Paikalliset sanomalehdet ohjasivat kuluttajat Road Show -kiertueelle, missä tehtiin yli 100 ajoneuvokauppaa!

Best Caravan – Matkailuautojen ja asuntovaunujen täyden palvelun karavaanitalo. Yritys tarjoaa markkinoiden parhaimmistoa: matkailuautot, asuntovaunut, huolto- ja muut palvelut sekä tarvikkeet runsaimmista valikoimista – Hyvinkäällä, Espoossa, Kuopiossa, Tampereella, Turussa, Seinäjoella ja Oulussa. 

Tarve

Best Caravan järjesti syksyllä 2020 ensimmäistä kertaa ison Road Show -kiertueen, missä oli nähtävillä vuoden 2021 uutuusmallit matkailuajoneuvovalmistajilta – Dethleffsiltä, Hymeriltä, Sunlightilta,  Hobbylta, Rapidolta, Niesmann+Bischoffilta ja Concordelta. Kiertue toteutettiin 15 paikkakunnalla ympäri Suomen.

Road Shown keskeinen tavoite oli myynnillinen onnistuminen – uusien matkailuajoneuvojen ja -tarvikkeiden myynti sekä vaihtokauppa käytettyihin. Kampanjalla haluttiin tavoittaa uusia kuluttajia, lisätä jo karavaanielämästä kiinnostuneiden ostohalukkuutta ja saada Best Caravan sekä sen edustamat merkit yhä useamman suomalaisen tietoisuuteen. Ihmisiä houkuteltiin paikalle laajalla merkkivalikoimalla, uutuusmalleilla sekä tarjouksilla.

Ratkaisu

Best Caravan tavoitteli mainonnallaan laajasti auton ostajia Road Show -kiertueen paikkakunnilta. Monipuolisella merkkikirjolla pystyttiin vastaamaan monenlaiseen kysyntään, joten myös mainonnan on tavoitettava laaja yleisö. Markkinointia tehtiin isoilla mainospinnoilla – mm. kiertuepaikkakuntien paikallisesti vahvoissa printtimedioissa.

Best Caravanilla onkin jo usean vuoden ajalta hyvät kokemukset Mediatalo Keskisuomalaisen medioista ja mm. painetun lehden etusivun huomioarvosta.

Tulos

Road Shown markkinointi tavoitti oikean kohderyhmän ja kiertueelle asetetut tavoitteet ylittyivät monikertaisesti. 5 viikon kiertueen aikana tehtiin yli 100 ajoneuvokauppaa ja liikevaihtoa kertyi melkein 8 miljoonaa.

 

Yhteistyö Mediatalo Keskisuomalaisen yritysmyynnin kanssa on toiminut loistavasti ja  tulokset ovat yllättäneet positiivisesti. Jatkamme hyvää yhteistyötämme myös tulevaisuudessa.

Tuomas Salminen, markkinointi, Best Caravan

 

Lue lisää referenssejä

Katso kaikki >
5.08.24

Tampereen Kendo-seura löytää harrastajat bussimedialla

LUe lisää
7.05.24

Bussimainonnalla hoituu niin taktinen kuin brändimarkkinointikin

LUe lisää
29.04.24

Uudenlainen digitaalinen toteutus houkutteli – aktivoitumisprosentti oli vaikuttavat 81%!

LUe lisää
10.04.24

Paikallisliikenteen bussimainonta tavoitti opiskelijat ja kasvatti asiakaskuntaa

LUe lisää