ovat mahdollistaneet, että pystymme itse keskittymään perusliiketoimintaamme.

Olen erittäin tyytyväinen palveluun, tarjottuihin ratkaisuihin sekä tuloksiin.
Jatkamme yhteistyötä myös tulevaisuudessa.”

 

Jouko Tarvonen, aluejohtaja
RTV-yhtymä

RTV-Yhtymä on Suomen johtava yksityisessä omistuksessa oleva maali- ja pintamateriaalituotteiden erikoisliike. Savossa, Kuopion alueella jo 65 vuotta toimineella myymällä on sitoutunut asiakaskunta.


Tarve

 

Kuopion myymälällä oli tarve asiakaskunnan laajentamiseen ja tunnettuutta haluttiin kasvattaa erityisesti nuorten aikuisten keskuudessa. Keskeinen tavoite oli myynnin kasvattaminen tarjoustuotteilla.


Toteutus

 

Kampanjan mediavalinnassa yhdistyi massojen ja nuorten aikuisten tavoittaminen. Toteutettiin kuukauden mittainen kampanja loka-marraskuussa, kahdella eri tarjouspainotteisella aineistolla digitaalisissa ulkomainosmedioissa Kuopion paikallisbusseissa, Neste liikenneasemilla ja Big One -medioissa. Tarjoustuototteet valittiin vuodenaikaan sopivista tuoteryhmistä, sisärakentamisesta ja remontoinnista.

 

Olemme saaneet Mediatalo Keskisuomalaisen Savon alueen asiantuntijoista markkinoinnin luottokumppanit, joilla on aito palo auttaa meitä saavuttamaan liiketoimintatavoitteemme. Tässäkin löytyi heti asiantuntemus kohderyhmän tavoittamiseen, kiittelee Tarvonen Meks Savon asiakkuuspäällikkö Mervi Hakkaraista ja digituote- ja myyntipäällikkö Juuso Ollikaista.

 

 

Tutkimustulokset kampanjan onnistumisesta erinomaiset

Asiakkaan tarve tunnettuuden lisäämisestä kohderyhmässä nuoret aikuiset tutkitusti toteutui.
Tavoite myynnin kasvattamisesta onnistui, kampanjassa olleiden tuoteryhmien myynti kasvoi 200 prosentilla.

Kampanja-aika 25.10. – 21.11.2021
Aineistot Kaksi erilaista still-aineistoa
Huomioarvo 28 %
Huomioarvo alle 35-vuotiaissa 39 %
Myönteinen vaikutus mielikuvaan mainostajasta 52 %
Lisäsi kiinnostusta mainostajaa kohtaan 40 %

 

Suunnittele oma digitaalinen ulkomainoskampanja karttasovelluksella.

Kokeile heti!

Kiinnostuitko kampanjasta? Mediatalo Keskisuomalaisen mediamarkkinoinnin asiantuntijat palveluksessasi!

Kun haluat tavoittaa valtakunnallisesti 
Kun haluat tavoittaa paikallisesti, valitse alueesi tästä

Lue lisää referenssejä

Katso kaikki >
7.05.24

Bussimainonnalla hoituu niin taktinen kuin brändimarkkinointikin

LUe lisää
29.04.24

Uudenlainen digitaalinen toteutus houkutteli – aktivoitumisprosentti oli vaikuttavat 81%!

LUe lisää
10.04.24

Paikallisliikenteen bussimainonta tavoitti opiskelijat ja kasvatti asiakaskuntaa

LUe lisää
21.03.24

Kohdennettu bussimainonta täytti Yeppo & Soonsoon tavoitteet

LUe lisää