”Kampanjan toteutus meille entuudestaan tuntemattomassa mediassa onnistui erinomaisesti. Palautteiden perusteella mainosvideot todella saivat tankkaajien jakamattoman huomion ja impressioiden aikakohdennus tehosti monikanavaista kampanjaa tavoittamalla laajan kuluttajajoukon optimaaliseen aikaan.”
Linda Jones, Client Growth Lead, Nordic Morning
Tavoite:
Kampanjalla haluttiin tavoittaa liikkeellä olevat kuluttajat, vahvistaa matkatoimisto Apollon brändikuvaa sekä kasvattaa tunnettuutta pääkaupunkiseudulla.
– Halusimme tavoittaa laajasti erityisesti pääkaupunkiseudun autoilevat työmatkalaiset. Tavoitteenamme oli jättää positiivinen muistijälki brändistä herättämällä videoilla hyvä ja lämmin lomafiilis loppuvuoden pimeyden keskellä, kertoo kampanjasuunnittelusta vastannut Client Growth Lead Linda Jones mediatoimisto Nordic Morningista.
Toteutus:
Monikanavaiseen kampanjaan tarvittiin pääkaupunkiseudulla massoja tavoittava media, joka kohtaa kuluttajan arjessa. Kanavaksi valittiin liikenneasemamedian 218 mainosnäyttöä 45 pääkaupunkiseudun Neste- ja Teboil-asemalla. Toteutettiin kymmenen päivän kampanja neljällä eri aineistolla, primetime-aikoina vuoden pimeimpään aikaan.
– Monikanavaista kampanjaa suunnitellessamme päädyimme ensimmäistä kertaa kokeilemaan digitaalisen ulkomainonnan osalta Mediakonserni Keskisuomalaisen liikenneasemamediaa. Mediavalinnassa painottuivat turvallinen mediaympäristö, jakamaton huomio tankkaamisen aikana ja laaja tavoittavuus pääkaupunkiseudulla, täsmentää Linda Jones.
Tulos:
Kampanja oli osa pitkän tähtäimen bränditunnettuuden kasvattamista. Jakamaton huomio, positiivisen mielikuvan luominen asiakkaan lähikontaktissa tavoittavassa mediassa ja näyttöjen aikakohdennus tehostivat erinomaisesti monikanavaisen kampanjan huomioarvoa.
– Saimme Mediakonserni Keskisuomalaiselta helposti näkyvyyden koko pääkaupunkiseudulle. Mutkattomaan mediakumppanuuteen sisältyy ymmärrys asiakkaan tavoitteista. Olenkin todella iloinen Meksin asiakkuuspäällikkö Hanna Reinikaisen suositellessa liikenneasemamediaa osaksi monikanavaista kampanjaamme. Tulemme käyttämään tätä helposti asiakkaan huomion herättävää ja laajasti tavoittavaa mediaa jatkossakin.
– Neljän primetime-aikaan esitettävän mainosvideon tavoitteena oli hetkien haltuunotto, kiinnostuksen herättäminen ja positiivisen muistijäljen jättäminen tankkauksen yhteydessä. Kohdennettu mainonta liikenneasemamediassa tehosti merkittäväksi monikanavaisen kampanjan vaikututusta työmatkaliikenteen vilkkaimpina aikoina, iloitsee Jones.
Suunnittele oma digitaalinen ulkomainoskampanja karttasovelluksella.
Kiinnostuitko kampanjasta? Mediakonserni Keskisuomalaisen mediamarkkinoinnin asiantuntijat palveluksessasi!
Kun haluat tavoittaa valtakunnallisesti
Kun haluat tavoittaa paikallisesti, valitse alueesi tästä
Näin toteutettiin Apollon brändikampanja liikenneasemamediassa
Apollon tie lomaunelmien parissa alkoi vuonna 1986, ja se on tänä päivänä yksi Pohjoismaiden johtavista matkanjärjestäjistä. Suomessa Apollomatkat on toiminut vuodesta 2010. Apollomatkat järjestää vuosittain noin 70 000 valmismatkaa ja se on Suomen neljänneksi suurin valmismatkanjärjestäjä.
Asiakas | Matkatoimisto Apollo / Nordic Morning. |
Tavoite | Brändin tunnettuuden kasvattaminen ja positiivisen muistijäljen jättäminen. |
Media | Digitaalinen ulkomainonta, liikenneasemamedia. Osa monikanavaista brändikampanjaa. Pääkaupunkiseudun 45 Neste- ja Teboil-aseman 218 näyttöruudulla. |
Kohdennus | Arkipäivät ma-pe, klo 6-11 ja klo 15-18. |
Kampanja-aika | 29.11.–10.12.2021. |
Huomioitavaa | Aamu- ja iltapäiville omat aineistot, yhteensä neljä erilaista mainosvideota. |
Tutustu aineistoihin:
Ota tauko arkiaamuista