Tuula Kellokoski, Yrittäjä, New Hairstore JumboPaikannusalueelle kohdennettu bussimainonta oli loistava juttu, koska tulokset näkyivät konkreettisesti heti ensimmäisestä kampanjaviikosta alkaen.
Teini-ikäiset pojat, joiden tavoittaminen on ollut haasteellista, varasivat runsaasti aikoja permanenttiin. Bussikampanjassa ollut Wellan hiusöljy myytiin loppuun ja sitä oli haettava tukusta lisää.
Koko perheen parturi-kampaamo New Hairstore Jumbo on toiminut franchise-vetoisena Vantaalla, kauppakeskus Jumbossa, kuuden vuoden ajan. Liike on avoinna kauppakeskuksen aukioloaikoina. Konseptin kampaamoita on kaikkiaan 17 paikkakunnalla.
Bussimedialla tavoitettiin erinomaisesti kampaamon läheisyydessä asioivat ja asuvat. Kampanja täytti varauskirjat ja vauhditti tuotemyyntiä.
Tarve
New Hairstore Jumbo halusi tavoittaa kauppakeskuksessa asioivat ja paikalliset asukkaat.
– Meillä oli selkeä tarve uusasiakashankintaan ja vanhojen asiakkaiden aktivoimiseen korona-aikana vähentyneiden kampaamokäyntien vuoksi. Halusimme brändätä kampaamomme monipuolista palvelu- ja tuotekonseptia, valottaa kampaamoyrittäjä Tuula Kellokoski.
Ratkaisu
Toteutettiin kolmen viikon bussimediakampanja HSL-bussien diginäytöillä. Kampanja kohdennettiin kampaamon sijainnin mukaan kauppakeskus Jumbon paikannusalueelle. Bussimatkustajille viestittiin kolmella eri videolla, joissa oli selkeä viesti tuotteesta ja palvelusta.
–Kerroin tarpeestamme pitkäaikaiselle mediakumppanillemme, Meks Etelän mediamyyjä Niina Toiviaiselle ja sain häneltä heti kompaktin ratkaisuehdotuksen kampanjasta sekä hyvät vinkit mainosten sisällöstä, kiittelee Kellokoski.
Tulos
Paikannuksella tavoitettiin kohderyhmä ja päästiin tavoitteisiin reippaasti. Kampaamokäynnit ja tuotemyynti lisääntyivät merkittävästi heti kampanjan käynnistyttyä. Erityisen hyvin kampanja tavoitti naiset ja nuoret, myös teinipojat.
–Meillä alkoi heti bussikampanjan alettua melkoinen vilinä; nettiajanvaraukset lisääntyivät, puhelin soi ja kauppakeskuksessa muutenkin asioivat, meille uudet asiakkaat, tulivat suoraan ovesta sisään.
– Moni asiakas kertoi nähneensä mainoksen ja tuli kysymään nimenomaan mainoksessa nähtyä tuotetta tai palvelua. Olen todella onnellinen Niinan asiantuntijuudesta. Hän ymmärsi tarpeemme ja ehdotti ratkaisuksi bussimainontaa, jossa mainoksemme näkyivät matkustajille bussin saavuttua liikkeemme alueelle, iloitsee Kellokoski.
–Kolmen viikon kampanjassa säännöllisesti näillä bussilinjoilla matkustavat näkivät mainoksen useaan kertaan. Toistojen määrä nousee kampanja-ajan myötä. Ensimmäisen kampanjaviikon jälkeen varasin kaksi uutta kampanjaa loppuvuodeksi, Kellokoski kertoo.
Suunnittele oma digitaalinen ulkomainoskampanja karttasovelluksella.
Kiinnostuitko kampanjasta? Mediakonserni Keskisuomalaisen mediamarkkinoinnin asiantuntijat palveluksessasi!
Kun haluat tavoittaa valtakunnallisesti
Kun haluat tavoittaa paikallisesti, valitse alueesi tästä
Kampanja ja aineistot
Kampanja-aika | 3 viikkoa, 20.9. – 17.10.2021 |
Media | Bussimedia, HSL-diginäytöt, yrityksen paikannusalueella Vantaalla |
Kampanjaviesti | Taktinen, selkeä palvelu- ja tuotekärki |
Huomioitavaa | Erityisen hyvin kampanja tavoitti naiset ja nuoret. Mainonta aktivoi merkittävästi teinipoikia. |