Printtimedia on Viherpeukaloiden puutarhamyymälälle tärkein mainontakanava

Viherpeukaloilla on Suomen suurin puutarhakasvien verkkokauppa. Verkkokaupan lisäksi yrityksellä on puutarhamyymälä Valkealassa.

Laajentuminen verkkokaupasta kivijalkaan

Viherpeukalot avasi puutarhamyymälän Kouvolan Valkealaan vuonna 2010. Uuden myymälän ensimmäinen haaste oli tunnettuuden lisääminen. Viherpeukaloiden markkinointipäällikkö Aino kertoo, että onneksi takana oli kuitenkin vahva brändi verkkokaupan puolelta, joka vaikutti positiivisesti myymälän alkumatkaan.

– Kun puutarhamyymälä avattiin, tavoitteena oli heti aluksi saada kerrottua, että olemme auki ja mistä meidät löytää. Tavoitteen saavuttamisessa auttoi huomattavasti kaksi kertaa vuodessa ilmestyvä kuvastomme, Aino kertoo.

Viherpeukalot on vuosien kuluessa toteuttanut monipuolisia mainoskampanjoita niin radiossa kuin printissäkin. Myymälän alkutaipaleella eri medioita ja mainontaa kokeiltiin hyvin rohkeallakin otteella. Sittemmin Viherpeukaloilla kuitenkin tiedetään, minkälainen mainonta toimii parhaiten heille. Mainonnan tehokkuutta on nimittäin mitattu esimerkiksi seuraavilla keskeisillä tavoilla:

  1. Euromääräisellä myynnillä
  2. Ostavien asiakkaiden lukumäärällä
  3. Vuosittaisilla asiakaskyselyillä

Printtimediat luovat rungon mainonnalle

Mainonnan peruspilarit ovatkin jo useiden vuosien ajan pysyneet samoina, ja ne rakentuvat lehti-ilmoituksista KS Keskiviikossa ja Kouvolan Sanomissa. Seuraavan kauden mainonnan suunnittelu alkaa aina samaisten medioiden ilmoituspaikkojen varaamisella.

– Viikoittaiset ilmoitukset KS Keskiviikossa ovat ehdottomasti tärkein ja tehokkain mainonnan keino puutarhamyymälällemme! On ollut yllättävää huomata, kuinka hyvin perinteinen printtimainonta toimii edelleen, vaikka asiakkaat ovat koko ajan enemmän verkossa.

Kokonaisuutta täydennetään uutiskirjeillä ja sosiaalisen median kanavilla, jotka toimivat Viherpeukaloilla lehtimainonnan tukena.

Puutarhamyymälän kohderyhmänä ovat paikallisten puutarhanhoidosta ja kasveista kiinnostuneiden lisäksi mökkiläiset. Tavoitteena on tunnettuuden lisääminen näiden kohderyhmien keskuudessa sekä myynnin lisääminen ja ostavien asiakkaiden määrän kasvattaminen.

– KS Keskiviikko tavoittaa asiakaskuntamme sekä potentiaaliset uudet asiakkaat kattavasti ja kustannustehokkaasti. Olemme saavuttaneet tavoitteemme hyvin, sillä puutarhamyymälämme suosio kasvaa vuosi vuodelta, Aino iloitsee.

Myymälä onkin vakiinnuttanut paikkansa Kouvolan seudulla. Hyvien tulosten pohjalta Viherpeukalot lähtee laajentamaan mainontaa myös muihin Mediatalo Keskisuomalaisen Kaakon alueen medioihin.

”Yhteistyö Meks Kaakon kanssa on sujunut aina kiitettävästi, kiitos ihanan yhteyshenkilömme! Palvelu on iloista, joustavaa ja asiantuntevaa. Olen tyytyväinen ja kiitollinen kuluneiden vuosien yhteistyöstä ja sen tuloksista. Toivon, että yhteistyömme jatkuu yhtä tiiviinä ja tuloksellisena myös tulevaisuudessa!”

Aino Korjala
markkinointipäällikkö
Viherpeukalot

Lue lisää referenssejä

Katso kaikki >
9.10.24

Vehkapuu todisti radioaaltojen tehokkuuden ja laajan paikallisen tavoittavuuden

LUe lisää
5.08.24

Tampereen Kendo-seura löytää harrastajat bussimedialla

LUe lisää
7.05.24

Bussimainonnalla hoituu niin taktinen kuin brändimarkkinointikin

LUe lisää
29.04.24

Uudenlainen digitaalinen toteutus houkutteli – aktivoitumisprosentti oli vaikuttavat 81%!

LUe lisää