Vegepiirakan lanseeraamisessa kuluttajamassat haltuun Neste-medialla 28.5.2020 Tavoite: Vuonna 2011 toimintansa aloittaneen ekologisia arvoja noudattavan, monipuolisiin piirakka- ja valmisruokiin keskittyneen HoviRuoka Oy:n tavoitteena oli uuden vege-piirakan lanseeraaminen suositun lihapiirakan rinnalle. Ratkaisu: HoviRuoka Oy lähti mukaan Mediatalo Keskisuomalaisen digitaalisen ulkomainonnan tutkimukseen. Mainokset esitettiin valtakunnallisesti seitsemällä Neste-asemalla. Mainoksen sisältö oli tuotemainontaa, joka sopi hyvin yrityksen tavoitteeseen kasvispohjaisten välipalojen lanseeraamisessa perinteisten lihatuotteiden rinnalle. Tulos: Tietoykkönen Oy:n tutkimuksen kohderyhmänä olivat Neste-asemilla 9.-16.3.2020 tankanneet asiakkaat. Mainosympäristö toimi elintarviketuotteen kohdalla loistavasti ja myönteinen vaikutus mielikuvaan oli korkea. Mainos aktivoi tehokkaasti, ostoaikeita se herätti peräti 29% haastatelluista. Lähde: Tietoykkönen 03/2020 ”Tutkimus oli yksi lisäarvo, kun lähdimme kokeilemaan kampanjaa uuteen markkinointikanavaan. Kampanjan toteuttaminen oli Neste-mediassa helppoa. Asiointi kanssanne oli ilahduttavan sujuvaa ja ammattitaitoista. Neste-mediassa meitä kiinnosti myös mainoksen keskimääräistä pidempi huomioarvo. Vakuutuimme, että Neste-media tavoittaa erinomaisesti volyymivälipalatuotteiden suuret kuluttajamassat ja sopii uutuustuotteiden markkinointikanavaksi. Tulemme varmasti käyttämään digitaalista ulkomainontaa kohdennetusti myös tulevaisuudessa.” Pekka Kaikkonen toimitusjohtaja HoviRuoka Oy Digitaalinen ulkomainonta Edellinen Onnistunutta asuntokauppaa monikanavaisella markkinoinnilla Seuraava Paikallislehti ohjaa asiakasvirrat myymälään