Mikkelin Kiinteistömaailma toi välittäjän inhimillisen puolen näkyviin natiivimainonnalla – Liisan puhelin soi kaksi viikkoa putkeen

 

 

Ei tullut rauhallinen lähtö eläkkeelle, naurahtaa Mikkelin Kiinteistömaailman huippumyyjä Liisa Kovanen. Liisaan henkilöitynyt maaliskuussa Länsi-Savon verkkosivuilla ja printissä julkaistu natiiviartikkeli puraisi yleisöön niin hyvin, että yhteydenottoja alkoi tulla solkenaan.

 

Liisan puhelin soi sen jutun jälkeen kaksi viikkoa putkeen poikkeuksellisen paljon. Ja neljän viikon ajan Liisalle tuli kohteita myyntiin käytännössä noin yksi päivässä, kertoo Mikkelin Kiinteistömaailman yrittäjä Sisko Koobas.

 

Koska Liisan persoona ja myyntitaidot olivat jo ennestään tutut monelle mikkeliläiselle, moni halusi antaa eläkkeelle lähtijälle toimeksiannon, kun aikaa vielä oli.

 

Tuli palautetta, että olipa tosi hyvä juttu, ja että olenko vielä töissä ja ehdinkö ottaa asunnon myyntiin. Tässä on saanut tehdä vielä 10-12 tunnin arkipäiviä, Liisa kertoo.

 

 

Aito ja toimiva sisältö syntyy hyvässä yhteistyössä. Mikkelin Kiinteistömaailman Liisa Kovanen, Sisko Koobas ja Keskisuomalaisen kaupallinen tuottaja Mikko Kääriäinen löysivät vaivattomasti yhteisen sävelen natiiviartikkelin tuotannossa.

Asuntovälityksen inhimillinen puoli näkyville

 

Yrittäjä Sisko Koobas kertoo, että Meks Kaakon kanssa yhteistyössä toteutettujen natiiviartikkelien tavoitteena on ollut tarjota sekä vanhoille että uusille asiakkaille näkymä siihen, keitä ovat ihmiset välittäjän työn takana.

 

Ja tietysti se, että miksi juuri meidät kannattaa valita. Olemme toivoneet lämminhenkisiä, ihmisestä kirjoitettuja juttuja, Sisko sanoo.

 

Ulkopuolinen näkemys auttaa asiakasta paketoimaan omaa viestiä houkuttelevaan muotoon ja löytämään uusia viestinnällisiä näkökulmia. Näkyvyyttä kaipaavan mainostajan on aina hyvä muistaa, että vaikka oma tarina olisi yritykselle itselleen kuinka tuttu, suuremman yleisön näkökulmasta asia on aivan toisin.

 

 Kun Liisasta alettiin tehdä juttua, hän oli itsekin aluksi sitä mieltä, että hänen tarinansa on jo kaikille tuttu. Hän on ollut mukana ainakin kahdessa kiinteistönvälittäjistä kertovassa kirjassa, ja hänellä on pitkä työura ja meriitit. Mutta eihän keskivertokansalainen seuraa tätä alaa niin kuin me, Sisko toteaa.

 

Natiivimainonnan avulla Mikkelin Kiinteistömaailma on saanut avartaa tekemänsä työn mielikuvaa isolle yleisölle sekä oikoa virheellisiäkin mielikuvia kiinteistönvälittäjän työstä.

 

Alamme itsessään on välillä haastavaa ja todella tarkkaa. Lakipykälien kanssa ollaan tekemisissä koko ajan, ja hyvän välittäjän tietotaidon määrä on valtava, Sisko sanoo.

 

Kiinteistönvälityksen menneisiin vuosikymmeniin mahtuu villejäkin vuosia, jopa vuosikymmeniä. Suuressa yleisössä vanhat käsitykset ja ennakkoluulot elävät sitkeästi.

 

 Välittäjiltä vaaditaan tänä päivänä paljon enemmän kuin 20 vuotta sitten, ja välittäjien oma arvostus alaa kohtaan on kasvanut. Jos jollakin asiakkaalla on ollut joskus huono kokemus, ja hänelle on syntynyt kuva siitä, että välittäjä vain kuittaa isot palkkiot, sellaisen ajatusmaailman muuttaminen on hidas ja pitkä prosessi, Sisko harmittelee.

 

Olemme kuitenkin halunneet natiiviartikkeleilla tuoda läpinäkyvyyttä kiinteistönvälitykseen, koska haluamme palvella sekä ostajia että myyjiä mahdollisimman hyvin. Vaikka asuntokaupat ovat meille arkea, asiakkaan elämässä sellainen hetki on yleensä harvinainen, ja sitä haluamme kunnioittaa.

 

 

 

 

 

 

Molemminpuolisesta ymmärryksestä syntyy timanttista jälkeä

 

Ensimmäinen natiiviartikkeli oli tosi ratkaiseva, Sisko muistelee yhteistyön alkua Meks Kaakon kanssa. Syntyi heti mielikuva, että meidän ja sisältömarkkinoinnin asiantuntija Katja Himasen kanssa löytyi yhteinen sävel. Meidän viestimme on saanut oikeat kanavat, hyvän printin ja digin muodostaman kokonaisuuden sekä ihmisille helposti tartuttavat tekstit. Kaikki juttumme ovat olleet tosi luettuja, Sisko kiittelee.

 

 Natiivimainonnassa ensisijaisen tärkeää on, että myös jutun tilannut asiakas on aktiivisesti mukana artikkelin suunnittelussa ja uskaltaa toisaalta luottaa siihen, että ammattimaiset sisällöntuottajat osaavat viedä heidän sanomansa perille. Taitavinkaan kirjoittaja ei pysty luomaan kiinnostavia sisältöjä aivan tyhjästä, vaan asiakkaasta on saatava irti jotain, josta lähteä liikkeelle. Mikkelin Kiinteistömaailman kanssa jokainen artikkeli sisältöpalaverista editointivaiheeseen on kyllä sujunut kiitettävän jouhevasti, pohtii kaupallinen tuottaja Mikko Kääriänen.

 

 

Kiinnostuitko kampanjasta tai tarvitsetko vinkkejä tavoittavaan markkinointiin? Me autamme!

Olemme tehneet yhteydenoton helpoksi, jätä vain yhteystietosi lomakkeelle ja mediamyynnin asiantuntijamme on yhteydessä sinuun. Palvelemme ripeästi, olipa tarpeesi alueellinen tai valtakunnallinen! 

Ota yhteyttä 

 

Lue lisää referenssejä

Katso kaikki >
29.04.24

Uudenlainen digitaalinen toteutus houkutteli – aktivoitumisprosentti oli vaikuttavat 81%!

LUe lisää
10.04.24

Paikallisliikenteen bussimainonta tavoitti opiskelijat ja kasvatti asiakaskuntaa

LUe lisää
21.03.24

Kohdennettu bussimainonta täytti Yeppo & Soonsoon tavoitteet

LUe lisää
20.03.24

O.K. Auto Kouvola vahvistaa
Toyotan vetovoimaa välisivumainoksilla

LUe lisää

Haluatko sinä aktivoida asiakkaasi?

ALOITETAAN.
Ota rohkeasti
yhteyttä!

Monikanavaisuus kasvattaa tunnettuuttasi lähes 60 % ja yli kolminkertaistaa kuluttajan aktivoitumista. Mediakonserni Keskisuomalaisen medioilla tavoitat ja aktivoit asiakkaasi – paikallisesti ja valtakunnallisesti.