Meks tuottaa tulosta

Onnistunutta asuntokauppaa monikanavaisella markkinoinnilla

Onnistunutta asuntokauppaa monikanavaisella markkinoinnilla

Tarve
Pääasiassa Kaakkois-Suomessa ja Mikkelissä toimiva, vuonna 2007 toimintansa aloittanut rakennuttaja on laajentanut kiinteitä toimipisteitään Uudellemaalle ja uudisrakentamista Uudenmaan alueelle Porvooseen,  Järvenpäähän ja Hyvinkäälle. FH-Invest haki näkyvyyttä kohteilleen ja asuntoesittelyilleen sekä ostajia uudisrakennuskohteilleen uudella toimialueellaan.

Ratkaisu
Uudiskohteiden lanseeraamisessa päädyttiin monikanavaiseen kampanjaan moninkertaisen tavoittavuuden lisäämiseksi sekä kohdentamisen ja viestikärjen varioimiseksi eri medioissa. Mainosviestit kohdennettiin alueellisesti ja ajallisesti  asuntokaupan aloittamisen ja uudisrakennusten valmistumisen mukaan.

Printtimainontaan valittiin Mediatalo Keskisuomalaisen Uudenmaan alueella ilmestyvät paikallisesti vahvat, alueensa luetuimmat tilattavat sanomalehdet Uusimaa, Keski-Uusimaa ja Aamuposti sekä Keski-Uudenmaan alueelta kaupunkilehti Keski-Uusimaa Viikko. Printtimainonnassa viestin kärki kohdennettiin erityisesti alueellisiin esittelytapahtumiin.

Verkkobannerit julkaistiin edellä mainittujen tilattavien sanomalehtien verkkopalveluissa.

Digitaalinen ulkomainonta toteutettiin Neste-mediassa Uudenmaan uudiskohteiden alueella. Lisäksi Porvoon kohdetta markkinointiin alueen näyttävissä Big One – medioissa. Digitaalisen ulkomainonnan tavoitteena oli laaja tavoittavuus kohdealueilla sekä Uudenmaan alueella sukkuloivien tavoittaminen.

Ennakkomarkkinointi käynnistettiin noin viisi kuukautta ennen rakentamisen aloittamista. Rakenteilla olevien asuntojen viikoittaisia esittelyjä mainostettiin tarpeen mukaan kohteen valmistumiseen saakka.

Tulos
Monikanavainen kampanja ja mainonta alueellisesti vahvoissa lehdissä toimi hyvin. Uudiskohteiden tunnettuus Uudenmaan alueella lisääntyi selvästi ja lisäsi yhteydenottoja asiakkailta. Mediat täydensivät toisiaan hyvin. Erityisen hyviä tuloksia saatiin alueellisesti kohdennetusta printtimainonnasta, jonka tulokset ovat konkreettisesti mitattavissa toteutuneina asuntokauppoina ja esittelytapahtumiin saapuneiden asiakkaiden määrissä.

” Olemme saaneet ihan suoraan kauppoja lehti-ilmoituksista. Erityinen onnistuminen oli Hyvinkään kohde. Mainostimme Hyvinkään Sveitsin  uudiskohteen esittelytapahtumaa ainoastaan paikallisessa sanomalehdessä. Asiakkaita tuli paikalle noin 100.
Yhteistyö ja kampanjasuunnittelu Mediatalo Keskisuomalaisen paikallisten asiantuntijoiden kanssa on sujunut hyvin. Heillä on vankka tuntemus markkina-alueestaan ja  eri medioiden toimivuudesta siellä. Käytämme jatkossakin  tavoittavaksi havaittua konseptia uudiskohteittemme markkinoinnissa.”

 

Catarina Helenius
Myyntijohtaja
FH-Invest

Meks tuottaa tulosta

Katso kaikki REFERENSSIT >

Bussimedia tavoittaa laajasti – voidaan puhua massamediasta. Lisäksi näyttömedia mahdollistaa hyvin monenlaiset sisällöt. Valitsemalla sisältö oikein, matkustajien huomion voi todella ottaa, kuten Fudo Kamaen esimerkki osoittaa.

Tampereen Jumppatiimi TAJU ry tuottaa harrasteliikuntaa kaikille rennon hyvällä fiiliksellä. TAJU on Tampereen suurin harrasteliikuntaseura yli 2000 jäsenellään.   TAJU markkinoi tarjoamiaan liikuntapalveluja monikanavaisesti,…

”Mainoksessa ollutta QR-koodia ladattiin satoja kertoja”

Juha Päivinen, The Bank

”Olemme käyttäneet bussimediassa olevissa mainoksissa alekoodeja lisähoukuttimina, mikä on toiminut tosi hyvin. Jopa niinkin hyvin, että alekoodia on yritetty lunastaa myös muissa kuin pääkaupunkiseudun liikkeissämme! Liikkeissämme ja verkkokaupassa on myös käynyt paljon uusia asiakkaita ostoksilla kampanjoiden aikana.”

Oona Hykkönen, markkinointipäällikkö, Yeppo & Soonsoo

”Kävijäryntäys kyllä yllätti! Olemme järjestäneet tapahtumia 10 vuotta ja tämä oli ensimmäinen kerta, että saatiin näin paljon kävijöitä liikkeelle. Ennen ei ole tarvinnut keskeyttää lipunmyyntiä!”

Timo Ranto, tapahtumapäällikkö, Pii Poo Oy 

HUS Diagnostiikkakeskuksella on toimintaa Uudellamaalla, Kymenlaaksossa ja Etelä-Karjalassa, ja tarvitsimme kesätyöntekijöitä kaikkiin kolmeen maakuntaan. Meks Etelän kautta saimme kampanjamme näkymään kaikilla näillä alueilla vaivattomasti joukkoliikenteessä. Kampanja oli meille vaivaton ja kustannustehokas toteuttaa.

Lauri Partanen, rekrytointisuunnittelija, HUS Diagnostiikkakeskus

Kesä on meille vuoden tärkeimpiä sesonkeja. Oikein ajoitetulla ja toteutetulla monikanavaisella kampanjalla varmistamme, että saamme sesongin myynneistä kaiken mahdollisen irti.

Aino Pärnänen, liiketoimintajohtaja, Yöpuu Yhtiöt
Kiinteistönomistaja huomio!

Onko sinulla kiinteistö tai maa-alue, joka voisi palvella mainospinnan sijaintina?

Haluaisitko laittaa seinäpintasi tai maa-alueesi hyötykäyttöön vuokraamalla tilaa digisuurtauluillemme, vai etsitkö jo olemassa olevalle digitaaliselle mainosnäytöllesi myyntikumppania?

Haluatko sinä aktivoida asiakkaasi?

ALOITETAAN.
Ota rohkeasti yhteyttä!

Monikanavaisuus kasvattaa tunnettuuttasi lähes 60 % ja yli kolminkertaistaa kuluttajan aktivoitumista. Mediatalo Keskisuomalaisen medioilla tavoitat ja aktivoit asiakkaasi – paikallisesti ja valtakunnallisesti.