Sisältömarkkinoinnilla potkua ilmalämpöpumppujen myyntiin 12.6.2019 Tarve: Kylmäkärki Oy halusi saada toiminnalleen enemmän näkyvyyttä ja sitä kautta myös tunnettuutta. He halusivat saattaa palveluitaan paremmin kuluttajien tietoon sekä laajentaa erityisesti ilmalämpöpumppujen tarjontaa myös yksityispuolelle. Ratkaisu: Kylmäkärki Oy käyttää monipuolisesti Mediatalo Keskisuomalaisen medioita; mm. printtiä, radio, ulkomainonta. Päätettiin ottaa muun markkinoinnin tueksi kokeiluun sisältömarkkinointi. Kampanjakärjeksi valittiin Ilmalämpöpumput, jotta pystyttiin paremmin seuraamaan kampanjan toimivuutta. Kampanja toteutettiin tammi-helmikuun vaihteessa Etelä-Suomen Sanomissa ja Keskisuomalaisessa ½-sivun advertoriaalina sekä viikon mittaisena natiiviartikkeli -kampanjana ess.fi -verkossa . Tulos: ”Olemme todella tyytyväisiä kampanjan toteutukseen. Se osui hyvään saumaan ja sisältökin osui nappiin. Saimme paljon yhteydenottoja erityisesti verkkoartikkelin pohjalta sekä täysin uusia kontakteja myös Keski-Suomesta. Huomasimme, että kampanjan ja muidenkin olosuhteiden ansiosta ilmalämpöpumppujen myynti kääntyi selvään kasvuun. Varovaisesti arvioiden myynti tuplaantui. Sama kasvu näyttäisi jatkuvan edelleen.” Verkon puolella Kylmäkärki Oy:n natiiviartikkeli kiinnosti lukijoita, sillä se sai lukukertoja yli 4000 /viikossa ja keskimääräinen lukuaika oli 3 min 12s. ” Huomasimme, että mm. kampanjan ansiosta ilmalämpöpumppujen myynti kääntyi selvään kasvuun. Varovaisesti arvioiden myynti tuplaantui. Sama kasvu näyttäisi jatkuvan edelleen.” Aaretti Sipilä toimitusjohtaja Kylmäkärki Oy Digimarkkinointi, Digitaalinen ulkomainonta, Monikanavainen markkinointi, Printtimediat, Radio Edellinen Myös printillä voi tehdä kohdennettua mainontaa Seuraava Natiiviartikkeli toi uusia asiakkaita