Meks tuottaa tulosta

Paikannusalueelle kohdennetun bussimainonnan vaikutus näkyi heti kampaamo New Hairstoressa

Paikannusalueelle kohdennetun bussimainonnan vaikutus näkyi heti kampaamo New Hairstoressa

Paikannusalueelle kohdennettu bussimainonta oli loistava juttu, koska tulokset näkyivät konkreettisesti heti ensimmäisestä kampanjaviikosta alkaen.

 

Teini-ikäiset pojat, joiden tavoittaminen on ollut haasteellista, varasivat runsaasti aikoja permanenttiin. Bussikampanjassa ollut Wellan hiusöljy myytiin loppuun ja sitä oli haettava tukusta lisää.

 

 

Tuula Kellokoski, Yrittäjä, New Hairstore Jumbo

Koko perheen parturi-kampaamo New Hairstore Jumbo on toiminut franchise-vetoisena Vantaalla, kauppakeskus Jumbossa, kuuden vuoden ajan. Liike on avoinna kauppakeskuksen aukioloaikoina. Konseptin kampaamoita on kaikkiaan 17 paikkakunnalla.

 

Bussimedialla tavoitettiin erinomaisesti kampaamon läheisyydessä asioivat ja asuvat. Kampanja täytti varauskirjat ja vauhditti tuotemyyntiä.

 

Tarve


New Hairstore Jumbo halusi tavoittaa kauppakeskuksessa asioivat ja paikalliset asukkaat.

 

Meillä oli selkeä tarve uusasiakashankintaan ja vanhojen asiakkaiden aktivoimiseen korona-aikana vähentyneiden kampaamokäyntien vuoksi. Halusimme brändätä kampaamomme monipuolista palvelu- ja tuotekonseptia, valottaa kampaamoyrittäjä Tuula Kellokoski.

 

Ratkaisu


Toteutettiin kolmen viikon bussimediakampanja HSL-bussien diginäytöillä. Kampanja kohdennettiin kampaamon sijainnin mukaan kauppakeskus Jumbon paikannusalueelle. Bussimatkustajille viestittiin kolmella eri videolla, joissa oli selkeä viesti tuotteesta ja palvelusta.

 

Kerroin tarpeestamme pitkäaikaiselle mediakumppanillemme, Meks Etelän  mediamyyjä Niina Toiviaiselle  ja sain häneltä heti kompaktin ratkaisuehdotuksen kampanjasta sekä hyvät vinkit mainosten sisällöstä, kiittelee Kellokoski.

 

Tulos

 

Paikannuksella tavoitettiin kohderyhmä ja päästiin tavoitteisiin reippaasti. Kampaamokäynnit ja tuotemyynti lisääntyivät merkittävästi heti kampanjan käynnistyttyä. Erityisen hyvin kampanja tavoitti naiset ja nuoret, myös teinipojat.

 

Meillä alkoi heti bussikampanjan alettua melkoinen vilinä; nettiajanvaraukset lisääntyivät, puhelin soi ja kauppakeskuksessa muutenkin asioivat, meille uudet asiakkaat,  tulivat suoraan ovesta sisään.

 

Moni asiakas kertoi nähneensä mainoksen ja tuli kysymään nimenomaan mainoksessa nähtyä tuotetta tai palvelua. Olen todella onnellinen Niinan asiantuntijuudesta. Hän ymmärsi tarpeemme ja ehdotti ratkaisuksi bussimainontaa, jossa mainoksemme näkyivät matkustajille bussin saavuttua liikkeemme alueelle, iloitsee Kellokoski.

 

Kolmen viikon kampanjassa säännöllisesti näillä bussilinjoilla matkustavat näkivät mainoksen useaan kertaan. Toistojen määrä nousee kampanja-ajan myötä. Ensimmäisen kampanjaviikon jälkeen varasin kaksi uutta kampanjaa loppuvuodeksi, Kellokoski kertoo.

 

Suunnittele oma digitaalinen ulkomainoskampanja karttasovelluksella.

Kokeile heti!

Kiinnostuitko kampanjasta? Mediakonserni Keskisuomalaisen mediamarkkinoinnin asiantuntijat palveluksessasi!

Kun haluat tavoittaa valtakunnallisesti 
Kun haluat tavoittaa paikallisesti, valitse alueesi tästä

Kampanja ja aineistot

 

Kampanja-aika 3 viikkoa, 20.9. – 17.10.2021
Media Bussimedia, HSL-diginäytöt, yrityksen paikannusalueella Vantaalla
Kampanjaviesti Taktinen, selkeä palvelu- ja tuotekärki
Huomioitavaa Erityisen hyvin kampanja tavoitti naiset ja nuoret. Mainonta aktivoi merkittävästi teinipoikia.

Tutustu aineistoon!

Permanentti

Hiusöljy 

Väriä syksyyn

Meks tuottaa tulosta

Katso kaikki REFERENSSIT >

Bussimedia tavoittaa laajasti – voidaan puhua massamediasta. Lisäksi näyttömedia mahdollistaa hyvin monenlaiset sisällöt. Valitsemalla sisältö oikein, matkustajien huomion voi todella ottaa, kuten Fudo Kamaen esimerkki osoittaa.

Tampereen Jumppatiimi TAJU ry tuottaa harrasteliikuntaa kaikille rennon hyvällä fiiliksellä. TAJU on Tampereen suurin harrasteliikuntaseura yli 2000 jäsenellään.   TAJU markkinoi tarjoamiaan liikuntapalveluja monikanavaisesti,…

”Mainoksessa ollutta QR-koodia ladattiin satoja kertoja”

Juha Päivinen, The Bank

”Olemme käyttäneet bussimediassa olevissa mainoksissa alekoodeja lisähoukuttimina, mikä on toiminut tosi hyvin. Jopa niinkin hyvin, että alekoodia on yritetty lunastaa myös muissa kuin pääkaupunkiseudun liikkeissämme! Liikkeissämme ja verkkokaupassa on myös käynyt paljon uusia asiakkaita ostoksilla kampanjoiden aikana.”

Oona Hykkönen, markkinointipäällikkö, Yeppo & Soonsoo

”Kävijäryntäys kyllä yllätti! Olemme järjestäneet tapahtumia 10 vuotta ja tämä oli ensimmäinen kerta, että saatiin näin paljon kävijöitä liikkeelle. Ennen ei ole tarvinnut keskeyttää lipunmyyntiä!”

Timo Ranto, tapahtumapäällikkö, Pii Poo Oy 

HUS Diagnostiikkakeskuksella on toimintaa Uudellamaalla, Kymenlaaksossa ja Etelä-Karjalassa, ja tarvitsimme kesätyöntekijöitä kaikkiin kolmeen maakuntaan. Meks Etelän kautta saimme kampanjamme näkymään kaikilla näillä alueilla vaivattomasti joukkoliikenteessä. Kampanja oli meille vaivaton ja kustannustehokas toteuttaa.

Lauri Partanen, rekrytointisuunnittelija, HUS Diagnostiikkakeskus

Kesä on meille vuoden tärkeimpiä sesonkeja. Oikein ajoitetulla ja toteutetulla monikanavaisella kampanjalla varmistamme, että saamme sesongin myynneistä kaiken mahdollisen irti.

Aino Pärnänen, liiketoimintajohtaja, Yöpuu Yhtiöt
Kiinteistönomistaja huomio!

Onko sinulla kiinteistö tai maa-alue, joka voisi palvella mainospinnan sijaintina?

Haluaisitko laittaa seinäpintasi tai maa-alueesi hyötykäyttöön vuokraamalla tilaa digisuurtauluillemme, vai etsitkö jo olemassa olevalle digitaaliselle mainosnäytöllesi myyntikumppania?

Haluatko sinä aktivoida asiakkaasi?

ALOITETAAN.
Ota rohkeasti yhteyttä!

Monikanavaisuus kasvattaa tunnettuuttasi lähes 60 % ja yli kolminkertaistaa kuluttajan aktivoitumista. Mediatalo Keskisuomalaisen medioilla tavoitat ja aktivoit asiakkaasi – paikallisesti ja valtakunnallisesti.