Monikanavainen markkinointikumppani helpottaa yrittäjän arkea – tutkitusti!

Juankoskelainen Vehkakaluste Oy, Vehkapuu, suunnittelee, valmistaa ja asentaa kaikki kodin kiintokalusteet – keittiön, eteisten ja makuuhuoneiden kaapistoista kylpyhuoneen ja kodinhoitohuoneen kalusteisiin. Vehkapuulla on pitkä historia – perheyrityksessä on valmistettu kalusteita jo vuodesta 1974 lähtien.

Mediatalo Keskisuomalainen on ollut Vehkapuun markkinointikumppani jo useiden vuosien ajan. Asiakkaan keskeiset markkinointitavoitteet ovat myynnin kasvattamisen lisäksi brändin vahvistaminen paikallisena kiintokalustevalmistajana. Säännöllisellä markkinoinnilla Vehkapuu tavoittelee uusia asiakkaita, lisää ostohalukkuutta ja tuo brändinsä yhä useamman kuluttajan tietoisuuteen.

Vetovoimainen brändi-ilme ja palvelevat verkkosivut ovat työkalu haluttuun erottautumiseen markkinassa ja liiketoiminnan kasvuun. Vehkapuun brändiuudistuksen ja uudet kotisivut toteutti pari vuotta aiemmin Mediatalo Keskisuomalaisen markkinointi- ja viestintäyhtiö Kamua Oy.  Vehkapuu käyttää Kamuan palveluita eri markkinointiviestinnän tarpeissa esim. mediakohtaisten aineistojen suunnittelussa.

Brändi-identiteetin suunnittelussa toteutettiin Vehkapuulle uusi raikas, moderni ja dynaaminen ulkoasu. Brändiuudistuksen prosessi toteutettiin yhteisen työpajan kautta, jossa yhteiskehittämisen ja palvelumuotoilun kautta saatiin myös uusia ajatuksia Vehkapuun markkinointiviestintään. Vehkapuun verkkosivusto on keskeinen paikka, josta asiakkaat etsivät tietoa yrityksestä ja tästä syystä pyrittiin selkeään ja houkuttelevaan tyyliin, joka auttaa kaupankäynnissä.

Tomi Riipinen, Kamua Oy

Monikanavaisuudella kohderyhmä haltuun

Koska asiakkaan pääasiallinen kohderyhmä on paikalliset kuluttajat Pohjois-Savossa ja Karjalassa, markkinointistrategia perustuu pitkälti sijaintiperusteiseen mainontaan.
Asiakkaan kampanjat toteutetaan monikanavaisesti moninkertaisen tavoittavuuden lisäämiseksi sekä kohdentamisen ja viestikärjen varioimiseksi eri medioissa.

Näkyvyys Mediatalo Keskisuomalaisen Savon ja Karjalan alueen sanoma-, paikallis- ja kaupunkilehdissä,  bannerimainonta medioiden verkkopalveluissa sekä radiomainonta paikallisella Savon Aallot -kanavalla vie yrityksen viestin alueen asukkaiden tietoisuuteen. Säännöllisillä toistoilla varmistetaan mainonnan huomioarvo. Medioina toimivat mm. Savon Sanomat, Koillis-Savo, Pitäjäläinen, Viikkosavo, Uutisvuoksi, savonsanomat.fi.

Perinteisten printti- ja digimedioiden lisäksi tehdään myös Google- ja some-mainontaa. Ads Hakuverkko-mainonnalla yrityksen mainonta näkyy Googlen hakutulossivulla. Hakukonemainonnan suunnitelmallisuus ja johdonmukaisuus tuo yritykselle näkyvyyttä verkossa ja sen kautta saadaan verkkosivuille ostoaikeissa olevia uusia kävijöitä. Sosiaalisessa mediassa, Facebook ja Instagram, tehdään alueellista brändimainontaa. Mediatalo Keskisuomalaisen asiantuntijat seuraavat ja optimoivat jatkuvasti some- ja Google-kampanjoiden tuloksia asiakkaan tavoitteiden saavuttamiseksi.

Markkinoinnin kokonaisuuden toimivuudesta on säännölliset tuloksien seurantapalaverit yhdessä asiakkaan, myynnin sekä some- ja Google-mainonnan asiantuntijoiden kanssa.

 

Sanomalehden etusivu ohjasi asiakkaat myymälän avajaisiin

Vehkapuu avasi vuoden vaihteessa myymälän Imatralle. Koska mainokselle haluttiin paikallisesti laaja yleisö ja korkea huomioarvo, oli valinta Uutisvuoksen etusivu toistoilmoituksin. Alueellisesti kohdennettu printtimainonta toi konkreettisia tuloksia – uuteen liikkeeseen saapunut asiakasmäärä ylitti asiakkaan tavoitteet.

 

Uutisvuoksen toimivuus tuli todettua Imatran liikkeen avajaisten markkinoinnissa. Etusivun ilmoitus ei jäänyt huomaamatta ja se sai aikaiseksi todella hyvät säpinät liikkeeseen sekä runsaasti puhelintiedusteluja. Koska luotamme paikallisen printin toimivuuteen ja toistoilmoituksen voimaan, varasimme säännölliset printti-ilmoitukset Uutisvuokseen  jatkumaan avajaisten jälkeenkin.

Mikko Matikainen, yrittäjä, Vehkakaluste Oy

 

Paikallinen radiomainonta ei jää kuulematta

Mediatalo Keskisuomalainen perusti syksyllä 2020 uuden radiokanavan, Savon Aallot, Pohjois-Savoon. Radiomainonta aloitettiin normaalin spottimainonnan lisäksi ohjelmayhteistyöllä ”Savon Aaltojen aamun sinulle tarjoaa Vehkapuu”. Ohjelmayhteistyöhön sisältyi yrityshaastattelu sekä Vehkapuun järjestämä kilpailu kuulijoille.

Vehkapuun Herkkuelämyskilpailua toteutettiin Savon Aaltojen taajuudella, somekanavissa sekä bannerimainontana savonsanomat.fi -sivustolla. Kilpailuun osallistuttiin Savon Aaltojen verkkosivuilla, jossa yritykselle kerättiin samalla liidejä yhteydenottolomakkeella. Kilpailu sai runsaasti osallistujia ja lomake toi toivottuja liidejä.

Radiomainonta herätti paljon positiivista huomiota. Yritys sai paljon yhteydenottoja asiakkailta ja yhteistyökumppaneilta sekä palautetta kuuntelijoilta – Tämä vahvisti sen, että mainonta paikallisella radiokanavalla toimi erinomaisesti.

Paikallinen radio on ehdottomasti toimiva kanava brändi- ja kattomarkkinointiin!

Mikko Matikainen

Markkinoinnin suunnitelmallisuus ja johdonmukaisuus ovat tuoneet yritykselle näkyvyyttä

Vehkapuu liputtaa monikanavaisen ja jatkuvan markkinoinnin puolesta. Mediatalo Keskisuomalaisen tarjoamat paikallisesti vahvat mediat ja markkinointiratkaisut tavoittavat Vehkapuun kohderyhmän – tunnettuus alueella on hyvä ja markkinointi saa aikaan yhteydenottoja. Yrityksellä onkin jo usean vuoden ajalta positiiviset kokemukset Mediatalo Keskisuomalaisen tarjoamista mainosratkaisuista ja käytössä olevat mainoskanavat täydentävät toisiaan hyvin.

 Saamme Mediatalo Keskisuomalaisen asiantuntijalta uusia näkökulmia ja ideoita markkinointiin sekä tietoa uutuuksista. Monipuolinen ja  luotettava markkinointikumppani helpottaa yrittäjän arkea, jolloin aikaa jää ydinliiketoimintaan. Paikallisilla asiantuntijoilla on vankkaa tuntemus markkina-alueesta ja eri medioiden toimivuudesta siellä.

Vuosia kestänyt yhteistyö on toiminut loistavasti – markkinointi toimii ja tuottaa tuloksia! Jatkamme asiakkaina myös tulevaisuudessa

Mikko Matikainen

Tehdään yhdessä tuloksellista markkinointia

Ota yhteyttä mediamyyntiin

Lue lisää referenssejä

Katso kaikki >
5.08.24

Tampereen Kendo-seura löytää harrastajat bussimedialla

LUe lisää
7.05.24

Bussimainonnalla hoituu niin taktinen kuin brändimarkkinointikin

LUe lisää
29.04.24

Uudenlainen digitaalinen toteutus houkutteli – aktivoitumisprosentti oli vaikuttavat 81%!

LUe lisää
10.04.24

Paikallisliikenteen bussimainonta tavoitti opiskelijat ja kasvatti asiakaskuntaa

LUe lisää