Mediatalo Keskisuomalainen valtakunnalliseen myyntiyhteistyöhön Ilkka-konsernin kanssa – kolmella uudella kumppanilehdellä vahvaa tavoittavuutta Etelä-Pohjanmaalla

Mediatalo Keskisuomalaisen kaupunkilehtiperhe vahvistuu kolmella kumppanilehdellä.

Etelä-Pohjanmaan vahvat paikalliset kaupunkilehdet Epari, Seinäjoen Sanomat ja Vaasa täydentävät Mediatalo Keskisuomalaisen kumppanilehtiverkostoa printtimainonnan osalta 1.2.2023 alkaen. Valtakunnallisesti myyntiyhteistyöstä sovittiin Keskisuomalainen-konsernin myytyä kaupunkilehti Seinäjoen Sanomat Ilkka-konsernille.

-Ilkka-konsernin lehdillä on vahva asema Pohjanmaalla ja Etelä-Pohjanmaalla alueen yritysten ja ihmisten yhdistäjänä. Uudet kumppanilehdet täydentävät erinomaisesti valtakunnallista tavoittavuuttamme. Olemme innoissamme siitä, että pystymme palvelemaan asiakkaita ja mediatoimistoja aiempaa laajemmalla tarjoomalla. Olemme rakentaneet saumattoman yhteistyön kumppanilehtiemme kanssa, jotta ostaminen on kätevää ja yksinkertaista. MEKS:n väki on kykenevä rakentamaan laajempia kokonaisuuksia asiakkaan tarpeet huomioiden – yhden luukun periaatteella tietysti, Mediatalo Keskisuomalaisen suurasiakasmyynnin myyntijohtaja Maija Syyrakki iloitsee.


Kaupunkilehdet tavoittavat yli miljoona lukijaa

Mediatalo Keskisuomalainen on Suomen suurin kaupunkilehtien kustantaja. KMT 2022 tutkimuksessa mukana olleet konsernin 21 kaupunkilehteä tavoittavat viikossa 1 014 000 printtilukijaa. Tutkimuksessa mukana olleen  16 kaupunkilehden digitavoittavuus on puolestaan 551 000 digilukijaa. Useimmat kaupunkilehdet ovat alueensa luetuimpia medioita. Suurimmat kaupunkilehdet ovat Helsingin Uutiset, Tamperelainen ja Länsiväylä.

Laaja kaupunkilehti verkostomme palvelee mainostajaa Helsingistä Enontekiöön kaikkiaan 43 kaupunkilehden voimin, joista kumppanilehtiä on kuusitoista.


Kaupunkilehdillä on merkittävä rooli lukijoidensa keskuudessa omilla alueillaan

Mediatalo Keskisuomalaisen IRO Researchilla teettämän tutkimuksen, Kaupunkilehtien mielikuvat, mukaan kaupunkilehtemme ovat merkittävässä roolissa oman asuinalueensa uutisoinnissa, oman alueensa puolestapuhujana ja tärkeänä alueellisena tiedonvälittäjänä. Tutkimukseen osallistuneista 88 prosenttia kokee kaupunkilehden ajankohtaisena ja paikallisten yritysten mainontaan sopivana mediana.

KMT 2022 tutkimuksen mukaan ostaminen on paikallista, sillä 85 prosenttia lukijoista suosii paikallisia liikkeitä ja palveluita. Kaupunkilehtiemme lukijoista puolestaan 94 prosenttia on taloutensa päivittäisostopäättäjiä. Digin lukijaprofiili kaupunkilehdissä on erittäin kiinnostava – nuori ja kulutusorientoitunut. Mainostajalle kaupunkilehtemme tarjoavat lähimedioina aidosti paikallisen ja laadukkaan mainoskanavan, joka tavoittaa ostovoimaisen kohderyhmän, löytää lukijansa ja luo kysyntää siellä, missä lukijat asuvat ja paikalliset yritykset ovat.

Markkinoinnin asiantuntijoidemme asiakasymmärrys, vahva paikallinen asiantuntemus lehden lukijoista ja markkina-alueesta sekä mainonnan tarkka alueellinen kohdennettavuus ovat avain onnistuneisiin kampanjoihin.

Aidosti paikallinen kaupunkilehti on taktinen media, joka luo kysyntää, saa aikaiseksi kauppaa ja tukee paikallista ostamista. Parhaat jutut löytyvät läheltä!


Kysy, kuinka tavoitat kohderyhmäsi kaupunkilehdillämme
!

Saat tarjouksen ripeästi, olipa tarpeesi alueellinen tai valtakunnallinen.


Laajempaan kampanjointiin yli aluerajojen:

Meks – suurasiakkaille ja mediatoimistoille

Kun tarvitset paikallista näkyvyyttä:

Markkina-alueesi asiantuntijat palveluksessasi 


Asiakkaamme ovat onnistuneet!  Poimi vinkit omaan mainontaasi kaupunkilehdissämme:

Kaupunkilehdet nostivat kompostorit ja linnunpöntöt hittituotteiksi

Autokorjaamon asiakaskunta on rakentunut mainonnalla kaupunkilehdissä

Näin tavoitettiin ostovoimaiset asunnonostajat ja vahvistettiin brändiä

Tärkein mainoskanava puutarhamyymälälle 

 

 

 

Lähde: IRO Research 01/2021 Kaupunkilehtien mielikuvat

Uutiskirjeen tilaus

Pysy ajan tasalla markkinoinnin ja myynnin ajankohtaisista asioista.