Meks tuottaa tulosta

Palvelutukku Kolmion tavoitteet täyttyivät monikanavaisella markkinoinnilla

Palvelutukku Kolmion tavoitteet täyttyivät monikanavaisella markkinoinnilla

Muutos on ollut valtava ja olemme saavuttaneet tavoitteemme. Halusimme olla kolmen  toimialueemme halutuin yhteistyökumppani sekä asiakkaillemme että tavarantoimittajillemme ja siinä onnistuimme.

Ilpo Paasolainen, Toimitusjohtaja, Palvelutukku Kolmio

Vuonna 1977 perustettu Vihanneskolmio Oy tunnetaan asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden parissa tukkuliikkeen aputoiminimellä, Palvelutukku Kolmio. Päijät-Hämeessä, Kymenlaaksossa ja Etelä-Karjalassa toimivan yrityksen tärkein kohderyhmä on suurkeittiöasiakkaat ja erityisesti lounasravintolat.

 

Vuonna 2017 toteutuneen yrityskaupan jälkeen Palvelutukku Kolmiota on johdonmukaisesti luotsattu lounasravintoloita kokonaisvaltaisesti palvelevaksi tukuksi. Yrityksen tulos ja asema toimialueidensa alan halutuimpana tukkukauppana käännettiin nousuun laajamittaisilla toimintatapojen muutoksilla ja pitkäjänteisellä markkinointikumppanuudella Meks Hämeen kanssa.

 

Tarve

– Tavoitteenamme oli liikevaihdon kasvattaminen ja se vaati merkittäviä muutoksia yrityksemme toimintatavoissa, kertoo Palvelutukku Kolmion toimitusjohtaja Ilpo Paasolainen.

 

– Meillä oli tarvetta imagomme parantamiseen sekä kokonaisvaltaiseen muutokseen markkinoinnissamme ja viestinnässämme, jotta saisimme muokattua jo olemassa olevien ja potentiaalisten asiakkaittemme mielikuvaa toimintamme laadun muuttumisesta, Paasolainen jatkaa.

 

Ratkaisu

Yrityksen markkinoinnin ja viestinnän muutos toteutettiin yhdessä Meks Hämeen kanssa. Display-kampanjat kohdennettiin suoraan asiakkaan tavoittelemalle ravintola-alan B2B-kohderyhmälle Mediakonserni Keskisuomalaisen paikallisissa medioissa Palvelutukku Kolmion toimialueilla. Merkittävässä roolissa on ollut konsernin mainos- ja sisällöntuotanto.

 

– Palvelutukku Kolmion tavoitteisiin pääsemiseen on käytetty lähestulkoon kaikkia mediatuotteitamme – printtiä, display-mainontaa, diginatiivia, radiota, ulkomainontaa ja ruokapaikka.fi verkkonäkyvyyttä. Markkinoinnin peruspohjaksi on muovautunut verkko- ja lehtimainonta. Seuraava askel on kaupallisen somen toteuttaminen kohdennettuna yritysasiakkaille, valaisee asiakasvastaava Meks Hämeen Leila Mäkinen markkinoinnin tulevaisuuden näkymiä.

 

 

Yhteistyö toi muutoksen tekemisen meininkiin

 

– Lähestyin Ilpoa ensimmäisen kerran syksyllä 2019, aiheena tuleva Yrittäjä-lehti. Keskustelimme perusteellisesti kaikesta yritykseen liittyvästä, aina historiasta toimialan haasteisiin ja tulevaisuuden näkymiin. Kerroin, että imagon muuttaminen ei tapahdu hetkessä, vaan se vaatii pitkäaikaista markkinointia, suunnitelmallisuutta, oikeaa ajoitusta ja kulmaa sekä yrityksen vision ja arvojen tulee kulkea markkinoinnin kanssa käsi kädessä. Näiden pohjalta laadimme yhdessä suunnitelman vuodelle 2020, kirjasimme siihen haasteet ja markkinoinnin ratkaisut koko vuodelle, Mäkinen toteaa.

 

– Tekemisen meininki on yhteistyön myötä todella muuttunut! Teemme yhdessä markkinoinnin vuosisuunnitelmat ja toteutamme ne määrätietoisesti. Kiteytimme Leilan kanssa markkinoinnin kulman ja tavoitteet. Hän on ymmärtänyt meidän tarpeemme hyvin ja osannut tarjota sopivia markkinointiratkaisuja, sanoo Paasolainen.

 

– Markkinoinnissa olemme puhutelleet yritysasiakkaita sekä heidän asiakkaitaan,  jotka Palvelutukku Kolmion tuotteita lopulta nauttivat. Brändimainonta ruokkii sidosryhmiä ja puskaradiota, vahvistaa työntekijöiden tunnesidettä yritykseen ja lisää ylpeydentunnetta. Olemme Ilpon kanssa näissä ajatuksissa samalla tasolla, siksi vuosittaista markkinointia on ollut mukavaa ja mutkatonta tehdä, sanoo Mäkinen tyytyväisenä.

 

– Halusimme korostaa toimintamme paikallisuutta, laatua ja lähituottajien tukemista. Käyttämämme mediat ovat toimialueen luotettavia ja paikallisia valtamedioita. Kun halutaan profiloitua lähellä olevaksi, ei ole sen parempaa tapaa kuin näkyä paikallisessa mediassa, toteaa Paasolainen.

 

Natiivi yllätti positiivisesti

 

Natiivi vastasi asiakkaan tarpeeseen vahvistaa mielikuvaa uudistuneesta yrityksestä. Vuonna 2022 julkaistu natiivi koettiin niin hyväksi, että seuraava julkaistiin puolen vuoden kuluttua ja tuorein tulokas on parhaillaan tuotannossa. Natiivien sisällöstä vastaa Mediakonserni Keskisuomalaisen sisällöntuotantotiimi.

 

– Palvelutukku Kolmion kanssa on ollut mukava tehdä yhteistyötä, sillä artikkelin sisällöt ovat meille kaikille hyödyllistä tietoa. Terveelliset elämäntavat, oikein kasattu lautasmalli ja miten nämä tuoreet ainekset kulkevat kuluttajan lautaselle on varmasti inspiroinut monia. Sisällöntuotantoprosessit ovat edenneet mukavasti yhteisen sävelen löydyttyä, yhdessä keskustellen, sanoo Mediakonserni Keskisuomalaisen kaupallinen tuottaja Eira Isomäki.

 

– Mediakonserni Keskisuomalaisen sisällöntuotanto todella oivalsi tarpeemme natiivin suhteen ja saivat meidätkin ymmärtämään sisällön merkityksen. Natiivit ovat olleet todella monikäyttöisiä! Leila ohjeisti natiivien hyödyntämiseen omassa viestinnässämme. Niitä on jaettu somessa ja myös kenttämyynti on hyödyntänyt natiiveja omassa työssään, toteaa Paasolainen tyytyväisenä.

 

Tulos

 

– Liikevaihtomme on kasvanut muutaman vuoden takaisesta seitsemästä miljoonasta 11 miljoonaan euroon. Ensimmäisenä muutos näkyi positiivisempana vastaanottona, edustajiemme käydessä asiakkaiden luona. Myös asiakasavausten määrä kasvoi nopeasti. Kolmannen vuoden aikana aloimme saada yhteydenottoja suoraan asiakkailta, mikä oli ennen kuulumatonta Kolmiolla, kertoo Paasolainen onnistuneen markkinoinnin tuomasta muutoksesta.

 

– Tänä päivänä suurin osa toimialamme tärkeimmistä yksityisistä toimijoista on asiakkaitamme, ja he haluavat kertoa somessa, että ovat vierailleet meillä, iloitsee Paasolainen.

 

 

Kiinnostuitko kampanjasta tai tarvitsetko vinkkejä tavoittavaan markkinointiin? Me autamme!

Olemme tehneet yhteydenoton helpoksi, jätä vain yhteystietosi lomakkeelle ja mediamyynnin asiantuntijamme on yhteydessä sinuun. Palvelemme ripeästi, olipa tarpeesi alueellinen tai valtakunnallinen! 

Ota yhteyttä 

Näin toteutettiin Palvelutukku Kolmion imagon muutos markkinoinnin keinoin Mediakonserni Keskisuomalaisessa

Vuosina 2020-2022

• Display-mainontaa Mediakonserni Keskisuomalaisen verkkosivustoilla ess.fi, kymensanomat.fi, kouvolansanomat.fi ja esaimaa.fi sekä vuodesta 2021 alkaen ruokapaikka.fi.
• Ulkomainonta, Big One -media, Palvelutukku Kolmion Lahden toimipisteen lähellä.
• Radiomainontaa Päijät-Hämeessä kanavilla Radio Voima, Aito Iskelmä ja Easy Hits, joista kahdella jälkimmäisellä on kuuluvuus myös Kymenlaaksossa.
• Kaupallinen yhteistyö Radio Voiman Rekkarikisa-tuotelähdössä, jossa tavoitteena oli positiivisen mielikuvan vahvistaminen.
• Natiivimainontaa ess.fi, esaimaa.fi ja kymensanomat.fi.
• Lehtimainontaa uutismedioissa; Etelä-Suomen Sanomat, Uusi Lahti, Itä-Häme, Seutuneloset, Etelä-Saimaa, Kymen Sanomat ja Kouvolan Sanomat.

 

 

Vuonna 2023

• Display-mainonta, ruokapaikka.fi, joka näkyy yrityksen toimialueilla.
• Lehtimainontaa paikallisten uutismedioiden kesälehdissä Päijät-Hämeessä, Kymenlaaksossa ja Etelä-Karjalassa.
• Natiivit ess.fi, esaimaa.fi ja kymensanomat.fi.
• Facebook, kaupallista sisältöä kohdennettuna.

 

Tutustu aineistoihin

Tässä esimerkkejä Palvelutukku Kolmion kampanja-aineistoista. Tutustu!

Natiivi toukokuu 2022

 

Natiivi kesäkuu 2023

Radio

Display Lahti

Display muut

 

Printti 

Meks tuottaa tulosta

Katso kaikki REFERENSSIT >

Bussimedia tavoittaa laajasti – voidaan puhua massamediasta. Lisäksi näyttömedia mahdollistaa hyvin monenlaiset sisällöt. Valitsemalla sisältö oikein, matkustajien huomion voi todella ottaa, kuten Fudo Kamaen esimerkki osoittaa.

Tampereen Jumppatiimi TAJU ry tuottaa harrasteliikuntaa kaikille rennon hyvällä fiiliksellä. TAJU on Tampereen suurin harrasteliikuntaseura yli 2000 jäsenellään.   TAJU markkinoi tarjoamiaan liikuntapalveluja monikanavaisesti,…

”Mainoksessa ollutta QR-koodia ladattiin satoja kertoja”

Juha Päivinen, The Bank

”Olemme käyttäneet bussimediassa olevissa mainoksissa alekoodeja lisähoukuttimina, mikä on toiminut tosi hyvin. Jopa niinkin hyvin, että alekoodia on yritetty lunastaa myös muissa kuin pääkaupunkiseudun liikkeissämme! Liikkeissämme ja verkkokaupassa on myös käynyt paljon uusia asiakkaita ostoksilla kampanjoiden aikana.”

Oona Hykkönen, markkinointipäällikkö, Yeppo & Soonsoo

”Kävijäryntäys kyllä yllätti! Olemme järjestäneet tapahtumia 10 vuotta ja tämä oli ensimmäinen kerta, että saatiin näin paljon kävijöitä liikkeelle. Ennen ei ole tarvinnut keskeyttää lipunmyyntiä!”

Timo Ranto, tapahtumapäällikkö, Pii Poo Oy 

HUS Diagnostiikkakeskuksella on toimintaa Uudellamaalla, Kymenlaaksossa ja Etelä-Karjalassa, ja tarvitsimme kesätyöntekijöitä kaikkiin kolmeen maakuntaan. Meks Etelän kautta saimme kampanjamme näkymään kaikilla näillä alueilla vaivattomasti joukkoliikenteessä. Kampanja oli meille vaivaton ja kustannustehokas toteuttaa.

Lauri Partanen, rekrytointisuunnittelija, HUS Diagnostiikkakeskus

Kesä on meille vuoden tärkeimpiä sesonkeja. Oikein ajoitetulla ja toteutetulla monikanavaisella kampanjalla varmistamme, että saamme sesongin myynneistä kaiken mahdollisen irti.

Aino Pärnänen, liiketoimintajohtaja, Yöpuu Yhtiöt
Kiinteistönomistaja huomio!

Onko sinulla kiinteistö tai maa-alue, joka voisi palvella mainospinnan sijaintina?

Haluaisitko laittaa seinäpintasi tai maa-alueesi hyötykäyttöön vuokraamalla tilaa digisuurtauluillemme, vai etsitkö jo olemassa olevalle digitaaliselle mainosnäytöllesi myyntikumppania?

Haluatko sinä aktivoida asiakkaasi?

ALOITETAAN.
Ota rohkeasti yhteyttä!

Monikanavaisuus kasvattaa tunnettuuttasi lähes 60 % ja yli kolminkertaistaa kuluttajan aktivoitumista. Mediatalo Keskisuomalaisen medioilla tavoitat ja aktivoit asiakkaasi – paikallisesti ja valtakunnallisesti.