Lähtökohdat:
Liikelaitos Mestar halusi lisätä tunnettuuttaan Kuopion alueella. Heillä oli tarve kertoa omaa paikallista tarinaansa – Mikä on Mestar? Mitä se tekee? Markkinointia aiheesta ei oltu aiemmin tehty.
Ratkaisu:
Tehtiin viikon mittainen Natiiviartikkeli -kampanja savonsanomat.fi -sivustolla, joka tavoittaa Kuopion asukkaat laajasti. Lisäksi julkaistiin koko sivun advertoriaali saman viikon Kuopion Kaupunkilehdessä.
Natiiviartikkeliin ja advertoriaaliin päädyttiin niiden monipuolisuuden vuoksi. Ne mahdollistivat Mestar:n tarinan kertomisen kattavasti ja mielenkiintoisesti. Natiiviartikkeliin liitettiin myös Mestar:n oma yritysvideo, joka tuki muuta sisältöä.
Tulos:
Natiivimainonta toimi erinomaisesti – Se huomattiin laajasti ja sai positiivista palautetta.
Artikkelin keskimääräinen lukuaika oli todella korkea, yli 4 minuuttia. Natiivimainokselle kertyi näyttöjä 136 485 kertaa.
”Olemme oikein tyytyväisiä yhteistyöhön Savon Median kanssa. Kampanja toimi hyvin, palvelu oli ammattitaitoista ja asioiminen helppoa. Jatkamme yhteistyötä myös tulevaisuudessa.”
Seppo Hiekkala
Toimitusjohtaja
Mestar